اخبار داغ

فرماندار کاشمر تاکید کرد؛

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای تغییر منابع درآمدی در روستای «عارف آباد»

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای تغییر منابع درآمدی در روستای «عارف آباد»
ساقی با بیان اینکه تغییر منابع درآمدی در روستای عارف آباد با استفاده از شیوه های نوین و کشت گلخانه ای باید در دستور کار باشد و برای آن برنامه ریزی شود، گفت: عارف آباد یکی از روستاهای هدف اشتغال بنیاد برکت است و تسهیلات اشتغال به متقاضیان اعطاء خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس مسلم ساقی، فرماندار کاشمر عصر امروز در نشست بررسی مشکلات روستای عارف آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان که با حضور اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای عارف آباد، بخشدار مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی در دهیاری روستا برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نشست هایی که در خصوص رفع مشکلات این روستا برگزار شد، اقدامات خوبی در زمینه لایروبی و احیا قنات روستا صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با تاکید بر اینکه با توجه به مشکل کم آبی روستای عارف آباد و شرایط موجود باید به دنبال تغییر الگوی کشت و کاشت گیاهان کم آب طلب باشیم، خاطرنشان کرد: ایجاد کارخانه گیاهان دارویی پرند و پردیس معطر از ظرفیت های خوب شهرستان است که جهاد کشاورزی باید در خصوص ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی و جایگزین در منطقه به ویژه روستاهایی که با مشکل آب مواجه هستند اقدام کند.

,

فرماندار کاشمر با بیان اینکه سالیان گذشته، قالیبافی شغل قالب مردم این روستا در کنار کار کشاورزی بوده است، تصریح کرد: تغییر منابع درآمدی در روستای عارف آباد با استفاده از شیوه های نوین و کشت گلخانه ای باید در دستور کار باشد و برای آن برنامه ریزی شود و در حال حاضر با توجه به آموزش ها و حمایت هایی که توسط بخش خصوصی در زمینه تولید و پرورش قارچ می شود باید تولید این محصول در روستا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

,

وی همچنین با اشاره به مشکلات دامداران و گرانی خوراک دام، اذعان کرد: بر اساس گزارش های جهاد کشاورزی، زیرساخت خوبی در حوزه دام روستا شکل گرفته و از محل تسهیلات معین اقتصادی در قالب سرمایه در گردش جهت تامین نهاده های دامل برای حفظ اشتغال موجود اقدام خواهد شد.

,

ساقی عارف آباد را یکی از روستاهای هدف اشتغال بنیاد برکت دانست و عنوان کرد: امضا تفاهم نامه با بنیاد برکت در قالب 100 طرح اجتماع محور و ارائه تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد در 4 روستای کاشمر از دیگر اقداماتی است که در زمینه اشتغال روستا است که یکی از این روستاها، روستای عارف آباد است .

, .,

وی همچنین با تاکید بر استفاده از شیوه های نوین آبیاری در سطح روستاها تشریح کرد: از محل طرح های جهاد کشاروزی با مشارکت اهالی و مالکین یکی از چاههای آب کشاروزی طرح لوله گذاری باغات و مزارع از سوی جهاد کشاروزی انجام خواهد شد.

, .,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه