اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس:

ستاد ملی کرونا تصمیمات دقیق تر و به موقع تری اخذ کند/ ورود مجلس به وضعیت کرونا در شهرهای کشور

ستاد ملی کرونا تصمیمات دقیق تر و به موقع تری اخذ کند/ ورود مجلس به وضعیت کرونا در شهرهای کشور
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه با اینکه همه سوال ها و درخواست ها به ستاد ملی کرونا بر می گردد و تصمیمات این ستاد قانون است و باید اجرایی شود، درخواست داریم که دقیق تر و به موقع تر تصمیماتی را اخذ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا شیخی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص آخرین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور معاونین وزارت بهداشت اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که حاکم بر جامعه است و آمار مبتلایان و فوتی های کرونایی که روز به روز رکورد می زند، چهارشنبه جلسه ای حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار و معاونین وزارت بهداشت در مجلس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه گذشته کمیسیون بهداشت که قبل از محدودیت های اخیر با حضور با مسئولان درمانی کشور و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، مسئولان درمانی اعلام کردند که مشکلاتی مانند فعالیت های مستمر و خستگی کادر درمان، نداشتن تجهیزات کامل در حال رسیدن به بحران هستیم و اگر محدودیت ها باز نگردد نمی تواند این بیماری را کنترل کرد.
,
 
,
وی افزود: ما وظیفه داشتیم رئیس مجلس را در جریان این مشکلات بگذاریم و به همین دلیل چهارشنبه جلسه ای با حضور آقای قالیباف، مسئولان استان هایی مانند اصفهان، تهران، فارس، خراسان و آذربایجان که وضعیت حادی داشتند و معاونان وزرات بهداشت برگزار شد.
,
 
,
شیخی بیان کرد: برای اینکه این بیماری کنترل شود نیاز داریم که مسئولیت همگانی رخ دهد و همه دستگاه ها دست به دست هم دهند تا مانند ماه های ابتدای شیوع کرونا فعالیت ها انجام شود.
,
 
,
وی با توضیح اینکه فعالیت های دستگاه های مختلف در سه ماه ابتدای شروع کرونا یک اتفاق بی نظیر بود، اضافه کرد: این همکاری ها مانند زمان دفاع مقدس بود؛ محدودیت ها و اجرای پروتکل ها با همکاری همه دستگاه ها انجام شد که وضعیت مبتلایان و فوتی ها کاهش چشمگیری داشت.
,
 
,
نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطر نشان کرد: اما متأسفانه در همین هفته رکورد مبتلایان و فوتی ها کرونا شکسته شده است و کادر درمان در بیمارستان ها بدترین دوران خود را می گذرانند و این وضعیت خوبی نیست؛ به نطر می رسد برای اینکه مردم آگاهی کامل تری نسبت به وضعیت موجود جامعه کسب کنند، باید محدودیت ها با جدیت انجام شود.
,
 
,
وی ادامه داد: زمانی که محدودیت ها با جدیت و جریمه اعمال نشود، باعث می شود که مردم احساس خطر لازم را نکنند؛ نگرانی های مطرح شده درخصوص نیاز به نیروهای کمکی جدید و استخدامی ها و بودجه مسائلی بود که در جلسات اخیر کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و ما در حال پیگیری آن ها هستیم.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شنیدن مشکلات کادر درمان، گفت: زمانی که کادر درمان احساس کنند که مسئولان کشور در کنار و پا به پای آن ها هستند، امیداور می شوند و این امیدواری در این مقطع به شدت کمک کننده است و این نکته را زمانی که رئیس مجلس شورای به بیمارستان امام خمینی (ره) رفتند می تواند دید که کادر درمان این بیمارستان اعلام کردند که خستگی ها ما به دلیل حضور رئیس مجلس و اینکه برخی از مسئولان خود را تافته جدا بافته نمی دانند، کم شد.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: همچنین کادر درمان درمان اعلام می کنند زمانی که ما در کنار خانواده و فرزندان خود نیستیم و در جبهه مبارزه با کرونا هستیم، از مسئولان هم انتظار داریم که از نزدیک شرایط ما را ببینند و شرایط درک کنند که این درک کردن ها قطعا در تصمیم گیری های آن ها تأثیر می گذارد.
,
 
,
شیخی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی با توجه به وظیفه ذاتی نظارتی خود تا لحظه آخر حضور دارد، افزود: با توجه با اینکه همه سوال ها و درخواست ها ستاد ملی کرونا بر می گردد و تصمیمات این ستاد قانون است و باید اجرایی شود، درخواست داریم که دقیق تر و به موقع تر تصمیماتی را اخذ کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه درخواست مسئولان درمانی سراسر کشور اجرای شرایط و وضعیت جنگی برای جلوگیری و مبارزه با کرونا در کشور است، اظهار کرد: تا کنون هم زمان را از دست دادیم اما به عنوان مثال اگر به جای بازگشایی دو هفته زودتر مدارس تصمیمات دقیق تری اتخاذ می شد شاید شاهد خیلی از گرفتاری کنونی نبودیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه