اخبار داغ

تحلیل گر مسائل سیاسی مطرح کرد ؛

پلیس ایران جلوه بارز برقراری آسایش و امنیت

پلیس ایران جلوه بارز برقراری آسایش و امنیت
مرادی با اشاره به اینکه پلیس ایران جلوه بارز برقراری آسایش و امنیت برای مردم است گفت :رفتار خشن و بی رحمانه ،خوی استیلا جویی و نقش پول در رفتار پلیس آمریکا آشکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله مرادی ،تحلیل گر مسائل سیاسی در گفت گو با صبح زاگرس، در خصوص تفاوت معنا دار قانون مداری و اخلاق مداری پلیس ایران با جنایات پلیس در آمریکا گفت:عموما در دنیا ،نظام های حکومتی برمبنای اینکه منبع تغذیه ای فکری شان از کجا تامین می شود رفتار های حکومتی ،اجتماعی،سیاسی و ... آنها هم متناسب با آن خط فکری ترسیم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود:به عبارتی در برهه ای از تاریخ، انسان های وقتی می خواستند حکومت ها را تشکیل بدهند زیربنای و مشروعیتش را یا از دین ،یا از مردم و یا هم از روابطه ظالمانه ، زورمداری و دیگر موارد می گرفتند که در دنیای جدید هم بر اساس مکاتب متعددی عمل می کنند.

,

مرادی تصریح کرد:مکاتب متعددی همچون مکتب لیبرالیسم ،کمونیسم،سوسیالیسم و ... در دنیا رونق پیدا کرد  اما در نقطه مقابل هم شاهد شکل گیری نظامی به عنوان جمهوری اسلامی در این کشور بودیم که این عنوان جمهوریت برگرفته از خواست ، نظر و اندیشه مردمی بود و مسئله ای که در دنیا به عنوان حکومت های مردمی مانور داده می شود.

,

این فعال فرهنگی گچساران درادامه گفت:اما این نظام مردمی از یک سرچشمه و  منبع اصلی قابل اعتمادی نیز برخوردار بوده که بر  اصول دینی و قرآنی بنا نهاده شده است در حالی که سایر مکاتب فکری از چنین سرچشمه عظیمی برخوردار نبودند ،یعنی اینکه جمهوری اسلامی نظام قوانین، نظام رفتاری، آداب و رسوم و تمام ابعاد زندگی انسان را با گرفتن از دین ، قرآن و مبانی اسلام ترسیم کرد.

,

وی افزود:پس در چنین نظام حکومتی،نهادهایی که شکل خواهند گرفت باید برگرفته از مبانی الهی و به نوعی انعکاس دهنده نوعی از رفتار دینی باشد که در غیر اینصورت تخلف صورت خواهد گرفت،بنابراین یکی از این نهادهای ارزشمند همان نهادهای امنیتی هستند که در صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی نقش دارند.

, .,

مرادی اظهارکرد:حدیثی از پیامبر اکرم(ص) داریم که می فرمایند: "ارزش دو نعمت از نظر مردم پوشیده است، امنیت و تندرستی"؛بنابراین در انقلاب اسلامی نهادی به عنوان نیروی انتظامی بوجود آمد،این نیروی انتظامی چون محصول انقلاب اسلامی است طبیعی است که بتوانند جلوه های متعددی از اهداف و خط مشی جمهوری اسلامی را در رفتارشان بروز دهند.

,

تحلیل گر مسائل سیاسی افزود:بنابراین این رفتار همان برخورد شایسته با مردم است ،همان برقراری امنیت سالم و همان ادبیاتی است که در برخورد صحیح با مردم بکار برده می شود ،باید توجه داشت که در مبانی دینی حتی اجازه توهین ، آزار وحتی اذیت چشمی به مجرم و متهم داده نشده است.

,

مرادی در ادامه گفت:نیروی انتظامی و پلیس ما با این مبانی فکری آشنایی کامل دارندو از بهترین فرزندان جامعه وارد این عرصه شده اند و مردم باید با دیدن پلیس احساس آرامش کنند چرا که پلیس جلوه بارز برقراری آسایش و امنیت برای مردم هستند.

,

این فعال فرهنگی تصریح کرد:با این وجود در کشورهای غرب و بویژه آمریکا براساس مبانی فکری شان خوی سلطه طلبی ،رفتار خشن و بی رحمانه با مردم ،خوی استیلا جویی در روابط اجتماعی و حتی بیش از همه نقش پول و رفتارهای مادی در رفتاری پلیس آمریکا آشکار است و آنچیزی که تعیین کننده است همان مادی گرایی است.

,

وی افزود:بنابراین آن نگاه خدمت به مردم و توجه به معاد و آخرت در چنین مکتب های وجود ندارد، اما پلیس ما بر اساس مبانی دینی و اسلامی به انجام ماموریت ها در کشورمان همت می کنند و شایستگی هایی دارد که در بین پلیس دیگر کشورها وجود ندارد و لذا مقایسه نظام پلیسی ما با نظام پلیسی آمریکا را نوعی ظلم به پلیس کشورمان می دانم.

,

 مردای درادامه تصریح کرد:بنابراین هیچ سنخیتی در رفتار پلس ما با پلیس آمریکا وجود ندارد که بخواهیم مقایسه کنیم، پلیس آمریکا مزد بگیرانی هستند که بعضا با گروه های مافیایی و با عِرق رنگین پوستی و نگاه مکتب مادی گرایانه کاپیتالیستی و سرمایه گرایی گره خورده اند که همان مواجب بگیران نظام سرمایه داری و کارخانه داران هستند و طبیعی است که رفتارشان با رنگین پوستان و سایر مردم  نیز ظالمانه باشد.

,

وی اظهارکرد:اما پلیس ما در ایران نماینده یک مکتب و اندیشه الهی است و هرگز جای هیچ مقایسه ای را باقی نخواهد گذاشت،البته ممکن است بعضا خطایی کوچک هم توسط یک فرد پلیسی هم صورت بگیرد که قابل اصلاح بوده  و حتی برخوردهای قانونی هم در این خصوص صورت گرفته است در حالی که این را نمی توانیم نقطه مقابل خط و مشی و اهداف و آرمان پلیس در انقلاب اسلامی برشمرد.

,

مردای ادامه داد:پلیس و نیروی انتظامی ما یک شخصیت اعتقادی، دینی و فرهنگی دارد و لذا این شخصیت در حین انجام ماموریت با یک اصل فکری و اعتقادی ماموریتش را انجام می دهد که به همین دلیل ما کمترین اشکال و کمترین بدرفتاری با مردم را داریم و اگر هم نقطه خاص کوچکی هم به وجود بیاد خیلی سریع هم برخورد و اصلاح می شود و این حسن نظام جمهوری اسلامی است و مردم باید همچون گذشته یاور و حامی واقعی پلیس  در صیانت از اهداف انقلاب اسلامی باشند.

, .,

انتهای پیام/  

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه