اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک پزشک بسیجی مطرح شد؛

مدافعان سلامت واژه "بسیج" را معنای دوباره بخشیدند/ بسیج مردمی همراه همیشگی کادر درمان در بحران کرونا

مدافعان سلامت واژه "بسیج" را معنای دوباره بخشیدند/ بسیج مردمی همراه همیشگی کادر درمان در بحران کرونا
۹ ماه است که کادر درمان بیمارستان ها در خط مقدم مبارزه با کرونا به مردم خدمت می‌کنند. آنها بسیجی بودن را در این مدت به خوبی به نمایش گذاشته اند چرا که برای نجات جان مردم با از خودگذشتگی حتی از سلامت و جان خودشان هم گذشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، این روزها پرده های مشکی نصب شده بر در و دیوار منازل نشان از این است که کمتر خانواده ای در این بحران همه گیر داغدار عزیزی نباشد، آن هم در شرایطی که حتی برای همدردی نیز امکان حضور در کنار نزدیکان وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

اما در این میان گروهی هستند که در میدان مبازره و یا در خط مقدم جبهه های نبرد با این ویروس قرار دارند و عده زیادی هم جان خود را در این میدان از دست داده اند، کسانی که بسیاری از آنها چندین ماه دوری از خانواده را برای مبارزه با این ویروس تحمل کرده و از خودگذشتگی را به معنای واقعی معنا بخشیدند.

,

مدافعان عرصه سلامت در ۹ ماه گذشته با تلاش شبانه روزی با گذشت از جان خود با تمام وجود برای شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها حاضر و مشغول به خدمت رسانی هستند و در واقع بازتاب و ترجمان ایثارگری‌های مدافعان سلامت کشور در بحران اپیدمی کرونا همانند رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در ذهن مردم نقش بسته است.

,

 

,

بسیج شدن تمامی اقشار جامعه برای مقابله با کرونا

, بسیج شدن تمامی اقشار جامعه برای مقابله با کرونا, بسیج شدن تمامی اقشار جامعه برای مقابله با کرونا,

در کنار مدافعان سلامت گروه های زیادی از مردم، دستگاه ها و ارگان های مختلف بسیج شده اند که در بخش های مختلف متاثر از این بیماری، مشکلات را به حداقل برسانند.

,

مجموعه بسیج و سپاه یکی از این گروه ها هستند که از روزهای نخست اسفند ماه کمر همت بسته اند و بدون هیچ گونه چشم داشت با از خودگذشتگی کامل در هر عرصه ای که احساس نیاز بوده است، وارد عمل شده اند.

,

واژه بسیج به معنای لغوی یعنی «آمادگی» که در ارکان جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای برای این واژه ایجاد شده است.

,

 

,

, ,

 

,

خدمت به بیماران در راس اهداف کادر درمان است

, خدمت به بیماران در راس اهداف کادر درمان است, خدمت به بیماران در راس اهداف کادر درمان است,

علی اسماعیلی، متخصص بیهوشی و ICU و فعال در بخش مراقبت های ویژه بیماران کرونایی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در ابتدای انتشار کرونا ویروس باتوجه به اینکه شناخت و اطلاعاتی از این بیماری وجود نداشت، استرس کادر درمان در مواجه با این بیماری بسیار بالا بود.

,

وی ادامه داد: با تمام نگرانی هایی که وجود داشت، از همان روزهای نخست شیوع کرونا در استان خراسان شمالی تمامی پرسنل و کادر درمان همچون سایر نقاط کشور پای کار بودند و لحظه ای میدان را خالی نگذاشتند.

,

اسماعیلی اضافه کرد: با گذشت زمان و گسترش زیاد ویروس کوید 19 در سراسر استان و همچنین افزایش ابتلا، بستری و فوت، کار سخت تر شد.

,

این متخصص بیهوشی که از روزهای نخست بیماری کویید 19 در بخش های مراقبت ویژه بیماران کرونایی حضور و فعالیت داشته است، گفت: برای کادر درمان، خدمت به بیماران در راس قرار دارد و این که نوع بیماری فرد چه چیزی باشد، خیلی تفاوت نمی کند.

,

وی اضافه کرد: بیماری کرونا در واقع همانند یک سرماخوردگی معمولی است که بسته به وضعیت جسمی فرد مبتلا شده می تواند بروز متفاوتی داشته باشد، مردم نباید از برخورد با این بیماری استرس داشته باشند، زیرا قالب کسانی که درگیر این بیماری می شوند بهبود پیدا می کنند، اما نکته قابل اهمیت این است که مردم با رعایت و پیشگیری می توانند از درگیری با این بیماری وابتلا افراد پر خطرجلوگیری کنند.

,

در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک مبنی بر اینکه آیا تاثیر این بیماری تنها در افرادی که بیماری زمینه ای دارند بالا است یا در افرادی که سالم هستند نیز می تواند عوارض مخربی داشته باشد، گفت: قطعا فردی که دارای بیماری زمینه ای است، به دلیل پایین بودن مقاومت بدن نسبت به تمامی بیماری های عفونی می تواند اسیب پذیرترباشند و این مختص بیماری کویید 19 نیست.

,

این کارشناس مسئول گفت: این به این مفهوم نیست که هرکسی با بیماری زمینه ای مبتلا به کرونا شد قطعا مشکل دار خواهد شد، بلکه خطر در این افراد بیشتر از افراد عادی است، همچنین از طرفی در افراد بدون بیماری زمینه ای نیز می تواند مشکل ساز شود.

,

 

,

کادردرمان به خوبی واژه بسیج را معنا بخشیدند

, کادردرمان به خوبی واژه بسیج را معنا بخشیدند, کادردرمان به خوبی واژه بسیج را معنا بخشیدند,

وی با اشاره به اینکه خطر ابتلا به کرونا برای کادر درمان تنها مختص نیروهای مشغول به کار در بیمارستان های کرونایی نیست، اظهار داشت: تمامی کادر درمان در معرض بیماری کرونا قرار دارند و بسیاری از آنها نیز به این بیماری مبتلا شده اند و آن را پشت سرگذاشته و مجدد به محل کار و ادامه خدمت رسانی برگشته اند.

,

وی خاطرنشان کرد: بسیجی کسی است که در میدان عمل، با اراده و قدرت، کار صحیحی را انجام می دهد و تنها محدود به افرادی که دارای ظاهر خاص یا کارت بسیجی هستند، نمی شود.

,

این کارشناس مسئول یادآورشدند: در حال حاضر کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی بیمارستان ها در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند و تمامی این افراد بسیجی بودن را در این  مدت به خوبی به نمایش گذاشته اند و برای نجات جان مردم با از خودگذشتگی بسیج شده اند.

,

 

,

, ,

 

,

بسیج مردمی همراه همیشگی کادر درمان در بحران کرونا

, بسیج مردمی همراه همیشگی کادر درمان در بحران کرونا, بسیج مردمی همراه همیشگی کادر درمان در بحران کرونا,

این متخصص بیهوشی و ICU  در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر شبیه سازی روزهای هشت سال دفاع مقدس با روزهای مقابله با کرونا، گفت: در تمامی جنگ ها علاوه بر سختی ها، ویرانی ها و دردهایی که به جا می ماند، قطعا درس ها و تجربه هایی نیز به همراه دارد که می تواند برای نسل آینده راهنمای روشنی باشد.

,

وی ادامه داد: با گذشت 40 سال از دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق، هنوز نیز ازخودگذشتگی ها و درسهایی که از آن دوران به یادگار گذاشته شده، راهنمای زندگی مردم شده است، قطعا کرونا نیز یک روز به اتمام خواهد رسید و فداکاری های این روزها درسی دیگر برای نسل های آینده خواهد بود.

,

این متخصص بیهوشی گفت: در شرایط فعلی کشور نیز تنها کادر درمان نیستند که جهت مقابله با این ویروس تلاش دارند، بلکه تمامی اقشار مردم و سازمان ها در بخش های مختلف پای کار آمده اند و باتوجه به اینکه مردم دچار بحران های اقتصادی شده اند، با فراهم سازی کمک های معیشتی برای آن ها بسیج شده اند تا این روزها نیز سپری شود.

,

اسماعیلی در پاسخ به اینکه به نظرتان پررنگ کردن چهره های موفق بسیجی در اقشار مختلف چقدر در تغییر ذهنیت ها نسبت به نقش های متنوع بسیج می تواند موثر باشد، گفت: وقتی صحبت از بسیج در کشور به میان می آید ناخودآگاه ذهن به سمت افرادی می رود که دارای ظاهر خاص و مدارک خاصی هستند.

,

 

,

نگاه صحیح به بسیج و بسیجی قطعا ذهنیت خوبی در جامعه ایجاد می کند

, نگاه صحیح به بسیج و بسیجی قطعا ذهنیت خوبی در جامعه ایجاد می کند, نگاه صحیح به بسیج و بسیجی قطعا ذهنیت خوبی در جامعه ایجاد می کند,

وی ادامه داد: اما اگر به معنای واقعی به بسیج نگاه شود، در اصل هر کسی که یک فعالیت سالم را در رشته تخصصی خودش انجام دهد یک بسیجی محسوب می شود و اگر با این نگاه به معرفی افراد پرداخته شود قطعا ذهنیت خوبی ایجاد می شود و فرهنگ بسیج و بسیجی بهتر در جامعه نهادینه می شود.

,

این متخصص بیهوشی و ICU ادامه داد: به طور مثال وقتی یک نانوا یا کفاش که کارش را با رعایت تمامی اصول انسانی به اجرا می رساند، به عنوان یک فرد بسیجی به جامعه معرفی شود، دیدگاه خوبی به جا خواهد گذاشت.

,

وی خاطرنشان کرد: نقش بسیج در واقع یک وظیفه انسانی تلقی می شود که همه در اموراتی که فعالیتی دارند، باید تلاش داشته باشند و وظیفه شان را به دور از منفعت طلبی انجام دهند.

,

اسماعیلی در انتها به شهدای مدافع سلامت اشاره ای کرد و گفت: دومین شهید مدافع سلامت استان خراسان شمالی دکتر حسین قوی پیکر، متخصص بیهوشی و ICU  که به صورت مکرر در بخش های ویژه کرونا حضور و فعالیت داشتند، هفته گذشته در حیت خدمت به بیماران کرونایی جانشان را نثار کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه