اخبار داغ

علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری؛

افراد بیکارشده در اثر کرونا؛ چشم‌انتظار دستورالعمل دولت برای پرداخت بیمه بیکاری

افراد بیکارشده در اثر کرونا؛ چشم‌انتظار دستورالعمل دولت برای پرداخت بیمه بیکاری
با توجه به دغدغه امام خامنه‌ای که فرمودند "تأمین اجتماعی موظف است برای حل مشکل افراد بیکارشده در اثر کرونا اقدام کند"؛ اما هنوز دستورالعملی مبنی بر پرداخت حق بیمه بیکاری به افراد فاقد بیمه استان‌ها ابلاغ نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یکی از نکاتی که امام خامنه‌ای در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که سوم آبان‌ماه‌جاری در حسینه امام خمینی(ره) برگزار شد، تأکید کردند، توجه به بیمه بیکاری افرادی بود که بیمه تأمین اجتماعی نداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این‌که برخی افراد بیکارشده در اثر کرونا، بیمه بیکاری ندارند، گفتند: تأمین اجتماعی موظف است برای حل این مشکل اقدام کند که البته در این قضیه نیز ورود خیّرین از برترین انفاق‌ها است.

,

در این خصوص یکی از همشهریان بیرجندی نیز پیامکی به خاورستان ارسال و خواستار پیگیری موضوع شد.

,

وی عنوان کرد: من در حوزه ساختمان مشغول بکار بودم اما بیمه نداشتم و اکنون بیکار هستم و هیچ‌گونه درآمد و بیمه‌ای ندارم.

,

بنی‌اسدی هم که در حرفه نقاشی ساختمان مشغول بکار بوده به خبرنگار ما گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا، کارم به یک‌دهم کاهش داشته و بیشتر روزها بیکار هستم و هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارم.

,

وی ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی بابت این‌که در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به فکر افراد فاقد بیمه بودند و تذکراتی به دولت دادند اظهار کرد: خواسته ما این است که در این خصوص دولت اقدامی برای افراد فاقد بیمه انجام دهد.

,

محمدزاده یکی از کارگران یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند نیز به خبرنگار ما گفت: در واحد صنعتی مشغول بکار بودم و پس از شیوع بیماری کرونا واحد تولیدی تعطیل شد و به ما سه ماه بیمه بیکاری تعلق گرفته اما اکنون واحد تولیدی نیمه‌فعال است و تعداد اندکی از نیروها مشغول بکار هستند و ما مشغول بکار نیستیم و از بیمه بیکاری نیز استفاده نمی‌کنیم.

,

وی عنوان کرد: خواسته ما، اشتغال است یا این‌که بیمه بیکاری به ما تعلق گیرد و در این خصوص به اداره بیمه و محل کار سابق خودم مراجعه کردم اما پاسخی دریافت نکردم.

,

پس از تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که بیمه نیستند، سخنگوی دولت گفت: بنا داریم برای این افراد، پوشش بیمه بیکاری در نظر بگیریم و حمایت از آنان را بیشتر کنیم.

,

دستورالعملی مبنی بر پرداخت بیمه بیکاری به افراد فاقد بیمه دریافت نکرده‌ایم

, دستورالعملی مبنی بر پرداخت بیمه بیکاری به افراد فاقد بیمه دریافت نکرده‌ایم, دستورالعملی مبنی بر پرداخت بیمه بیکاری به افراد فاقد بیمه دریافت نکرده‌ایم,

در این باره با علیرضا محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت‌وگو کردیم. وی به خبرنگار خاورستان، گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری تاکنون دستورالعملی مبنی بر پرداخت حق بیمه بیکاری به افراد فاقد بیمه استان ابلاغ نشده است.

,

وی با اشاره به پرداخت بیمه به افرادی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند، افزود: این افراد نیز در سامانه اداره کار ثبت‌نام و پس از تأیید، بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند و برخی افراد پس از ارسال مجدد لیست بیمه، دیگر بیمه بیکاری دریافت نمی‌کنند و برخی افراد هنوز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

,

بیش از 5 هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در خراسان جنوبی

, بیش از 5 هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در خراسان جنوبی, بیش از 5 هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در خراسان جنوبی,

در ادامه سراغ غلامرضا اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی رفتیم. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این‌که بسیاری از واحدهای تولیدی و اقتصادی خراسان جنوبی همزمان با شیوع ویروس کرونا دچار تعدیل نیرو شدند، گفت: در این راستا 6 هزار و 241 نفر در استان در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند.

,

وی افزود: از این تعداد 5 هزار و 532 نفر مشمول دریافت بیمه و 699 نفر نیز غیرمشمول شناسایی شدند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این‌که تعدای از افراد به کار برگشته و تعدادی سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری دریافت کردند گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 141 نفر بیمه بیکاری مستمر دریافت می‌کنند.

,

اشرفی با بیان این‌که تأکید ما بر حفظ و صیانت از نیروی کار در بنگاه‌های اقتصادی است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز تلاش ما بر این است که هیچ کارخانه، بنگاه اقتصادی و تولیدی تعدیل نیرو نداشته باشد.

,

وی اظهار کرد: افرادی که پس از سه ماه به محل کار بازگشت نکرده‌اند، باید با تأیید واحدی که مشغول بکار بودند، به سامانه جامع روابط کار مراجعه و در این سامانه ثبت‌نام بیمه بیکاری کنند.

,

پرداخت 52 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی

, پرداخت 52 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی, پرداخت 52 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به موضوع تسهیلات کرونا گفت: در خراسان جنوبی شش هزار و 907 پرونده در این زمینه به بانک‌های عامل معرفی کردیم که بیشترین متقاضی در حوزه حمل و نقل بوده است.

,

اشرفی با بیان این‌که مبلغ تسهیلات برای متقاضیان خسارت ناشی از کرونا در واحدها و بنگاه‌های تولیدی، 81 میلیارد تومان بوده افزود: تاکنون 52 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

,

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به افراد فاقد بیمه عنوان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است و ما در استان آمادگی داریم پس از ابلاغ دستورالعمل یا بخشنامه از وزارت‌خانه در اسرع وقت اقدام لازم را انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه