اخبار داغ

وقتی مهربانی ها در خون جاری می شود؛

هجی الفبای محبت کرمانی ها با اهدای خون

هجی الفبای محبت کرمانی ها با اهدای خون
اهدای خون یعنی افراد با قطره قطره خون خود به یاری هم نوعشان می شتابند و در این مسیر کرمانی ها همواره این محبت را تکرار کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ این روزها مهربانی و محبت به هم نوع را بیش از گذشته شاهد هستیم. کرونا با همه ی تب وبی تابی هایی که برای خانواده ها رقم زده است اما باعث تبلور محبت به هم نوع در سطح کشور شده است و کمک های مومنانه پرچمدار این مهربانی ها است.سازمان ها و مردم در هر سطحی از تمکن مالی به دنبال این هستند به اقشار آسیب دیده ناشی از کرونا یاری رسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این مدت پویش های متعددی از سوی مردم برای دست گیری نیازمندان آغاز به کار کرده است و پویش ” نذر خون” یکی دیگر از این پویش ها است.

,

پویشی که نشان می دهد مردم حتی با قطره خونی که دارند به بیاری هم می شتابند. در این میان به یکی از مراکزی مراجعه کردم که پویش نذر خون در آنجا انجام می شد.

,

 

,

اهدا خون باید به صورت مستمر صورت بگیرد

, اهدا خون باید به صورت مستمر صورت بگیرد,

شیما محمدی پزشک عمومی در خصوص استقبال مردم از پویش هایی در قالب نذر خون توسط گفت: زمانی که پویش نذر خون اعلام می شود با استقبال مردم روبرو هستیم اما نکته مهم این است که اهدا خون باید به صورت مستمر صورت بگیرد .

,

وی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به پویش هایی که در فضای مجازی اعلام می شود اکنون ذخایر خونی از وضعیت بهتری برخوردار هستند اما متاسفانه بعد از پویش ها مراجعه مردم برای خون دهی کمتر می شود.

,

این پزشک عمومی تاکید کرد: در خواست می کنیم که مردم تنها در زمان اعلام پویش و نیاز مراجعه نکنند بلکه به صورت مستمر در طول سال برای خون دهی مراجعه کنند.

,

محمدی در خصوص رعایت بهداشت در مراکز خون گیری گفت: هیچ گاه از طریق خون و فرآورده های خونی کرونا انتقال داده نمی شود از طرفی در سازمان انتقال خون پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

,

وی با تاکید بر این که پروتکل ها به صورت جدی در مراکز خون گیری رعایت می شود، توضیح داد: بعد از هر خون گیری روتختی فرد مراجعه کنند عوض می شود، افرادی که مراجعه می کنند قبل از خون گیری به لحاظ سلامت چک می شوند و اگر حتی کوچکترین علائم بیماری کرونا را داشتند از ورود آن ها جلوگیری می شود همچنین هر صبح سلامت پرسنل مراکز خون گیری نیز بررسی می شود.

,

این پزشک عمومی بیان کرد: قطعا هر کسی که فردی، یکی از عزیزانش در بخش مراقبت های ویژه بخاطر بیماری کرونا بستری است، کور سوی امیدی دارد برای این که بیمارش بهبود پیدا کند و شاید این کورسوی امید پلاسمایی فرد بهبود یافته از کرونا باشد، از این رو تلاش کنیم تا امید آفرین باشیم.

,

محمدی در ادامه به وضعیت مدافعان سلامت اشاره و بیان کرد: مدافعان سلامت خسته اند، عده ی بسیاری به این بیماری مبتلا شده اند و عده ای را نیز از دست داده ایم اگر چه که وظیفه مان است اما کاش مردم هم بیشتر رعایت می کردند.

,

 

,

با قطره خونی هم که شده به کمک هم نوع خود بیاییم

, با قطره خونی هم که شده به کمک هم نوع خود بیاییم,

علی صادقی یکی از اهدا کننده های خون بود، صادقی راننده سرپرستی مرکز بهداشت شهرستان کرمان است.

,

او در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این اقدام خود گفت: از نگاه من خون دادن کار بسیار خوبی است چرا که علاوه بر سلامتی بدن، نوعی کمک به هم نوع است و ثواب دارد.

,

صادقی در ادامه توضیح داد: دو ماه پیش هم خون دادم چرا که کرونا گرفته بودم و از این طریق خواستم به بیماران کرونایی کمک کنم.

,

این شهروند کرمانی بیان کرد: به دلیل بیماری کووید۱۹ احتیاج مبرم به خون داریم، بهتر است حتی با قطره ای از خون هم که شده به هم نوع خود کمک کنیم.

,

 

,

رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون

, رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون,

سعید صحبتی مدیر ستاد شاهد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اهدای خون گفت: با توجه به اپیدمی کرونا و احساس نگرانی که مردم از این رو مردم کمتر به سازمان انتقال خون مراجعه می کردند از این رو با هماهنگی های انجام شده به دنبال تداوم پویش نذر خون در کرمان بودیم.

,

وی ادامه داد:خوشبختانه در دیار کریمان استقبال خوبی از پویش نذر خون صورت می گیرد و هر زمان که فراخوان داده شده مردم با جان و دل استقبال کردند و از کمک خود دریغ نکردند.

,

صحبتی عنوان کرد: تمهیداتی که در مراکز انتقال خون در نظر گرفته می شود به همراه رعایت پروتکل های بهداشتی و زمان بندی مراجعه کنندگان و فاصله گذاری اجتماعی این اطمینان را به مراجعه کنندگان می دهد که خطری آن ها را تهدید نمی کند.

,

مدیر ستاد شاهد دانشگاه علوم پزشکی کرمان خطاب به مردم کرمان گفت: کل جامعه بشری درگیر یک معضلی است که از قبل پیش بینی نشده است از این رو همه وظیفه داریم که هر آنچه که در توان داریم را انجام دهیم.

,

وی افزود: کادر درمان با تمام توانی که دارند در حال تلاش هستند و حتی برخی ها جان خود را در این مسیر از دست داده اند از این رو مردم به عنوان شهروندان تلاش کنند تا برای کمک به هم نوع خودشان در چنین پویش هایی گام بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه