اخبار داغ

گفت‌وگو با دانشجوی موفق بسیجی؛

فعالیت در بسیج، عامل موفقیتم بود/ دانشجویان در کنار کادر درمان هستند

فعالیت در بسیج، عامل موفقیتم بود/ دانشجویان در کنار کادر درمان هستند
حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج نه تنها لطمه‌ای به درس و زندگی‌اش وارد نکرده بلکه عامل موفقیت وی بوده که هم‌اکنون دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان معدل الف این دانشگاه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; هفته بسیج، بهانه‌ای شد تا به سراغ حسن خلیلی، جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان برویم که فعالیت در بسیج را از دوران راهنمایی در مدرسه و همچنین پایگاه‌های بسیج محله آغاز کرده و امروز نیز با احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی در بسیج دانشجویی سپری می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه از دوران تحصیل راهنمایی با بسیج و فضا این تشکیلات آشنا شدم، می‌گوید: وقتی که شخصیتی مثل حضرت امام خمینی(ره) در پیام به تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه در 2 آذرماه 1367 این‌طور عنوان می‌کنند که افتخارم این است که خود یک بسیجی‌ام، طبیعی است که هر شخصی متناسب با همین الگو در زندگی خودش باید بسیجی‌وار زندگی کند.

,

وی با بیان اینکه سعی و تلاشم بر این بوده که از زمان آشنایی تاکنون در مسیر و فضای بسیج قرار گرفته باشم، اظهار می‌کند: از راهنمایی و دبیرستان، وارد این فضا شده و کارهای مختلف از طریق بسیج محلات در زمان‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، و جهادی انجام داده‌ام اما فعالیت اصلی من در بسیج به دوران دانشجویی و فعالیت در بسیج دانشجویی برمی‌گردد که از سال 97 و همزمان با ورود به دانشگاه آغاز شده است و با افزایش شور و شوق، فعالیت‌ها، صمیمیت‌ها و ارتباطات نیز بیشتر و بهتر شده و امیدوارم که فعالیت‌ها من و دوستانم در بسیج دانشجویی، موثر واقع شده باشید.

,

 

,

*‌ اولویت در تمام مراحل زندگی باید فعالیت تشکیلاتی باشد

, *‌ اولویت در تمام مراحل زندگی باید فعالیت تشکیلاتی باشد, *‌ اولویت در تمام مراحل زندگی باید فعالیت تشکیلاتی باشد,

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص تاثیر بسیجی بودن در کسب موفقیت‌ها می‌گوید: سوال شاخصی که همیشه در بین دوستانی که کار تشکیلاتی به‌خصوص در فضای بسیج و مخصوصا دانشجویی کرده‌اند، وجود داشته این بوده که آیا فعالیت ما در تشکیلات، تاثیر مثبت و یا منفی به درس، زندگی و خانواده می‌گذارد؟ که پاسخ من این است که ما تنها وظیفه‌ای که داریم این است که اولویت اول ما این است که تمام مراحل زندگی از جمله درس و خانواده را در فعالیت تشکیلاتی در نظر بگیریم.

,

وی با بیان اینکه هر کدام از مراحل زندگی من برای خودش یک تشکیلات است، خاطرنشان می‌کند: تا وقتی که زندگی خودمان را در فضای یک تشکیلات بیاوریم قطعاً در تمام حوزه‌ها اگر با اصول و مسیر درست آن حوزه، حرکت کنیم در همه زمینه‌ها پیشرفت خواهیم کرد.

,

خلیلی تصریح می‌کند: فعالیت من در بسیج دانش‌آموزی، محلات و دانشجویی و بخش‌های مختلف دیگر نه تنها به درس، خانواده و ارتباطاتم لطمه نزده بلکه تاثیر مثبت هم داشته است و در دوران دانشجویی، قسمتی از زمان روزانه‌ام را درگیر تشکیلات و کارهای بسیج دانشجویی هستم اما با این وجود، کماکان به درس و سایر فعالیت‌هایم نیز می‌رسم و جزء رتبه‌های علمی بالا در فضای کلاس هستم.

,

وی تاکید می‌کند: فعالیت صحیح در تشکیلات و داشتن برنامه‌ریزی درست نه تنها مانع رشد مسیر علمی و سایر زمینه‌ها نخواهد شد بلکه یک نیروی محرکی برای این اتفاقات است.

,

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه اکنون دانشجوی ترم 5 پرستاری هستم، ابراز می‌کند: رتبه کنکورم حدود 5000 بود اما این را باید بگویم که قبولی در رشته‌های علوم پزشکی به مراتب سخت‌تر از رشته‌های دیگر است و در فضای کلاس نیز از نظر رشد علمی در این 5 ترم، اکثراً معدل «الف» بودم.

,

 جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به نقش بسیج در زمان‌ها و پیشرفت‌های مختلف جامعه می‌گوید: پاسخ این سوال را در تعریف رهبر معظم انقلاب اسلامی از بسیج می‌توان یافت که معظم‌له می‌فرمایند: بسیج، نیروی آماده و مخلصی است که هر وقت، نظام به آن نیاز داشت و هر مشکلی در ابعاد مختلف پیش امد به وسط میدان بیاید و تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی را مد نظرش داشته باشد.

,

وی اظهار می‌کند: قطعا شرایط امروز کشور در حوزه‌های مختلف آن‌طور که امام خمینی(ره) نیز فرمودند به بسیج نباید صرفاً به عنوان توان نظامی و دفاعی و نیروی آماده از بُعد دفاعی، متکی شود که اگر روزی از نظر نظامی، درگیری داشتیم از نیروهای بسیجی استفاده کنیم بلکه تمام صحنه‌های جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی در ابعاد مختلف، نیاز به حضور گسترده طیف‌های مختلف نیروهای حزب‌اللهی و بسیجی دارد چرا که اگر این نیروها بخواهند میدان را خالی کنند، طیف‌های دیگری نداریم که از آن‌ها استفاده کنیم.

,

خلیلی خاطرنشان می‌کند: اگر بخواهیم تعریف درست بسیج را به جامعه القا کنیم، نیاز عام مردم را می‌طلبد که در صحنه‌های مختلف، حضور داشته و کمک‌حال مسئولان نظام باشند تا بتوانیم مشکلاتی که برای کشور ایجاد می‌شود را برطرف کرده و پیروزمندانه از این مشکلات بیرون بیاییم.

,

 

,

*‌ برنامه‌های بسیج دانشجویی، منحصر به هفته بسیج نیست

, *‌ برنامه‌های بسیج دانشجویی، منحصر به هفته بسیج نیست, *‌ برنامه‌های بسیج دانشجویی، منحصر به هفته بسیج نیست,

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه این حوزه در 6 معاونت در حال فعالیت است، می‌گوید: این معاونت‌ها شامل گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری، فرهنگی و اجتماعی، عملیات جهادی، رسانه، رشد و کادرسازی و علمی است که هر کدام از معاونت‌ها بر اساس شرایط، برنامه‌هایی را در مقاطع مختلف برای خود دارند که برای هفته بسیج نیز برنامه‌هایی در معاونت‌های فرهنگی و مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی اجرا خواهد شد. معاونت گفتمان‌سازی در این 2 هفته اِعمال محدودیت‌ها که مصادف با هفته بسیج شده در یک اقدام بسیجی طی همکاری با معاونت بهداشت دانشگاه برای بازرسی اصناف در قالب تیم چندنفره فعالیت خواهد کرد و همینطور معاونت عملیات جهادی نیز در قالب برنامه‌های جهادی مثل سه‌شنبه‌های مهدوی در مناطق محروم سطح شهر برای آگاهی مردم از شرایط کرونا حضور می‌یابند و البته برنامه‌های دیگری هم برگزار خواهد شد که شاید در هفته بسیج اتفاق نیفتد اما به مناسبت این هفته، برنامه‌ریزی شده بود.

,

وی می‌افزاید: بخش عمده برنامه‌ها نیز به صورت مجازی بوده و برگزاری یک برنامه سخنرانی مورد نظر است که حوزه فرهنگی به صورت مجازی برگزار خواهد کرد ضمن اینکه حضور در بیمارستان و قدردانی از زحمات کادر درمان نیز برنامه دیگری است که در حوزه فرهنگی انجام خواهد شد.

,

 

,

*‌ فعالیت دانشجویان در کنار کادر درمان و توزیع بسته‌های معیشتی در دوران کرونا

, *‌ فعالیت دانشجویان در کنار کادر درمان و توزیع بسته‌های معیشتی در دوران کرونا, *‌ فعالیت دانشجویان در کنار کادر درمان و توزیع بسته‌های معیشتی در دوران کرونا,

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص فعالیت‌های این حوزه در دوران شیوع کرونا می‌گوید: در ماه‌های اخیر با توجه به فرمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بسیج و به‌خصوص بسیج دانشجویی صادر کردند، تیم‌های مختلف در فضای بسیج دانشجویی و به‌ویژه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در قالب تیم درمانی، آماده شد و تحت آموزش قرار گرفت و با سپری کردن دوره‌های لازم، تعداد زیادی اکنون در بخش‌های مختلف بیمارستان و در کنار کادر درمان در حال فعالیت هستند.

,

وی یادآور می‌شود: با توجه به اینکه کادر درمانی بیمارستان‌ها با قرار گرفتن در فضای کرونا خسته شده و بعد از مدتی، خودشان نیز مبتلا می‌شوند به همین دلیل و برای جبران کمبود نیرو، دانشجویان داوطلب رشته‌های مختلف به‌خصوص پرستاری، پزشکی، هوشبری و اتاق عمل در مراکز درمانی در حال خدمت‌رسانی هستند.

,

خلیلی خاطرنشان می‌کند: در تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی نیز با توجه به فرمایش رهبر انقلاب، تیم‌های عملیات جهادی در قالب چند گروه و در چند مقطع، بسته‌های معیشتی را تامین و آماده کرده و تحویل خانواده‌های نیازمند کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه