اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

نبود صنایع تبدیلی و خام فروشی در لرستان باعث به یغما رفتن منابع خدادادی می‌شود

نبود صنایع تبدیلی و خام فروشی در لرستان باعث به یغما رفتن منابع خدادادی می‌شود
آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به فعالیت 24 هزار بافنده در لرستان، گفت: یکی از مشکلات شهرستان چگنی، نبود صنایع تبدیلی و فرآوری سنگ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیر افلاک، علی آشتاب عصر امروز در جلسه شورای اداری و کارگروه اقتصادی و اشتغال شهرستان چگنی، اظهار داشت: در زمینه اشتغال روستایی و مشاغل خانگی، چگنی یکی از موفق‌ترین شهرستان‌های لرستان به شمار می‌رود، سهم این شهرستان برای اشتغال‌زایی 158 میلیارد ریال بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، الآن بیش از 240 میلیارد ریال عقد قرارداد پرداختی داریم که امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌ها، برای 230 نفر اشتغال‌زایی

,

صورت گیرد.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به نبود فرآوری صنعت سنگ در این منطقه، عنوان کرد: نقطه‌ضعف ما در اشتغال این است که دستگاه‌های تخصصی طرح‌های خود را به اعتبارات ناچیز ما گره می‌زنند درحالی‌که بایستی منابع سایر دستگاه‌ها به کمک توسعه مناطق سوق داده شود.

,

 وی با اشاره به اینکه در توسعه گیاهان دارویی، جهاد کشاورزی محدودیتی برای پرداخت تسهیلات ندارد، تصریح کرد: بایستی استعداد بازسازی و نوسازی صنایع سنگ صنعت و معدن را فعال کرد، عدم وجود صنایع تبدیلی و خام فروشی باعث به یغما بردن منابع خدادادی می‌شود.

,

 آشتاب گفت: در حوزه دام و شهرک دام تا قبل از 98 محدودیت پرداخت برای عرصه دام را نداشتیم و حمایت‌ها بوده است، اما پس از ایجاد محدودیت دام، بایستی متولی بخش کشاورزی از محل منابع کمک کند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به خسارت زیاد چگنی در سیل سال گذشته، بیان داشت: پیشنهاد می‌شود قیدوبندهای اشتغال حوزه سیل، برای واحدهایی که 30 درصد پیشرفت دارند برداشته شود و تا پایان آذرماه مهلت پرداخت تسهیلات مربوط به کرونایی تمدید شود.

,

وی اظهار کرد: نزدیک ۲۹۰ میلیارد تومان طرح در سیستم بانکی داریم که ۱۶۰ میلیارد تومان آن پرداخت‌شده است و 130 میلیارد دیگر پرونده‌هایی است که مردم تکمیل می‌کنند.

,

 آشتاب با اشاره به‌ضرورت راه‌اندازی شعبه برای بانک‌های رفاه و توسعه تعاون در شهرستان‌های چگنی، دلفان و رومشکان، بیان داشت: در لرستان ۲۴ هزار بافنده داریم که کمتر از 5 هزار نفر از آن‌ها بیمه‌شده‌اند، امروز دست بافته‌های چگنی در نمایشگاه دیگر در معرض نمایش قرار دارند ولی برای حمایت بیشتر، نیازمند برندسازی و ارتباط جهت بازاریابی برای فروش محصولات هستند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به اشاره به جمعیت قابل‌توجه چگنی، عنوان کرد: نیازمند ارتقاء نمایندگی به اداره در این شهرستان هستیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه