اخبار داغ

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران:

تغییر زمان اجرای طرح ترافیک باعث افزایش تردد خودروهای شخصی شده است

تغییر زمان اجرای طرح ترافیک باعث افزایش تردد خودروهای شخصی شده است
رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اجرای تغییراتی در اجرای طرح ترافیک سبب شده است که استفاده از خودروهای شخصی افزایش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید آرش حسینی میلانی در دویست و چهل و پنجمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور، با قرائت بخشی از بیانیه هوای تهران در سال 72 گفت: بیانیه هوای تهران 72 آغاز حرکتی مطالبه‌محور و مدنی برای پیگیری حق شهر برای هوای پاک بوده است. در سال‌های بعد 1389، 1390، 1395 و 1396 فعالان محیط زیست، هنرمندان، دانشجویان، اساتید دانشگاه، پزشکان و اصحاب رسانه بر این حق مسلم شهروندی در بیانیه‌های متعدد پافشاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول اعم از شهری و دولتی در قالب طرح‌های جامع مبارزه با آلودگی هوا و مصوبات هیئت وزیران تلاش کرده‌اند به این مطالبات بحق پاسخ بدهند و توفیقات و دستاوردهایی هم حاصل شده است.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز ابعاد اثرات تغییر اقلیم بر توان تهویه شهر تهران به‌صورت دقیق شناسایی نشده، گفت: لازم است مرکز مطالعات شهرداری تهران و شرکت کنترل کیفیت هوا حمایت از انجام چنین تحقیقی را در دستور کار خود قرار دهند. اما در برابر چشم‌اندازی چنین غبار‌آلود، باید از خود بپرسیم؛ با وجود همه اقداماتی که از سوی مدیریت شهری انجام شده است، همه قوانینی که امروز چه در شورا و چه در دیگر سطوح عالی تصویب شده‌اند، حل معضل آلودگی هوا در شهر تهران در چه نقطه‌ای قرار دارد؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به آثار آلودگی هوا بیان کرد: همچنان آلودگی هوا بر اساس گزارش بانک جهانی به‌عنوان کشنده‌ترین نوع آلودگی شناخته می‌شود و نقش مؤثر و بسزایی در مرگ‌ومیر انسان‌ها در سراسر جهان دارد. توجه مسئولانه به این وضعیت در تهران کرونایی امروز حائز اهمیت فراوان است.

حسینی میلانی راجع به وضعیت آلودگی هوا بر شیوع ویروس کرونا یادآور شد: وزارت بهداشت هشدار داده آلودگی هوا بر میزان مبتلایان به بیماری کووید19 تأثیر مستقیم داشته و بر تعداد فوت‌شدگان این بیماری به‌میزان 6 تا 15 درصد اثرگذار بوده است، همچنین تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داده به‌ازای افزایش یک واحد ذرات معلق، میزان تلفات 8 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است ذرات معلق وضعیت کرونا را خطرناک‌تر می‌کند چراکه امکان انتقال ویروس از طریق ذرات معلق امکان‌پذیر است و هوای آلوده تهران و بیماری کووید19 دست به دست هم داده‌ و ریه تهرانی‌ها را هدف قرار داده‌اند.

به‌گفته حسینی میلانی، در شرایط فعلی آلودگی هوا در تهران یک معضل حتمی برای سلامتی و کیفیت زندگی شهروندان و اقتصاد شهری است؛ وضعی که همگان به‌ویژه مسئولین بر آن علم دارند اما متأسفانه یا به آن باور ندارند یا جان مردم برایشان موضوعی اولویت‌دار نیست.

عضو شورای شهر تهران افزود: شاه‌کلید کنترل آلودگی هوای تهران چیزی نیست جز ترغیب مردم و مسئولان به استفاده و توسعه حمل‌ونقل عمومی اما در زمان حاضر با شرایط کرونایی که کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، این راهکار عملاً منتفی است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با توجه به وضعیت کرونایی کشور ابراز کرد: هرچند به‌دلیل حذف سفرهای آموزشی و برگزاری کلاس‌های مدارس، دانشگاه‌ها و... به‌صورت مجازی حدود 30 درصد از تردد و حمل‌ونقل معمول ما در شهر تهران کاسته شده است اما در مقابل اجرای تغییراتی در اجرای طرح ترافیک سبب شده است که استفاده از خودروهای شخصی افزایش پیدا کند.

حسینی میلانی با اشاره به اهتمام شهرداری به معاینه فنی عنوان کرد: در بخش معاینه فنی شهرداری از دو سال گذشته اهتمام جدی به کنترل معاینه فنی اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته و با تقویت دوربین‌های رینگ پیرامونی شهر تهران و همکاری پلیس راهور تلاش کرده است پایش مؤثری به‌روی تردد کامیون‌ها اعمال کند.

وی اضافه کرد: در این رابطه دوربین‌های ثبت تصویری به‌حد کافی در سطح شهر تهران وجود دارد اما یک‌سری از راه‌های منتهی به شهر تهران فاقد دوربین‌های نظارتی هستند و احتمال دارد خودروهایی که باعث انتشار آلودگی می‌شوند از این راه وارد پایتخت شوند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه 36 نقطه که نیازمند نصب دوربین هستند، اعلام شده‌اند، گفت: ضروری است شهرداری تهران در هماهنگی با پلیس راهور و اداره‌کل راهداری استان نسبت به نصب و راه‌اندازی این دوربین‌ها در آن 36 نقطه هرچه سریعتر اقدام کند و پلیس راهنمایی و رانندگی هم برخورد قاطعانه‌تر و اقدامات جدی‌تر را برای جلوگیری از ورود خودروهای دودزا انجام دهد.

این عضو شورای شهر همچنین گفت: علی‌رغم قصه پرغصه عدم حمایت دولت از تأمین اتوبوس و واگن مترو، با وجود پیگیری‌های متعدد اعضای شورا گشایش چندانی فعلاً رخ نداده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه