اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

گلایه اهالی "محمد آباد بیچند" از وضعیت نامناسب آسفالت جاده روستا/ فرماندار نهبندان: رفع مشکل راه‌ها در حال انجام است

گلایه اهالی "محمد آباد بیچند" از وضعیت نامناسب آسفالت جاده روستا/ فرماندار نهبندان: رفع مشکل راه‌ها در حال انجام است
بیکی فرماندار نهبندان گفت: موضوع راه روستای محمدآباد بیچند به راهداری منعکس و بازدید از این جاده صورت گرفته است. بر اساس اولویت‌هایی که راه‌های روستایی در سطح شهرستان دارد و اعتباراتی که تخصیص پیدا کرده بحث رفع مشکل راه‌های روستایی شهرستان نهبندان در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اهالی روستای محمد آباد بیچند از توابع شهرستان نهبندان طی تماس با پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، از وضعیت نامناسب آسفالت  جاده این روستا گلایه داشته و خواستار پیگیری شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

عباسی یکی از اهالی روستای محمدآباد بیچند در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: جاده روستای محمدآباد بیچند از توابع شهرستان نهبندان چند سال می‌شود آسفالت شده است.

,

وی افزود: بعد از گذشت بیش از 6 سال از آسفالت این جاده روستایی در حال حاضر حدود 90 درصد آسفالت جاده تخریب شده به طوریکه تقریبا عبور و مرور از این راه روستایی آسفالت، مشکل شده است. 

,

, ,

این فرد اظهار کرد: شورا و دهیار روستا هرچه پیگیری و نامه نگاری کردند هیچ ثمری نداشته است. 

,

عباسی با بیان این‌که طول جاده حدود 3 کیلومتر است، عنوان کرد: طی روزهای گذشته یک خودرو در جاده روستای محمدآباد بیچند واژگون شده و چند نفر مصدوم و یک نفر فـوت کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر جاده آسفالت، روستای محمدآباد بیچند یک جاده فرعی دارد که از مسیر رودخانه می‌گذرد و این راه فرعی نیز برای تردد مناسب نیست اما به دلیل عدم توجه مسئولان نسبت به روکش آسفالت جاده روستای محمدآباد بیجند اهالی ترجیح می‌دهند به جای عبور از جاده‌ای که آسفالت خرابش باعث از بین رفتن لاستیک خودروها می‌شود از مسیر رودخانه تردد کنند.

,

این فرد گفت: جاده فرعی که از مسیر رودخانه میگذرد در فصل زمستان بسیار خطرناک است لذا با توجه به این‌که فصل سرد سال در پیش است از مسئولان درخواست می‌شود برای روکش و ترمیم آسفالت جاده روستای محمد آباد بیچند اقدام کنند.

,

, ,

 

,

, ,

گلایه اهالی روستای محمد آباد بیچند را به فرماندار نهبندان منتقل کرده و خواستار بیان اقدامات انجام شده در خصوص این جاده روستایی یا برنامه‌های در دست اقدام فرمانداری نهبندان شدیم.

,

پاسخ فرماندار نهبندان به گلایه اهالی محمدآباد بیچند

, پاسخ فرماندار نهبندان به گلایه اهالی محمدآباد بیچند, پاسخ فرماندار نهبندان به گلایه اهالی محمدآباد بیچند,

مجید بیکی فرماندار شهرستان نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: به طور کلی یکی از مهمترین مشکلاتی که در شهرستان نهبندان داریم در حوزه راه‌های روستایی است.

,

وی افزود: شهرستان نهبندان به دلیل پهناوری و طول راه‌هایی که دارد مشکلات موجود در بخش راه‌های روستایی بیشتر احساس می‌شود.

,

فرماندار نهبندان بیان کرد: زمانی‌که جاده‌های روستایی شهرستان نهبندان آسفالت شده به دلیل این‌که در این شهرستان کارخانه آسفالت نبوده آسفالتی که برای تمام راه‌ها استفاده شده، آسفالت سرد بوده است.

,

بیکی با بیان این‌که آسفالت سرد عمر محدودی دارد، گفت: در حال حاضر با گذشت بیش از 10 سال از آسفالت راه‌هایی که در شهرستان نهبندان انجام شده آسفالت سرد دچار مشکل شده است.

,

وی با اشاره به این‌که روستای محمد آباد بیچند جاده دارد، خاطرنشان کرد: مسیری که به سمت بیچند می‌روند قابل حرکت و استفاده است اما مسیر کوتاهی که به سمت محمدآباد است به دلیل این‌که یک روکش سطحی و نازکی در مسیر اجرا شده و به دلیل تردد بیش از حد خودروهای سنگین در این محور جاده خراب و دچار آسیب جدی شده است.

,

, ,

فرماندار نهبندان بیان کرد: موضوع راه روستای محمدآباد بیچند به راهداری منعکس و بازدید از این جاده شکل گرفته است اما با توجه به این‌که در سطح شهرستان نهبندان جاده‌های روستایی زیادی داریم که دچار مشکل شده است لذا در حال حاضر براساس اولویت‌هایی که راه‌های روستایی در سطح شهرستان دارد و اعتباراتی که تخصیص پیدا کرده بحث رفع مشکل راه‌های روستایی در حال انجام است.

,

بیکی اظهار کرد: یکی از مسیرهایی که در حال حاضر راهداری در حال کار است محور روستایی حیدرآباد می‌باشد که بحث روکش آسفالت جاده در حال انجام است.

,

وی خاطرنشان کرد: بعد از جاده روستای حیدرآباد، جاده روستاهای کهنو و سیکوری در اولویت برای کار است.

,

فرماندار نهبندان افزود: در سایر مسیرهای روستایی شهرستان نهبندان نیز در حال حاضر در حد این‌که لکه‌گیری انجام شود در حال کار است اما امیدواریم با مصوبه اختصاص قیر که در شورای نگهبان تصویب شده مقداری به عملیات روکش آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان نهبندان کمک کرده و کار سرعت ببخشد.

,

بیکی تصریح کرد: قانون تکلیف کرده است که روستاهای بالای 20 خانوار باید حتما جاده ارتباطی و آسفالت داشته باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان نهبندان حدود 15 روستا داریم که دارای جمعیت بیش از 20 خانوار است که هنوز آسفالت نشده؛ مسیر ارتباطی در حال کار است و این تعداد روستا جزو پروژه‌های نیمه تمامی است که کار در حال اجرا بوده اما هنوز به اتمام نرسیده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه