اخبار داغ

مشاغل خانگی راهی برای عبور از بیکاری

مشاغل خانگی راهی برای عبور از بیکاری
کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر دنیا محسوب می شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل با مزایای بسیاری برای شاغلان آن همراه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ مشاغل خانگی یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد و حیات خانواده است. اگر به این فکر کرده‌اید که خودتان درآمدی داشته باشید و در عین حال از خانه بیرون هم نروید و درآمد قابل قبولی هم کسب کنید، به این ایده‌ها بیندیشید؛ پخت‌وپز غذا، بافت تابلوفرش، تهیه و تولید اقلام دکوری و صنایع‌دستی نظیر کیف و کوله، دستبند و گردنبند ماه تولد، عروسک‌سازی و پرورش قارچ و گیاهان خانگی و دارویی به دلیل کم‌جا و کم‌هزینه‌بودن آن و بسته‌بندی موادغذایی و خوراکی به دلیل اهمیت آن به‌عنوان نیاز اولیه هر انسان می‌تواند ازجمله ایده‌های جالب و پرسود برای راه‌اندازی مشاغل خانگی باشد.

برای این‌که شاغل شوید نیاز نیست حتما تخصصی داشته باشید؛ می‌توانید از همان هنرهایی که در خانه‌داری به ‌کار می‌برید، درآمدزایی داشته باشید.  

مشاغل خانگی نقش موثری در اقتصاد خانواده و خوداتکایی دارد

تولیدکننده و کارآفرین نمونه چهارمحال و بختیاری گفت: مشاغل خانگی نقش موثری در اقتصاد خانواده و خوداتکایی و خودباوری و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی در جامعه دارد.

الهام فیض هفشجانی فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: از آنجا که در دوران تحصیل بیشتر آموزشهای ما تئوری بود و من دوست داشتم تا به فعالیت عملی بپردازم و علم و عمل را همگام کنم از سال ۱۳۹۰ شروع به پرورش قارچ کردم.

وی افزود: در ابتدای شروع کارگاه قارچ کمی استرس داشتم اما چون با مطالعه و آموزش و پشتکار وارد شده بودم و با پرورش دهندگان نمونه دیگر مشورت کرده بودم به موفقیتم ایمان داشتم به طوری که الان چشم انداز من ارتقاء کارگاه به واحد صنعتی است.

کارشناس ناظر نظام مهندسی بیان داشت: با توکل بر خدا و حمایت خانواده و کار و تلاش توانستم به بالاترین درصد برداشت قارچ برسم و در سال گذشته به عنوان تولیدکننده نمونه قارچ و امسال عنوان کارآفرین نمونه را کسب کنم.

وی با بیان اینکه کارگاه قارچ ما زمینه اشتغال را برای ۴ نفر به طور مستقیم و ۲۰ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد کرده بیان داشت: مشاغل خانگی نقش موثری در اقتصاد خانواده و خوداتکایی افراد دارد و یک خودباوری را ایجاد می کند.

تولید کننده نمونه شهرکرد تاکید کرد: مشاغل خانگی در زمینه درآمد زایی موثر اند اما این مستلزم این است که با یک برنامه ریزی بین تولید، فروش و بازاریابی و بازار رسانی یک هماهنگی باشد.

فیض هفشجانی اظهار داشت: از آنجا که اکثر مراحل تولید در مشاغل خانگی از مواد اولیه در تا تولید نهایی داخلی است این فعالیتها گامهایی عملی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: بعد از تولید و به بازار رسیدن محصول اگر حجم تولید انبوهی از محصول وارد بازار شود عرضه و تقاضا به هم می خورد و با افت قیمت تولیدکننده دچار ضرر می شود.

کارآفرین نمونه استان افزود: انتظار می رود با هماهنگی مسئولان، مشاغل خانگی هدفمند شوند و تسهیلاتی برای فروش محصولات و حتی صادرات آنان فراهم شود تا تولید کنندگان دغدغه فروش نداشته باشند.

وی هماهنگ بودن بانک ها با عاملین تسهیلات مثل بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی در زمینه ارائه وام و آسان نمودن شرایط ارائه تسهیلات را از جمله راهکارهای ادامه فعالیت مشاغل خانگی دانست.

628 شغل در بخش خانگی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای ۶۰۵ طرح مشاغل خانگی در این استان، گفت: ۶۲۸ شغل در بخش مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

حفیظ الله فاضلی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در سال گذشته سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان ۶۸ میلیارد ریال بوده که توسط دو بانک عامل به طور کامل پرداخت شده است.

وی گفت: تمام کل این مبلغ در قالب ۶۰۵ طرح با اشتغالزایی ۶۲۸ نفر پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری‌های به عمل آمده توسط اداره کل این تسهیلات از سقف سه ساله به پنج سال و همچنین سقف مبلغ تسهیلات با توجه به رشته شغلی متقاضی از ۵۰ میلیون ریال به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی بیان کرد: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۳۴ مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان صادر شده است.

وی بیان کرد: در زمینه صدور الکترونیکی مجوزهای مشاغل خانگی در سال گذشته و سه ماهه ابتدای امسال سامانه مورد نیاز راه اندازی شد و دیگر هیچ نیاز به مراجعه متقاضی به دستگاه‌های اجرایی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیست.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در زمینه زنان سرپرست خانوار فاقد پوشش نهادهای حمایتی تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش، تولید محصول و اتصال به بازار برای ۷۷ نفر منعقد شده و اکنون در حال اجرا است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ مشاغل خانگی ایده‌ای کارساز برای مقابله با بیکاری و گامی بزرگ درجهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند.

این مشاغل علاوه‌براینکه سبب خروج کشور از رکود می‌شوند می‌توانند اشتغال‌زایی خوبی را به دنبال داشته و به‌نوعی کارآفرین باشند، همچنین این مشاغل به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب، بسیار مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد و برای خانوارهای کم‌درآمد و بیکار، بیشتر برای خانم‌هایی که شغل خانه‌داری دارند منبع درآمدی خوبی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, مشاغل خانگی نقش موثری در اقتصاد خانواده و خوداتکایی دارد,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, 628 شغل در بخش خانگی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه