اخبار داغ

آیا روحانی ارثیه هاشمی را به سرمنزل خواهد رساند؟

وعده راه آهن سنندج امسال نیز محقق نخواهد شد/ مردادماه ۱۴۰۰ زمان جدید بهره برداری این پروژه

وعده راه آهن سنندج امسال نیز محقق نخواهد شد/ مردادماه ۱۴۰۰ زمان جدید بهره برداری این پروژه
پروژه راه آهن همدان-سنندج نیز همچون دیگر پروژه هایی که دولتمردان تدبیر و امید وعده های مکرری برای تکمیل آن داده اند بارها زمانی برای افتتاح آن عنوان شده و دوباره تغییر کرده است و در جدید ترین وعده نیز مرداد ۱۴۰۰ زمان بهره برداری آن عنوان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، بلوغ 24 ساله راه آهن همدان سنندج و آمار اسفناک کشته شدگان جاده ای می طلبدکه دیگر باید فکری به حال این پروژه نیمه ناتمام کرد پروژه ای که چندسالی است وعده اتمام آن را تا پایان سال اعلام می کنند اما در عمل اتفاقی نیفتاد و سرانجام دولتی ها قول مساعد داده اند تا پایان سال مالی امسال حتما آن را افتتاح می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور،خرداد ۹۹ به همراه استاندار کردستان، معاون فنی و امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور و رییس امور راه و ترابری و مدیریت عمران و شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور از روند اجرایی راه‌آهن همدان- سنندج بازدید کرد.

, .,

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور در جریان بازدید از این پروژه گفت: با فراهم کردن تجهیزات لازم و تامین ریل از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان عملیات ریلگذاری راه‌آهن همدان- سنندج در حال انجام است و تلاش می‌شود این مسیر ریلی تا پایان دولت دوازدهم تکمیل شود.

, .,

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در خرداد ماه پیشرفت فیزیکی کل پروژه را حدود ۳۸ درصد اعلام کرده بود و افزوده بود:‌ هم‌اکنون زیرسازی محور ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام تلاش ما این است که عملیات اجرایی کل محور تا پایان دولت به اتمام برسد و این پروژه آماده بهره‌ برداری شود.

, .,

خطیبی در این بازدید از تامین ریل مورد نیاز این پروژه از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان خبر داد و گفت:‌ حدود ۶۰۰ تن ریل تاکنون تحویل داده شده است و حدود ۵ کیلومتر نیز از سمت سنندج ریلگذاری صورت گرفته است.

, .,

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات لازم ریلگذاری مانند ریل، تراورس و ادوات لازم تامین شده است تا فرآیند ریلگذاری در بخش‌هایی از مسیر که زیرسازی کامل شده است تسریع یابد.

, .,

وی اعتبار هزینه شده در این مسیر ریلی را ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: اعتبار سالجاری این پروژه نیز ۳۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

, .,

استاندار کردستان و معاونان وی نیز در مصاحبه های مختلف از به صدا درآمدن صدای سوت قطار سنندج تا نوروز 1400 خبر داده بودند اما جدیدا در مصاحبه های خود از مواضعشان عقب نشینی کرده و افتتاح پروژه را به پایان سال مالی 99 که تا تیرماه 1400 ادامه دارد موکول کردند.

,

سالار زارع مدیر پروژه راه آهن همدان-سنندج در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: تا سال 96 کارگاه این پروژه نیمه فعال بود و تمامی نفرات فعال در آن حدود 80 نفر بود اما الان بیش از هزار و 100 نفر در کارگاه فعال این پروژه مشغول به کار هستند.

,

وی افزود: با تلاش مسئولان استانی در سال 97 برای این پروژه 800میلیارد تومان تامین اعتبار شد و از آبان ماه همان سال عملیات اجرایی پروژه با همت مضاعف نیروها از سر گرفته شد.

,

زارع خاطرنشان کرد: طول پروژه راه‌آهن تهران- همدان- سنندج، ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و همدان تا سنندج نیز به طول ۱۵۰ کیلومتر است که در سه قطعه در دست احداث است.

,

وی اعلام کرد: قطعه اول پروژه 64 کیلومتر بوده و در حوزه استحفاظی استان همدان می باشد و تاکنون 82درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

زارع اظهار کرد: قطعه دو با 56 کیلومتر و درصد پیشرفت 68درصدی و قطعه سه با 30 کیلومتر و پیشرفت 100درصدی در حوزه استحفاظی استان کردستان قرار دارد.

,

مدیر پروژه راه آهن همدان-سنندج در ادامه سخنان خود اعلام کرد: تاکنون 30کیلیومتر ریل گذاری در قطعه سوم و از سمت سنندج به دهگلان به صورت دستی انجام شده است و از آبان ماه نیز از سمت همدان ریل گذاری مکانیزه شروع خواهد شد.

,

زارع افزود: ساختمان ایستگاه سنندج دارای 40درصد پیشرفت فیزیکی است، عملیات ساخت ایستگاه دهگلان شروع شده است و امور مرتبط با اعلام مناقصه و واگذاری به پیمانکار ایستگاه قروه نیز انجام شده و از همین هفته عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز می شود.

,

وی اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش ساعات کاری و حضور نیروها در کارگاه طی ماه های گذشته شاهد کند شدن روند اجرای پروژه بودیم و بر اساس برنامه ریزی به فضل الهی تا پایان سال مالی جاری و تا مرداد ماه 1400 شاهد بهره برداری از این پروژه زیرساختی خواهیم بود.

,

گفتنی است ، طول پروژه راه‌آهن تهران- همدان- سنندج، ۴۲۰ کیلومتر است و از شهرهای تهران، رباط‌کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار و قروه و دهگلان عبور می‌کند و به شهرستان سنندج منتهی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه