اخبار داغ

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد

ابتلای قریب به 10هزار یزدی به کرونا/ افزایش دو برابری بیماران کرونایی در یزد

ابتلای قریب به 10هزار یزدی به کرونا/ افزایش دو برابری بیماران کرونایی در یزد
ابراهیم سلمانی گفت: کل بیماران مبتلا به کرونا در استان یزد از ابتدای شیوع ویروس تا کنون، 9947 نفر بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، ابراهیم سلمانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ظهر امروز در ویدئوکنفرانس خبری گفت: تعداد بیماران کرونای بستری در بیمارستان‌های استان یزد در انتهای اسفند به 500 نفر هم رسید اما با همکاری و حساسیت مردم از نیمه فروردین تعداد مبتلایان کم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: بعد از نیمه خرداد به علت مسافرت‌ها و سهل‌انگاری برخی از مردم، با موج دوم شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم که البته موج دوم، قدرت کمتری داشت.

,

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: از نیمه شهریور ماه بار دیگر شاهد افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان بودیم به‌طوری‌که تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان یزد از نیمه شهریور تا کنون دوبرابر شده است.

,

سلمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 360 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد 82 نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

,

وی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی شهرستان میبد نسبت به اول مهر ماه تقریبا سه برابر شده است. همچنین تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان ابرکواه نیز زیاد است به طوری که با کمبود تخت مواجه شده‌اند و برخی از بیماران را به یزد اعزام می‌کنند؛ این در حالی است که شهرستان های خاتم و تفت نیز در وضعیت بغرنجی قرار دارند.

,

 

,

تا کنون قریب به 10 هزار یزدی به کرونا مبتلا شده‌اند

, تا کنون قریب به 10 هزار یزدی به کرونا مبتلا شده‌اند, تا کنون قریب به 10 هزار یزدی به کرونا مبتلا شده‌اند,

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: کل بیماران مبتلا به کرونا در استان یزد از ابتدای شیوع ویروس تا کنون، 9947 نفر بوده است که از این تعداد 3914 نفر آن‌ها بستری و 5533 نفر از بیماران نیز سرپایی درمان شده‌اند.

,

سلمانی بیان کرد: طی هفت روز اخیر 945 بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شده‌اند. یعنی به طور متوسط روزی 135 نفر و یا هر ساعت 5.6 نفر در یزد طی هفت روز اخیر به کرونا مبتلا شده‌اند.

,

وی اظهار داشت: میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان یزد 56 سال و میانگین سنی فوتی‌های کرونا 71 سال است.

,

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآور شد: تا کنون 566 نفر از کادر درمان، 105 نفر از کادر بهداشت، 47 نفر پزشک و 414 نفر پرستار و سایر کادر درمان استان یزد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

,

سلمانی گفت: در استان یزد تعدادی از دانش‌آموزان نیز به کرونا مبتلا شده‌اند اما دانش‌آموزی که بخاطر کرونا فوت کرده باشد در یزد نداشته‌ایم.

,

وی با بیان اینکه مردم باید به شدت دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و امروز نیر در خانه ماندن باید شعار اصلی ما باشد، عنوان کرد: امروز سیل ابتلا به کرونا بیشتر از حضور در دورهمی‌های خانوادگی، حضور در کافی‌شاپ‌ها و اماکن شلوغ ناشی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه