اخبار داغ

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل:

استقلال فضای مجازی در گرو راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است

استقلال فضای مجازی در گرو راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: بی‌شک برای اینکه بیشتر از این تحت سلطه حاکمیت مجازی رسانه ای قرار نگیریم باید استقلال در فضای مجازی داشته باشیم که لازمه آن راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه شاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: اگر بعد یک سخنرانی یا یک توئیت از آن سر دنیا، قیمت دلار در این طرف دنیا افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، دلیلش ساده است؛ این یعنی سبک زندگی ما متاثر از حکمرانی بلامنازع مجازی و رسانه ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: بی‌شک برای اینکه بیشتر از این تحت سلطه حاکمیت مجازی رسانه ای قرار نگیریم باید استقلال در فضای مجازی داشته باشیم که لازمه آن راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است که به تبع این راه اندازی، بومی سازی سرویس ها و خدمات از جمله بومی سازی شبکه های اجتماعی، پیام رسان‌ها، دانشنامه‌ها محقق خواهد شد.  

,

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: گردانندگان فضای مجازی که به فکر سلطه بیشتر هستند، بیم آن دارند که کشورها در فضای مجازی استقلال داشته باشند، از این رو به کمک عناصر نفوذی به گونه ای این امر را بر مردم مشتبه کرده اند که جمع کثیری گمان می‌کنند استقلال در فضای مجازی به معنای انحصار در اطلاعات و دیوار کشیدن بین خود و دیگر کشورها است!

,

وی ادامه داد: استقلال در فضای مجازی به معنای بریدن از دیگران نیست بلکه به این معنا است که  فضای مجازی نیز همانند دنیای عادی باید ضابطه مند شود و  در عین حال از داده های مفید جهانی مانند داده های علمی استفاده و دسترسی به آن آسان شود.
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تبدیل به کابوسی برای حاکمان فضای مجازی شده است، چراکه شبکه ملی اطلاعات، گام مهم برای رسیدن به استقلال در فضای مجازی و بومی سازی سرویس‌ها و خدمات در این فضا و حرکت به ‌سوی تمدن بزرگ اسلامی است.

,
,

وی ادامه داد:  با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، زیر ساختها و شبکه های ارتباطی از جمله فرستنده و گیرنده های رادیویی، مخابراتی، کابل فیبر نوری و حافظه های ابری، سرور، دیتا سنتر، سوئیچ های تلفن همراه بومی سازی می‌شود.

,

شاهی ادامه داد: همچنین بومی‌سازی خدمات و قالب ارائه خدمات از جمله (موتور جستجوی قدرتمند ملی، سیستم عامل ملی، مرورگر ملی، رایانه ملی، شبکه‌های اجتماعی) و همچنین بومی سازی سخت افزارهای کاربردی ارتباطی از قبیل رایانه، تبلت، تلفن همراه ، کنسول های بازی، رادیو تلویزیون و گیرنده دیجیتال با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات محقق خواهد شد.

,

 وی تصریح کرد: ممکن است در مراحل ابتدایی با مشکل بومی سازی سخت افزارهایی مانند سرور و دیتا سنتر مواجه شویم، اما نباید پا پس کشید بلکه باید به توان نخبگان متعهد کشورمان اعتماد کنیم و شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم.
 
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل، گفت: با بومی‌سازی سرویس‌ها و خدمات ، قطع وابستگی به سرویس‌های غیربومی در فضای مجازی قابل تحقق است؛ اگر چه برخی از این سرویس‌دهنده‌های بومی هنوز نتوانسته‌اند نیاز کاربران را در حجم وسیع پاسخگو باشند اما با حمایت کاربران این امر در آینده تحقق می‌یابد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه