اخبار داغ

گلایه یاسوجی‌ها از کیفیت نان/ افزایش قیمت بدون افزایش کیفیت

گلایه یاسوجی‌ها از کیفیت نان/ افزایش قیمت بدون افزایش کیفیت
نان در یاسوج طی سال‌های اخیر با افزایش قیمت مواجه بوده است، با این وجود هیچ گونه تغییری در کیفیت آن مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس با اجرای قانون هدفمندی‌ها و بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی یکی از محصولاتی که از ترکش گرانی‌ها این طرح  در امان نماند، نان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

 نان قوت غالب مردم استان کهگیلویه ویویراحمد بوده و هست و با بالا رفتن قیمت آرد به طبع آن نان نیز گران شد در آن زمان شهروندان در روزهای ابتدایی گرانی نان خوشحال بودند که کیفیت نان با این گرانی حداقل مقدار کمی افزایش پیدا کند، اما این موضوع هیچ گاه رنگ واقعیت را به چشم خود ندید.

,

 

,

البته در برخی موارد ریز و درشت شاهد برخی افزایش کیفیت در نان پخته شده در نانوایی ها بودیم اما مدت زیادی  این وضوع نیز دوام نیاورد و خیلی زود کیفیت نان‌ها در همان معدود نانوایی ها نیز  به روزهای قبل  بازگشت.

,

, ,

با گذشت چندین سال از  هدفمندی یارانه ها همچنان شاهد بی کیفیتی در این قوت غالب شهروندان هم استانی هستیم به طوری که با گذشت سال‌ها از این موضوع و گرانی چندین باره  قیمت نان، تنها چیزی که هیچگاه شهروندان حس تغییر کیفیت را در آن نچشیدن نان بود.

,

 

,

رسانه های استان نیز گاهی به این موضوعات پرداخته اند، که اکثر نانوایان دلیل بی کیفیتی نان را عرضه آرد بی کیفیت اعلام می‌کنند و از کیفیت آرد عرضه شده گلایه دارند در صورتی که کارخانه‌های تولید آرد مهارت نانوایان را علت بی کیفیت شدن نان می‌دانند و در این میان خلأ نظارت دو سویه بر نانوایان و عرضه کنندگان آرد به شدت حس می‌شود.

,

 

,

شهروندان نگون بخت نیز در میان این دعوای زرگری باید چوب بی کیفیتی و گرانی نان را با هم بخورند و  اکثر شهروندان از خمیر بودن، سوختگی، شور و یا بی نمک بودن و کوچک‌تر شدن حجم نان گلایه مند هستند و در این میان عدم نظارت دقیق و مستمر بر کیفیت نان در کهگیلویه وبویراحمد بخصوص شهر یاسوج باعث شده تا نانوایان به اعتراض‌ها کاملاً بی‌توجه باشند.

,

, ,

از گلایه‌هایی که به تازگی در شهروندان یاسوجی دیده  و زخم بی کیفیتی و گرانی با آن عجین شده است، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در مرکز استان توسط  برخی نانوایان است .

,


یک شهروند یاسوجی به خبرنگار پایگاه خبری صبح زاگرس گفت: ابتدا متاسفانه نانوایی هایی که نان با کیفیت پخت می کنند در مرکز استان زیاد نیست، و همین تعداد محدود هم اغلب با این مشکل رو به رو هستند که نان‌ها را تا زمانی که تازه است می‌توان استفاده کرد اما یکی دو ساعت بعد اصلا قابل جویدن نیستند.

,
,

این شهروند یاسوجی در ادامه افزود: از مردم می خواهم که همانند گذشته از نان محلی استفاده کنند تا مجبور به خوردن این نان‌های چرمی نشوند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه