اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

حدود ۷۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا صرف هزینه‌های جاری دولت شده است

حدود ۷۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا صرف هزینه‌های جاری دولت شده است
عنابستانی گفت: وزیر بهداشت بارها اعلام کرده تنها ۳۰۰ میلیون یورو از یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی به حساب این وزارتخانه واریز شده و سرنوشت ۷۰۰ میلیون یورو مابقی مشخص نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تهران نیوز، درباره سرنوشت نامعلوم یک میلیارد یورو که دولت  طی هفته‌های گذشته با اجازه رهبر معظم انقلاب جهت مقابله با ویروس کرونا از صندوق توسعه ملی برداشت  کرده است، گفت: ما نمایندگان این موضوع را مکرر مطرح کرده‌ایم و از آقای رئیس جمهور هم درخواست شفاف‌سازی در خصوص علت عدم واریز کامل یک میلیارد یورو به حساب وزارت بهداشت را مطرح ساختیم، اما آقای روحانی تاکنون پاسخی به ما نداده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی ‌اصغر عنابستانی,  تهران نیوز,

تنها 30 درصد منابع به حساب وزارت بهداشت واریز شده است

, تنها 30 درصد منابع به حساب وزارت بهداشت واریز شده است,

وی افزود: وزیر بهداشت بارها گفته است که تنها 300 میلیون یورو از یک میلیارد یورو به حساب وزارت بهداشت واریز شده و تاکنون به این رقم هم افزوده نشده است.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت حتی گزارشی هم در خصوص سرنوشت آن 700 میلیون یورو باقی‌مانده ارائه نداده؛ لذا ما دیوان محاسبات را نسبت به این موضوع حساس کرده‌ایم تا پیگیر این مسئله شود و بررسی کند که مبلغ باقی‌مانده که مبلغ بسیار کلانی است در کجا هزینه شده است.

,

عنابستانی گفت: دولت می‌گوید از این مبلغ هزینه بیمه بیکاری را پرداخت کرده است. کلاً دو ماه بیمه بیکاری توسط سازمان مدیریت پرداخت شده که حتی برخی‌ها هم این بیمه بیکاری را دریافت نکرده‌اند! و اگر فرض را بر این بگیریم که دولت بیمه بیکاری را هم پرداخت کرده، مجموع ارزش بیمه بیکاری پرداخت‌شده بسیار کمتر از 700 میلیون یورو است و قطعاً نیازی نبوده که از تمام این مبلغ استفاده شود و حتی به آن هم نیاز پیدا نمی‌شود؛ زیرا ارزش 700 میلیون یورو رقمی بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان است، ولی آنچه که دولت برای بیمه بیکاری پرداخت کرده حداکثر سه هزار میلیارد تومان بوده است؛ لذا دولت باید شفاف کند مابقی 700 میلیون یورو کجا هزینه شده است.

,

وی با بیان اینکه دولت اصلاً حاضر نیست با مردم صادق باشد، افزود: از دولت انتظار می‌رود حداقل در مواردی که به جان و سلامت مردم بستگی دارد، شفاف عمل کند.

,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت موظف است که خسارت‌های مالی مردم ناشی از شیوع ویروس کرونا را پرداخت کند و با اذنی که از رهبر انقلاب برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی کسب کرده، به راحتی می‌تواند این خسارت‌ها را جبران کند، اما تاکنون هیچ حرکتی از سوی دولت مشاهده نکرده‌ایم و حتی گزارشی هم در این خصوص ارائه نمی‌دهد که این 700 میلیون یورو در کجا هزینه شده است.

,

عنابستانی افزود: مشابه این قضیه در سال 97 هم تکرار شد. دولت در آن سال حدود یک‌ونیم میلیارد یورو برای توسعه اشتغال خانگی و اشتغال روستایی از صندوق توسعه ملی برداشت کرد، اما متأسفانه براساس گزارشات حدود 400 میلیون یورو به توسعه اشتغال روستایی و خانگی اختصاص یافت و سرنوشت مابقی این مبلغ هنوز مشخص نشده که در کجا هزینه شده است.

,

وی تأکید کرد: متأسفانه دولت با برداشت از صندوق توسعه ملی به دنبال تأمین منافع مالی خود است؛ یعنی دولت کمبودها و هزینه‌های خود را تأمین می‌سازد؛ لذا به اسم مقابله با کرونا یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برداشت می‌کند، اما در اصل بخش عمده این مبلغ را صرف هزینه‌ها جاری خود می‌سازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه