اخبار داغ

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان یزد اعلام کرد

سیاست های دولت علت گرانی میوه/ صادرات و کمبود میوه دو دلیل عمده گرانی محصولات کشاورزی

سیاست های دولت علت گرانی میوه/ صادرات و کمبود میوه دو دلیل عمده گرانی محصولات کشاورزی
مشرف رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان یزد با بیان اینکه تعادل بازار میوه با دولتی‌هاست نه استان‌ها، گفت: بحث صادرات میوه از سیاست‌های کلان کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مشرف در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه علت گرانی میوه در طول ماه‌های اخیر به دلایل مختلفی بستگی دارد اظهار داشت: کاهش میوه‌های سردرختی مثل سیب و پرتقال و غیره و همچنین بحث صادرات از عمده دلایل افزایش میوه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار استان یزد اضافه کرد: افزایش کرایه، افزایش دستمزد کارگران، افزایش چندین برابری قیمت کود و سم و ... سبب شده که امروز باقیمت بالای میوه در کشور مواجه شویم.

,

وی با اشاره به اینکه طبق شنیده‌ها صادرات میوه فعلاً ممنوع شده است، گفت: طبق شنیده‌ها با ممنوع کردن صادرات میوه شاهد متعادل شدن قیمت میوه‌هایی مانند پرتقال در تهران بودیم.

,

مشرف در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان برای صادرات میوه قوانینی وضع کرد؟ گفت: بحث قوانین برای صادرات میوه، سیاست کلان کشور بوده و استان‌ها در این مسئله دخیل نیستند.

,

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار استان یزد اعلام کرد: صادرات به‌گونه‌ای است که وقتی قیمت میوه در کشور کم و کشاورز دچار ضرر و زیان می‌شود، صادرات را آزاد می‌کنند تا کشاورز با مشکل مواجه نشود و وقتی هم قیمت بالا می‌رود صادرات ممنوع می‌شود تا مصرف‌کننده داخلی هم با مشکل مواجه نشود.

,

وی افزود: برای صادر کردن و تعادل بازار داخلی تنها دولتمردان باید تصمیم‌گیری کنند و در این مورد استان‌ها هیچ‌گونه دخالتی نمی‌توانند داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه