اخبار داغ

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

آزادی‌خواهی و مطالبه‌گری دانشجویی به فراموشی سپرده شده/ استکبارستیزی شهدای 16 آذر را فراموش نکنیم

آزادی‌خواهی و مطالبه‌گری دانشجویی به فراموشی سپرده شده/ استکبارستیزی شهدای 16 آذر را فراموش نکنیم
یاوری گفت: نباید فراموش کنیم که در این روز دانشجویانی برای مقابله با استعمار و استکبار ایستادند و به شهادت رسیدند و اکنون هم اگر ما بنا داریم تا این روز را قدر بدانیم و در مسیر این شهدا حرکت کنیم، باید حواسمان به اتفاقات اطرافمان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن یاوری دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: امسال فعالیت جنبش های دانشجویی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا بسیار محدود شده است و چون این جنبش ها قبلا فعالیت چندانی در فضای مجازی نداشته اند، سردرگم مانده اند و هنوز نتوانسته اند آن‌طور که باید مخاطبان خود را در این فضا پیدا کنند و با آنها ارتباط داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی با اشاره به اتفاقات 16 آذرماه و شهادت تعدادی از دانشجویان، افزود: متاسفانه اکنون آزادی خواهی و مطالبه گری دانشجویی به فراموشی سپرده شده است و دانشجویان سرگرم مسائل دیگری هستند.

,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری ویژگی هایی از جمله پیشرفت های علمی، آزادی خواهی و مطالبه گری، آزاد اندیشی و نظریه پردازی را به عنوان ملاک های اصلی برای دانشجوی تراز انقلاب اسلامی مطرح کردند که دانشجویان باید سعی کنند به این ملاک ها عمل کنند.

,

مطالبه روز دانشجویان، بهبود شرایط اقتصادی و مجازات عاملان ترور پدر هسته ای ایران است

, مطالبه روز دانشجویان، بهبود شرایط اقتصادی و مجازات عاملان ترور پدر هسته ای ایران است, مطالبه روز دانشجویان، بهبود شرایط اقتصادی و مجازات عاملان ترور پدر هسته ای ایران است,

یاوری بیان کرد: اکنون وظیفه مهم دانشجوی تراز اسلامی این است که همراه با انقلاب بوده و نسبت به تمامی جریان های انقلاب از ابتدا تاکنون آشنایی داشته باشد. این دانشجو باید بداند که در کدام یک از مراحل 5 گانه انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی که مقام معظم رهبری مطرح کردند، قرار دارد. اگر او بداند که در چه مرحله ای است نقش خود را پیدا می کند و می داند که باید چه کاری انجام دهد.

,

وی تصریح کرد: هم اکنون مهم ترین مطالبه دانشجویان پیگیری و مجازات عاملان ترور شهید فخری زاده است که در این خصوص ملت و به خصوص دانشجویان انتقام سختی را مطالبه کرده و تمایل دارند تا مجلس، دولت و قوه قضائیه پیگیر خون این شهدا باشند تا بر زمین نماند.

,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما در قبال خون شهدا مسئولیت داریم و باید در وسع خودمان به حرکت رو به جلوی کشور کمک کنیم، گفت: در حال حاضر مطالبه دیگر دانشجویان، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و اینکه بسیاری از مردم صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند، است.

,

به صدای دانشجو پاسخی داده نمی شود

, به صدای دانشجو پاسخی داده نمی شود, به صدای دانشجو پاسخی داده نمی شود,

یاوری با بیان اینکه دانشجویان سعی کرده اند با فعالیت های خود و همچنین استفاده از بستر رسانه صدای خود را به مسئولان برسانند، افزود: صدای دانشجو شنیده می شود، اما متاسفانه بسیاری از مطالبات و انتقادات دانشجویی یا پاسخ داده نمی شود یا پاسخ ها درخور نیست.

,

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، روز دانشجو، متعلق به دانشجوی ضد استکبار و ضد آمریکایی است، گفت: نباید فراموش کنیم که در این روز دانشجویانی برای مقابله با استعمار و استکبار ایستادند و به شهادت رسیدند و اکنون هم اگر ما بنا داریم تا این روز را قدر بدانیم و در مسیر این شهدا حرکت کنیم، باید حواسمان به اتفاقات اطرافمان باشد.

, نباید فراموش کنیم که در این روز دانشجویانی برای مقابله با استعمار و استکبار ایستادند و به شهادت رسیدند و اکنون هم اگر ما بنا داریم تا این روز را قدر بدانیم و در مسیر این شهدا حرکت کنیم، باید حواسمان به اتفاقات اطرافمان باشد.,

نسل جدید تجربه تلخ مذاکرات را درک کرد/ مذاکره کنیم به عقب‌تر برمی‌گردیم

, نسل جدید تجربه تلخ مذاکرات را درک کرد/ مذاکره کنیم به عقب‌تر برمی‌گردیم, نسل جدید تجربه تلخ مذاکرات را درک کرد/ مذاکره کنیم به عقب‌تر برمی‌گردیم,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه اکنون دوباره بحث مذاکرات داغ شده است، در حالی که ما تجربه تلخی از مذاکرات داریم چرا که به تمام الزامات توافق نامه عمل کردیم اما زمانی که نوبت به طرف مقابل رسید، جا زد و به ریش ما هم خندید. خوشبختانه اگر نسل جدید، مذاکرات و اتفاقات دوران قبل را ندیده بود، اما مذاکرات سالهای اخیر را به چشم خود دید و این تجربه تلخ را به طور محسوس درک کرد.

,

یاوری اظهار کرد: تجربه مذاکرات، طی سالهای قبل طوری بوده است که اگر اکنون کسی حرف از مذاکره یا حمایت از مذاکرات بزند، باید به عقل او شک کرد، چرا که دیدیم که آمریکا چه کرد و چقدر به تعهداتش پایبند بود. خوشبختانه این تجربه را نه در تاریخ بلکه به چشم خودمان دیدیم.

, تجربه مذاکرات، طی سالهای قبل طوری بوده است که اگر اکنون کسی حرف از مذاکره یا حمایت از مذاکرات بزند، باید به عقل او شک کرد، چرا که دیدیم که آمریکا چه کرد و چقدر به تعهداتش پایبند بود. خوشبختانه این تجربه را نه در تاریخ بلکه به چشم خودمان دیدیم.,

وی افزود: ملت ایران یک بار از سوراخ مذاکره با آمریکا گزیده شده و اگر دوباره نیز از این سوراخ گزیده شود، باز هم به عقب‌تر برخواهد گشت.

, ملت ایران یک بار از سوراخ مذاکره با آمریکا گزیده شده و اگر دوباره نیز از این سوراخ گزیده شود، باز هم به عقب‌تر برخواهد گشت., ملت ایران یک بار از سوراخ مذاکره با آمریکا گزیده شده و اگر دوباره نیز از این سوراخ گزیده شود، باز هم به عقب‌تر برخواهد گشت.,

درس‌های دانشگاهی؛ دانشمندساز نیست

, درس‌های دانشگاهی؛ دانشمندساز نیست, درس‌های دانشگاهی؛ دانشمندساز نیست,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با تاکید بر ادامه راه شهدا به خصوص شهید فخری‌زاده که در عرصه علم و فناوری فعالیت می کرد، گفت: متاسفانه بسیاری از درس‌های دانشگاهی شهیدساز و فخری‌زاده‌ساز نیست؛ چرا که با تفکرات غربی، استعماری و استکباری همراه است و به همین دلیل دانشجویانی با همین تفکرات هم تربیت می کند. به همین دلیل باید در بسیاری از این دروس تجدیدنظر کرد.

,

یاوری ادامه داد: شاید امثال شهید فخری زاده ها از این دروس برای اعتلای پرچم کشور استفاده کردند، اما این افراد قبل از ورود به دانشگاه خودسازی هم کرده بودند. اما متاسفانه اکنون بستر دانشگاه ها؛ بستری نیست که اگر کسی خودسازی نکرده وارد آن شود، بتواند راه شهید فخری زاده را ادامه دهد.

, این افراد قبل از ورود به دانشگاه خودسازی هم کرده بودند.,

وی تاکید کرد: باید دروس و مطالب دانشگاهی متناسب با فضای فکری دانشجویان ساخته و تنظیم شود تا اگر دانشجویی که خودسازی نکرده و فضای فکری اش هم آماده نیست، وقتی در دانشگاه جمهوری اسلامی درس می خواند با سبک شهدا آشنا شود و بتواند همین مسیر را ادامه دهد.

,

نام فخری زاده نه‌تنها پاک نشد بلکه مطرح شد

, نام فخری زاده نه‌تنها پاک نشد بلکه مطرح شد, نام فخری زاده نه‌تنها پاک نشد بلکه مطرح شد,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ادامه راه شهید فخری زاده اکنون بر دوش دانشجویان این مملک است، گفت: تا روز شهادت شهید فخری زاده، بیش از 98 درصد مردم کشور اصلا او را نمی شناختند، اما وقتی رژیم صهیونیستی با ترور او به مقاصدش رسید، متوجه جایگاه و خدمات ارزنده او شدیم.

,

یاوری با اشاره به اینکه در حالی که رژیم صهیونیستی با این اقدامش دنبال پاک کردن نام و یاد این شهید بزرگوار بود، اما اکنون همه با او آشنا شدند، تصریح کرد: دانشجویان هم باید مسلک این شهید را پیش بگیرند و بدون نام و نشان برای پیشرفت جامعه خود تلاش کنند، که اگر در این مسیر موفق باشند، هم به مسئولیتی که شهدا بر دوششان گذاشته اند عمل کردند و هم خود به خود نامشان در جامعه مطرح خواهد شد.

,

وی با اشاره به هزینه های هنگفت برای ساخت فیلم های بدون هدف و گاهی مبتذل، بیان کرد: بهتر است این اعتبارات برای ساخت فیلم ها و مستنداتی از تاریخ پر فراز و نشیب کشور هزینه شود تا مردم و به خصوص جوانان و دانشجویان با وقایع تاریخی آشنا شده و از تاریخ عبرت بگیرند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه