اخبار داغ

در نشست خبری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح شد؛

شدّت شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی بیشتر از میانگین کشوری/ کمبود داروی کرونا نداریم

شدّت شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی بیشتر از میانگین کشوری/ کمبود داروی کرونا نداریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که نرخ بروز تجمعی کرونا در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است افزود: این آمار در کشور 882 مورد در 100 هزار نفر است در حالی که در خراسان جنوبی 1248 نفر در 100 هزار نفر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد دهقانی‌فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پیش از ظهر امروز در نشست خبری گفت: از اوایل مهرماه در موج سوم بیماری هستیم که روند افزایشی در مبتلایان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: خراسان جنوبی در موج‌های اول و دوم جزو استان‌های رتبه آخر درگیری در کشور بود اما در موج سوم جزو رتبه‌های اول قرار گرفته و شدت بیماری افزایش یافته است و استان‌های یزد، سمنان، همدان و خراسان جنوبی در موج سوم در بالای جدول قرار گرفتند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استان‌های گیلان و مازندران که در موج اول در رتبه بالا بودند، اکنون در رده‌های پایین‌تر قرار گرفتند که نشان‌دهنده آلودگی شدید در خراسان جنوبی است.

,

دهقانی افزود: ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد و با افزایش آمار مبتلایان، آمار بستری و میزان فوت بالا می‌رود.

,

وی با بیان این‌که در کشور با شروع موج سوم، میزان فوت افزایش پیدا کرد اظهار کرد: آمار بیماران حاد تنفسی بستری در استان بیش از 400 نفر است و بیش از 300 بیمار کرونا مثبت بستری داریم و حدود 50 بیمار بستری در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری هستند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون در خراسان جنوبی از 26 هزار و 465 آزمایش انجام شده، 10 هزار و 300 مورد مثبت بودند که 9 هزار و 322 مورد بهبودی پیدا کردند و کل فوتی‌ها در استان، 448 مورد است.

,

نرخ بروز بیماری کرونا در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری

, نرخ بروز بیماری کرونا در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری, نرخ بروز بیماری کرونا در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری,

دهقانی با بیان این‌که نرخ بروز تجمعی در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است افزود: در کشور 882 مورد در 100 هزار نفر است در حالی که در خراسان جنوبی 1248 نفر در 100 هزار نفر است.

,

وی اظهار کرد: در سه هفته اخیر نرخ بروز موارد جدید روزانه در استان بالای 30 نفر به ازای 100 هزار نفر جمعیت بود یعنی دو تا سه برابر بیشتر از میانگین کشوری است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بالاترین نرخ بروز بیماری در شهرستان‌های خراسان جنوبی به ترتیب در شهرستان‌های طبس، بشرویه، بیرجند، سرایان، قاین، خوسف، فردوس، زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان است و تا شهرستان هشتم، نرخ بروز بالاتر از میانگین کشوری است که نشان‌دهنده شدّت آلودگی در سطح استان است.

,

دهقانی افزود: ضمانت اجرایی مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا در قرارگاه کشوری مشخص و به استان‌ها ابلاغ می‌شود که ما نظارت داریم و بعد از آن سایر دستگاه باید وارد شوند.

,

وی اظهار کرد: شرایط اقتصادی خوب نیست و اصناف مشکلاتی دارند و نباید آسیب ببینند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مکاتبه با تمامی ادارات انجام دادیم. فردی که کرونامثبت است تا 14 روز نباید در سرکار برود. با افراد دارای علامت که آزمایش ندادند نیز باید مانند افراد مبتلا برخورد و مرخصی داده شود.

,

دهقانی افزود: گواهی پزشک قابل قبول است و مدیران از بیمار سی‌تی‌اسکن و ... نخواهند.

,

پرداخت پاداش و کارانه

, پرداخت پاداش و کارانه, پرداخت پاداش و کارانه,

وی در خصوص پاداش کادر درمان اظهار کرد: به نسبتی که پاداش در نظر گرفته و اعتبار محقق شده، بین پزشکان، پرستاران و نیروی خدماتی تقسیم شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پرداخت کارانه تأخیر افتاده بود اما پول کلی برنامه و بوجه به وزارت بهداشت داد که تا پایان 1398 تسویه کردیم البته به غیر از مهرماه سال گذشته پزشکان. سه روز پیش مبلغ جدیدی برای کارانه آمده که احتمالا تا چهار ماه سال‌جاری را پرداخت می‌کنیم.

,

سهمیه بکارگیری نیرو

, سهمیه بکارگیری نیرو, سهمیه بکارگیری نیرو,

دهقانی اظهار کرد: هقته پیش 141 مورد سهیمه بکارگیری نیرو برای ما آمده که آزمون برگزار می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین نیروی انسانی وزارت بهداشت مصوب کرد تمامی پرستارانی که در نوبت طرح هستند، بکارگیری شوند. افرادی که درخواست داشته باشند اگر تمایل دارند طرح تمدید می‌شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دستگاه اکسیژن‌ساز بیرجند در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) نصب شده و در طبس در روزهای آینده می‌آید و برای بشرویه نیز پیگیر هستیم.

,

جزئیات طرح شهید سلیمانی از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است

, جزئیات طرح شهید سلیمانی از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است, جزئیات طرح شهید سلیمانی از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است,

دهقانی در خصوص طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: این طرح از طریق سپاه ابلاغ شده اما جزئیات از طرف وزارت بهداشت انجام نشده است. قرار است طرح غربالگری محله‌محور اتفاق بیفتد.

,

وی در خصوص طب سنتی تصریح کرد: توصیه‌های تغذیه‌ای تداخلی با درمان ندارد و لازم است مردم از متخصصان طب سنتی استفاده کنند. سه متخصص طب سنتی در مرکز استان داریم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ماهیانه 3.5 میلیارد تومان برای تأمین اقلام مراکز درمانی هزینه می‌شود. اکنون هیچ کمبودی نداریم.

,

دهقانی با بیان این‌که حدود 6700 نفر پرسنل داریم خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کرونا گرفتند.

,

نوع ویروس در کشور تغییر کرده است

, نوع ویروس در کشور تغییر کرده است, نوع ویروس در کشور تغییر کرده است,

وی تصریح کرد: ویروسی که در کشور غالب بود، ویروس ووهان چین بود اما اکنون ویروس ایتالیا در کشور غالب است که جهش داشته و قدرت سرایت و آمار مرگ بالاست و آمار درگیری در سن کمتر نیز داریم.

, ویروس ایتالیا,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در باران ماسک مرطوب نشود چون در صورت رطوبتِ ماسک، امکان ابتلا بیشتر می‌شود.

,

گفتیم جلسه تودیع معارفه استاندار برگزار نشود

, گفتیم جلسه تودیع معارفه استاندار برگزار نشود, گفتیم جلسه تودیع معارفه استاندار برگزار نشود,

دهقانی در پاسخ به سؤال خبرنگار خاورستان مبنی بر تناقض در رفتار مسئولان در برگزاری  برخی جلسات اظهار کرد: تلفنی در خصوص جلسه تودیع و معارفه استاندار از من سؤال کردند که گفتم ترجیح ما این است جلسه برگزار نشود اما اگر باید برگزار شود، با حداقل تعداد نفرات و حداکثر زمان یک‌ساعت چون سالن تهویه مناسبی ندارد. مگر ما چقدر قدرت اجرایی داریم؟

,

محافل خانوادگی؛ علت افزایش شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی

, محافل خانوادگی؛ علت افزایش شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی, محافل خانوادگی؛ علت افزایش شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی,

کامبیز مهدی‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این نشست خبری گفت: در دو هفته گذشته بازدیدهایی از اصناف و ادارات خراسان جنوبی داشتیم که نشان می‌داد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از متوسط کشوری بالاتر است.

,

وی افزود: در 119 بازدید از ادارات، 95 درصد رعایت بهداشت و 89.9 درصد رعایت پروتکل‌ها انجام شده است.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس راه انتقال، از ابتدای مهر که موج سوم شروع شد، بررسی‌ها نشان می‌دهد 63.7 درصد انتقال خانوادگی است.

,

مهدی‌زاده افزود: رعایت پروتکل‌ها در اماکن عمومی، ادارات و صنوف خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است اما تعداد مبتلایان بیشتر از میانگین کشوری است که نشان می‌دهد عدم‌قرنطینه خانگی و عدم‌رعایت افراد فاقد علامت، در استان زیاد است و احتمال می‌دهیم در خانه ویروس انتقال پیدا می‌کند.

,

وی اظهار کرد: بیماری‌های ویروسی علائم مشترک دارد. سرفه خفیف و درد عضلانی خفیف نیاز به حضور در مرکز درمانی ندارد و داروهایی که تاکنون مصرف می‌کردند، استفاده و استراحت کنند اما تشدید علائم و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند باید به پزشک مراجعه کنند.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در هر شهرستان حداقل یک مرکز دو شیفت 16 ساعته داریم. افراد دارای علامت به این مراکز مراجعه کنند.

,

مهدی‌زاده در خصوص شلوغی مراکز بهداشت اظهار کرد: اکنون فصل بیماری‌های تنفسی و مراجعه زیاد اما امکانات کم است و بیشتر افراد در یک زمان در طول روز مراجعه می‌کنند.

,

بهبودیافتگان از کرونا، اهدای پلاسمای خون داشته باشند

, بهبودیافتگان از کرونا، اهدای پلاسمای خون داشته باشند, بهبودیافتگان از کرونا، اهدای پلاسمای خون داشته باشند,

غلامرضا ارجمندی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این نشست خبری گفت: موجودی پلاسما در خراسان جنوبی به صفر نرسیده اما در فصل سرما اهدای خون کاهش می‌یابد.

,

وی افزود: هر بیمار کرونایی 28 روز بعد از ترخیص که علائمی ندارد و شرایط اهدای خون را دارد، می‌تواند اهدای خون و پلاسما داشته باشد.

,

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون 365 واحد اهدای پلاسما داشتیم.

,

ارجمندی افزود: اگر فردی داوطلب اهدای خون است، می‌تواند آزمایش آنتی‌بادی دهد و اهدای پلاسما داشته باشد.

,

وی اظهار کرد: افرادی که آزمایش کرونا مثبت شده و بهبودی پیدا کردند، اهدای پلاسما داشته باشند.

,

کمبود داروی کرونا نداریم

, کمبود داروی کرونا نداریم, کمبود داروی کرونا نداریم,

غلامرضا آهنی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این نشست خبری گفت: داروهای بیماری کرونا مشمول بیمه نمی‌شدند اما شورای عالی بیمه پذیرفته که مشمول بیمه شود.

,

وی با بیان این‌که کمبودی در حوزه دارو نداریم افزود: بیماری نداریم که به دلیل دارو دچار مشکل شده باشد.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هر هفته حدود 630 میلیون تومان برای لوازم حفاظت شخصی هزینه می‌شود.

,

آهنی در خصوص انسولین اظهار مرد: در استان کمبود انسولین نداریم و یک نوع انسولین قلمی که در استان کمتر یافت می‌شود به صورت متمرکز به داروخانه هلال‌احمر دادیم تا توزیع کند.

, انسولین قلمی,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه