اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی کشور:

ملت ایران با ترور فخری‌زاده‌ها پای میز مذاکره نمی‌رود/ تعریف بیش از 12 هزار پروژه محرومیت‌زدا برای سال 1400

ملت ایران با ترور فخری‌زاده‌ها پای میز مذاکره نمی‌رود/ تعریف بیش از 12 هزار پروژه محرومیت‌زدا برای سال 1400
سردار زهرایی گفت: تاکنون 12 هزار پروژه برای محرومیت‌زدایی در سال آینده تعریف و تفاهم نامه امضا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور صبح امروز در نشست خبری به ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده اشاره و اظهار کرد: از همین تریبون به دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی می‌گویم که بنابر فرمایش امام خمینی (ره) ما ملت شهادت هستیم و ترسی از کشته شدن نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: شهید فخری زاده شهید هسته‌ای کشور مظلومانه شهید شد اما از هر قطره خون فخری زاده‌ها هزاران جهادگر، عَلم عِلم را به دست خواهند گرفت و مسیر علمی و عملی شهید را طی خواهند کرد.

,

مسئول بسیج سازندگی کشور بیان کرد: فرزندان انقلاب و جهادگران بسیجی مانند شهید فخری زاده خادمان انقلاب و مردم هستند.

,

سردار زهرایی با بیان این‌که فرزندان انقلاب اسلامی ترسی از شهادت ندارند، عنوان کرد: با شهادت شهید فخری‌زاده مسیر جدیدی باز شد و جهادگرانی که تا قبل از این در مسیر محرومیت‌زدایی بودند، اکنون در پی طی کردن مسیر علمی نیز هستند.

,

وی اظهار کرد: پس از این فخری‌زاده‌هایی در کشور رشد خواهند کرد که دشمن برای محو آنها باید خیلی برنامه‌ریزی کند. اگر قرار است دشمن با این ترورهای غیرانسانی موتور انقلاب اسلامی را متوقف کند کور خوانده چراکه این امر محقق نخواهد شد و تاکنون 17 هزار شهید ترور تقدیم انقلاب اسلامی شده و موتور انقلاب اسلامی متوقف نشده است.

,

ملت ایران با ترور فخری‌زاده‌ها پای میز مذاکره نمی‌رود

, ملت ایران با ترور فخری‌زاده‌ها پای میز مذاکره نمی‌رود, ملت ایران با ترور فخری‌زاده‌ها پای میز مذاکره نمی‌رود,

مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: اگر دشمن به این خیال است که با ترور فخری‌زاده‌ها ملت غیور و همیشه در صحنه ایران را به زانو درآورد و به پای میز مذاکره بکشاند خیال باطل است.

,

سردار زهرایی تصریح کرد: ملت ایران با کسی که خون عزیزانش را بریزد پای میز مذاکره نمی‌رود.

,

وی گفت: آن دست آهنی که دشمن پشت دستکش مخملی مخفی کرده برای ملت ایران رو شده است. مردم ایران از مدل زعامت و رهبری از ولایت و امام امت خودشان که چشمه زلال حکمت است الهام می‌گیرند؛ نیازی به تحلیل سیاسی، اقتصادی و ... نیست چراکه چشم، دست، گوش، نگاه و ... ملت ایران به ولی امر مسلمین است.

,

مسئول بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: روزی که دشمن نفس زکیه و اَبر مرد جبهه مقاومت را نه در ایران بلکه در بلاد اسلامی شهید کرد چه اتفاقی افتاد؟ مقاومت متوقف شد؟ یا خیل سینه‌جویی در ایران و سایر کشورها به پا خواست و به حقانیت مسیر انقلاب بیشتر پی برد؟

,

سردار زهرایی گفت: دشمن با حماقت خود در موضوع شهادت سردار سلیمانی به جوانانی که دفاع مقدس را ندیده بودند ثابت کرد که مسیر انقلاب اسلامی حق است و جوانان ما در این مسیر ثابت قدم شده و می‌شوند.

,

وی اظهار کرد: ملت ایران هیچ ترسی از شهادت ندارد و هیچ خوف و ترسی از شهید شدن ندارند چراکه این وعده الهی است که وارث این سرزمین مستضعفان پیرو حق هستند و باطل بدون شک نابود شدنی است.

,

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: همانگونه که پس از شهادت سردار سلیمانی جهادگران بسیجی نسل سلیمانی‌ها را راه‌اندازی کردند که به خیل رزمندگان جههه مقاومت بپیوندند امروز نیز جهادگران بسیجی و گروه‌های جهادی پس از ترور شهید فخری‌زاده در پی یافتن مسیری برای کمک به جبهه علمی، هسته‌ای و دفاعی کشور هستند.

,

سردار زهرایی تصریح کرد: این جوشش و رویش ماحصل این ترورهای وحشیانه دشمنان است و فخری‌زاده‌ها این را به خوبی درک کرده بودند.

,

وی خاطرنشان کرد: فخری‌زاده‌ها و سلیمانی‌ها چراغ راه نیستند بلکه خود راه هستند؛ حقیقت، مقصد و مسیر خود این بزرگواران هستند.

, فخری‌زاده‌ها و سلیمانی‌ها چراغ راه نیستند بلکه خود راه هستند؛ حقیقت، مقصد و مسیر خود این بزرگواران هستند., فخری‌زاده‌ها و سلیمانی‌ها چراغ راه نیستند بلکه خود راه هستند؛ حقیقت، مقصد و مسیر خود این بزرگواران هستند.,

مسئول بسیج سازندگی به سالروز برگزاری گنگره دو هزار شهید خراسان‌جنوبی اشاره و یاد و نام شهدای استان را گرامی داشت.

,

طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه

, طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه, طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه,

سردار زهرایی به فعالیت‌های بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی محرومیت زدایی است که در این راستا با تدابیر رئیس بسیج مستضعفین از سال گذشته به دو هدف کلان؛ یک، همگرا و هم‌افزاکردن استفاده از ظرفیت‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی، بسیج و سپاه است و به معنای کلی ظرفیت سازی و دوم برای هدفمندی و عرصه بستر کار طرحی را به نام "طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه" تعریف کرده است.

,

وی افزود: هدفمند کار کردن یعنی در روستاها، محلات و حاشیه شهر قرار است در چه عرصه هایی کار شود؟ این طرح سه ساله تعریف و مقرر شد طی این مدت از 40 هزار روستا در 10 هزار و 230 روستا، سازمان بسیج با حضور جهادگران، خیّران و مشارکت مردم ورود پیدا کند.

,

محرومیت‌زدایی به عنوان ماموریت سپاه است نه رسالت/ اجرای 10 هزار و 230 پروژه محرومیت‌زدایی در سال 99

, محرومیت‌زدایی به عنوان ماموریت سپاه است نه رسالت/ اجرای 10 هزار و 230 پروژه محرومیت‌زدایی در سال 99, محرومیت‌زدایی به عنوان ماموریت سپاه است نه رسالت/ اجرای 10 هزار و 230 پروژه محرومیت‌زدایی در سال 99,

مسئول بسیج سازندگی بیان کرد: منشأ این کار در دهستان‌هایی است که نقطه هدف سپاه است؛ در حال حاضر محرومیت زدایی به عنوان ماموریت سپاه است نه رسالت.

,

سردار زهرایی به طرح پهنه بندی یگان‌های سپاه اشاره کرد و افزود: این طرح به همین منظور و هدفی برای محرومیت زدایی است.

,

وی عنوان کرد: 655 دهستان با ضریب محرومیت 8 و 9؛ دارای محرومیت بالا و دهستان‌های 6 و 9 مرزی و امنیتی در دستور کار قرار گرفته است. این تعداد دهستان دارای حدود 8 هزار روستا است که دو هزار روستا، روستاهای محرومی هستند که در این دهستانها قرار ندارند.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: محلات حاشیه شهر و محلات آسیب پذیر اجتماعی در طرح سه ساله یک هزار و 87  محله مورد هدف برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی است.

,

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: برای این‌که در بحث محرومیت زدایی همگرایی و هم افزایی صورت گیرد کار را تخصصی کرده‌ایم و در این راستا با دستگاه‌های اجرایی 12 تفاهم نامه امضا شده که از جمله شامل آب و فاضلاب برای بحث آبرسانی روستایی، آب بندان‌ها و آبرسانی سیار می‌شود. تفاهم نامه با جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نوسازی مدارس و ... نیز امضا شده است در این تفاهم نامه‌ها تعداد پروژه، سهم بسیج سازندگی، سپاه و دستگاه‌هایی اجرایی و زمان اتمام پروژه مشخص شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه‌ها به صورت برنامه عملیاتی قابل شمارش و مشخص است نه صرفا تفاهم نامه روی کاغذ.

,

مسئول بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: اولین مدل این نمونه کار که موفق عمل کرد در هفته بسیج به تعداد دو هزار و 877 پروژه با حضور سرلشکر سلامی و سردار سلیمانی افتتاح شد.

,

سردار زهرایی افزود: در طرح جامع محرومیت زدایی برای سال جاری 10 هزار و 230 پروژه موافقت شده است و 297 تفاهم نامه و موافقت نامه استانی برای اجرای این تعداد پروژه مبادله شده است. از تعداد 10 هزار و 230 پروژه در 10 مرداد ماه حدود دو هزار پروژه، بیش از دو هزار پروژه هفته بسیج و در روز روستا نیز تعدادی دیگر از پروژه ها به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد که مجموعا حدود 8 هزار پروژه از 10 هزار و 230 پروژه به اتمام رسیده است.

,

وی خاطرنشان کرد: مابقی پروژه ها در حال کار است که ان شاءالله تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

,

بیش از 12 هزار پروژه محرومیت زدایی برای سال آینده در دستور کار است

, بیش از 12 هزار پروژه محرومیت زدایی برای سال آینده در دستور کار است, بیش از 12 هزار پروژه محرومیت زدایی برای سال آینده در دستور کار است,

مسئول بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: برای سال آینده تاکنون تعداد 12 هزار پروژه در دستور کار قرار گرفته و برای آن تفاهم نامه امضا شده اما برنامه ما برای سال آینده بیش از این تعداد است.

,

سردار زهرایی با بیان این‌که محرومیت نسبی و در زمینه‌های مختلف متفاوت است، تصریح کرد: باید تلاش شود از فناوری عقب نمانیم، از تهدیدها عقب نمانیم، نترسیم و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم؛ متاسفانه به دلیل برخی نگاه های غلط سستی و تنبلی افراد، قوانین و دستورالعمل هایی داریم که محرومیت‌زا است. باید تلاش شود از این گونه افراد عقب نمانده و مسیر را دور بزنیم و مسیر درست را پیدا کنیم.

,

وی تاکید کرد: روح حاکم بر رفع مشکلات و محرومیت زدایی تفکر جهادی، انقلابی، درصحنه بودن و قدرت ریسک داشتن است.

,

بسیج سازندگی ماحصل یک تفکر بود نه تشکل

, بسیج سازندگی ماحصل یک تفکر بود نه تشکل, بسیج سازندگی ماحصل یک تفکر بود نه تشکل,

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج سازندگی که در سال 1379 به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت دو افتخار بزرگ داشت اول اینکه به دستور شخص مقام معظم رهبری تشکیل شد و افتخار دوم این بود که بسیج سازندگی ماحصل یک تفکر بود نه تشکل؛ تفکر می‌تواند تشکل بیاورد اما تشکل قطعا نمی‌تواند تفکر بیافریند.

,

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال 1389 بحث مقابله با فقر در بسیج سازندگی را مطرح کردند، در سال 1392 که سال اقتصاد مقاومتی بود بحث مردم پایه بودن بسیج سازندگی مطرح و در سال 1397 رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی خطاب به مسئولان گفتند تصویر و مژده کشور جهادگران هستند و در همان سال بحث پروژه‌های محرومتی زدایی در تمام کشور مطرح و آغاز شد.

,

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در فصل ششم از گام دوم انقلاب اسلامی به بحث بسیج سازندگی و توصیه جهادگران به بالابردن معنویت اشاره و توجه شده است.

,

جبهه جهانی جهادی خدمت گذار 

, جبهه جهانی جهادی خدمت گذار , جبهه جهانی جهادی خدمت گذار ,

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: گروه‌های جهادی با طی مسیر موفق خود در حال حاضر به جریان جهادی تبدیل شده و برنامه‌ای که برای 10 سال آینده جریان جهادی ترسیم شده این است که جبهه جهانی جهادی خدمت گذار تشکیل شود؛ محرومیت زدایی و تلاش جهادگران مختص به داخل کشور نباشد و هر جایی که نیاز به حضور جهادگران باشد امکان حضور و تلاش برای محرومیت زدایی فراهم شود.

,

سردار زهرایی به وجود 43 جهادگر آسمانی در کشور اشاره کرد و افزود: طرح تصویب شهید محسوب شدن این جهادگران به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و روی میز مجلس است.

,

وی تصریح کرد: تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی، عمومی سازی گفتمان جهادی و تلاش برای برای رفع مشکلات فقط با تکیه بر توان مردم از مهمترین برنامه های بسیج سازندگی است.

,

مسئول بسیج سازندگی اظهار کرد: در حال حاضر 42 هزار گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده که از این تعداد 12 هزار گروه جهادی تازه تاسیس است.

,

سردار زهرایی به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق این امر توجه به قطب‌های صنایع تبدیلی و وجود صندوق‌های قرض الحسنه بسیجیان بسیار مهم است.

,

وجود دو محصول راهبردی خراسان جنوبی در قطب‌های صنایع تبدیلی کشور

, وجود دو محصول راهبردی خراسان جنوبی در قطب‌های صنایع تبدیلی کشور, وجود دو محصول راهبردی خراسان جنوبی در قطب‌های صنایع تبدیلی کشور,

وی با بیان این‌که 435 قطب صنایع تبدیلی در کشور داریم افزود: حدود 165 طرح برای ورود به قطب صنایع تبدیلی داریم که دو طرح مربوط به محصولات راهبردی کشاورزی خراسان جنوبی است.

,

مسئول بسیج سازندگی در بحث صندوق های قرض الحسنه بسیجیان در روستاها اشاره کرد و گفت: این صندوق ها نمونه بارز بانکداری اسلامی، گره گشایی و اشتغال است.

,

ایجاد 38 هزار شغل توسط صندوق‌های قرض الحسنه بسیج

, ایجاد 38 هزار شغل توسط صندوق‌های قرض الحسنه بسیج, ایجاد 38 هزار شغل توسط صندوق‌های قرض الحسنه بسیج,

سردار زهرایی از وجود 486 تعاونی و 23 هزار صندوق قرض الحسنه در کشور خبر داد و افزود: با کمک این صندوق ها 38 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

,

وی به نهضت سراسری جهش تولید اشاره و اظهار کرد: در این راستا جنبه عمومی و تخصصی برای جهش تولید مورد توجه است که در این خصوص نیز 203 هزار شغل ایجاد شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی با بیان این‌که ماموریت بعدی بسیج سازندگی خدمت رسانی است، تصریح کرد: در بحث سیل، زلزله و مقابله با کرونا جهادگران پیش قدم بودند و خدمات رسانی انجام شده است.

,

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: در موج اول شیوع کرونا جهادگران در بحث ضدعفونی معابر و اماکن، تولید ماسک و مواد ضدعفونی و ... فعالیت داشتند و با توجه به اینکه در این خصوص معیشت مردم تحت تاثیر قرار گرفت نهضت کمک مومنانه آغاز و انجام شد که خوشبختانه شاهد حماسه آفرینی خوب مردم در این زمینه بودیم.

,

وی خاطرنشان کرد: در بحث مقابله با کرونا تفاهم نامه ای امضا و  840 هزار جهادگر در بحث ضدعفونی، تولید ماسک، شناسایی اقشار نیازمند و توریع بسته های معیشتی همکاری داشته همچنین 150 طلبه جهادی کار تغسیل فوتی های کرونایی را انجام دادند.

,

طرح شهید سلیمانی و شکستن زنجیره انتقال کرونا

, طرح شهید سلیمانی و شکستن زنجیره انتقال کرونا, طرح شهید سلیمانی و شکستن زنجیره انتقال کرونا,

مسئول بسیج سازندگی به موج سوم شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در این موج با توجه به اشباع تولید ماسک، مواد ضدعفونی و ... جهادگران طرح شهید سلیمانی را راه اندازی کرده و با توجه به اینکه در این مرحله هدف شکستن زنجیره انتقال بیماری کرونا بود مقرر شد جهادگران به بیماران کرونایی برای شناسایی، کمک به طی مراحل درمان، تهیه دارو، خرید مایحتاج زندگی و ... همکاری داشته باشند تا شاهد شکست این ویروس منحوس باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه