اخبار داغ

چالش ورزش در خانه برای ارتقای سلامتی؛

تاثیر ورزش در کاهش استرس باور نکردنی است

تاثیر ورزش در کاهش استرس باور نکردنی است
این روزها کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در کنار توصیه اکید به رعایت پروتکل های بهداشتی به تغذیه سالم و انجام ورزش در خانه به منظور کاهش استرس و افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن تاکید دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در روزهای کرونایی علاوه بر تداوم بر انجام پروتکل های بهداشتی از جمله‌ استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی رعایت و نیز رعایت فاصله اجتماعی، حفظ و افزایش سیستم دفاعی بدن در مقابله با بیماری ها موثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

کارشناسان بر بهره مندی آحاد جامعه از تغذیه مناسب و فعالیت های ورزشی برای تقویت سیستم دفاعی بدن تاکید دارند.

,

تاثیر ورزش در کاهش استرس باور نکردنی است

, تاثیر ورزش در کاهش استرس باور نکردنی است, تاثیر ورزش در کاهش استرس باور نکردنی است,

در این زمینه حسنا زنگنه، کارشناس ارشد تربیت بدنی سابق بر این در گفت و گو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه ورزش برای هر سن و سالی و در هر شرایطی یک ضرورت است، گفته بود: ورزش، می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد، چرا که با انجام فعالیت های حرکتی میزان اندروفین یا همان هورمون آرامش دهنده در خون افزایش می یابد.

,

وی اظهار کرد: این روزها که شیوع کرونا سبب شده تا اقشار مختلف مردم در خانه بیشتر بمانند به ویژه کودکان و نوجوانان تحمل این اوضاع برایشان تا حدودی مشکل است، اما روی آوردن به ورزش نه تنها اوقات آن ها را پر می کند، بلکه از سویی زمینه ساز تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از سویی دیگر کاهش استرس را به دنبال دارد.

,

این کارشناس ارشد تربیت بدنی افزود: برای انجام فعالیت های ورزشی نیاز نیست که به سالن برویم، بلکه ورزش های متنوعی را می توان در خانه انجام داد، از جمله آن می توان به پل، شنا، زانو بلند، طناب زنی، اسکیت، پلانک کرال و پرش جَک یا همان پروانه و بازی های فکری از جمله شطرنج و دوز دوز اشاره کرد.

,

فعالیت های اداره ورزش و جوانان در روزهای کرونایی

, فعالیت های اداره ورزش و جوانان در روزهای کرونایی, فعالیت های اداره ورزش و جوانان در روزهای کرونایی,

همچنین در این روزهای کرونایی فعالیت های متعدد ورزشی _ فرهنگی گاهی با عنوان “چالش ورزش در خانه” توسط اداره ورزش و جوانان انجام شده و یا در دست انجام است.

,

محسن شایسته، سرپرست اداره ورزش و جوانان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار ما از اقدامات انجام شده توسط این اداره متناسب با شرایط روز خبر داد و گفت: در این ایام ۱۲ برنامه فرهنگی، ورزشی و مجازی با محوریت “ورزش در خانه” در قالب طرح در خانه بمانیم برگزار و در نهایت به ۶۰ نفر از برگزیدگان جوایزی اهداء شد.

,

وی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۳۰۰ بازدید در قالب بازدیدهای روزانه از اماکن ورزشی خصوصی و دولتی به عمل آمده، اظهار کرد: ۶ تفاهم نامه همکاری با ادارات نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، هلال احمر، میراث فرهنگی، شهرداری و اورژانس به منظور همیاری برای مقابله با شیوع کرونا منعقد شد.

,

سرپرست اداره ورزش و جوانان تویسرکان از اهداء ۲۰۰ عدد ماسک به طرح حاج قاسم سلیمانی و نیز توزیع ۲۰۰ عدد ماسک رایگان در بین همشهریان هم خبر داد.

,

شایسته به برگزاری جلسه با مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در راستای پیگیری برای تخصیص اعتبارات پروژه های ملی و نشست با شهرداری و شورای شهر دو شهر تویسرکان و سرکان با هدف توسعه فضاهای ورزشی در پارک ها و اماکن عمومی هم اشاره کرد.

,

وی توجه به ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی را پر اهمیت دانست و تصریح کرد: در این زمینه بهسازی مسیر دسترسی سالن بانوان سرکان و ساخت جاده سلامت در بلوار ابن سینا در دستور کار قرار دارد.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان ابراز امیدواری کرد که با مساعد شدن شرایط و بهبود وضع کرونایی شهرستان مجددا شاهد بازگشایی اماکن ورزشی در شهرستان باشیم.

,

به گزارش عصر همدان؛ حرف آن کارشناس ورزشی را فراموش نکنیم که گفت: با توجه به جو حاکم در جامعه به دلیل وجود بیماری کرونا در کشور، ورزش مداوم و با برنامه، روحیه و قوای جسمی را تقویت می کند و این یکی از بهترین و مؤثرین راه ها برای کاهش استرس و در نهایت تقویت سیستم ایمنی بدن در کنار یک تغذیه مناسب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه