اخبار داغ

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان:

اردوغان در حد و اندازه صحبت درباره ایران نیست

اردوغان در حد و اندازه صحبت درباره ایران نیست
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه اردوغان در حد و اندازه صحبت درباره ایران نیست، گفت: اظهارات اردوغان در هر برهه‌ای در عمل به نفع رژیم صهیونیستی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هیچ کشوری نه ترکیه، نه آذربایجان و نه عوامل تروریستی مانند داعش نمی‌توانند هیچ حرکتی بر علیه مرزهای ایران انجام دهند زیرا آنجایی که بخواهند حرکت را آغاز کنند چنین آمادگی را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: ضمن اینکه همه آن‌ها از قدرت جمهوری اسلامی ایران، آگاه هستند و به همین دلیل هیچ وقت ریسک نمی‌کنند.

,

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه آذربایجان در جنگ قره‌باغ، احساس موفقیت کرد و اردوغان نیز احساس کرد که سهمی در این پیروزی دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، اردوغان در جشن پیروزی آذربایجانی‌ها حضور فیزیکی پیدا کرد.

,

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه اردوغان در این جشن، احساساتی شد که مبنی بر اینکه به آذربایجانی‌ها خدمت کرده است، افزود: وی با احساسات حرف زد و می‌خواست گذشته را هم به یاد آورد که این منطقه دارای سابقه‌ای بوده و آذربایجان افتخارات تاریخی دارد. اما غافل از آنکه به قول ظریف (وزیر خارجه ایران)، این به نفع ما ایرانی‌ها است که آذربایجان در گذشته متعلق ایران بوده است.

,

وی گفت: اردوغان در قواره و اندازه‌ای نیست که به این فکر باشد که آذربایجان را متعلق به کشور دیگری دانسته و یا خودش سابقه زمان عثمانی‌ها را دربیاورد.

,

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی اظهار داشت: اردوغان، ثابت کرده که در اِعمال سیاست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، فرد ثابت و حساب‌شده‌ای نیست و اظهاراتش هم نشان می‌دهد که نمی‌تواند فرد عمیق‌نگری باشد.

,

وی با تاکید بر اینکه ترکیه در شرایط، قدرت و وضعیتی نیست که ما نسبت به آن نگران باشیم، خاطرنشان کرد: اردوغان در اظهارات خود به نوعی خوش رقصی کرده است.

,

دبیر جامعه روجانیت مبارز استان زنجان در پاسخ به اینکه آیا اردوغان در پی تنش صوری بین ایران، ترکیه و آذربایجان است، گفت: خیر؛ زیرا اردوغان می‌داند که در مقابل ایران نمی‌تواند حرکتی کند و آذربایجان هم دارای وضعیتی نیست که بخواهد علیه ایران، یک قلم یا قدم، کج کند.

,

وی با تاکید بر اینکه اظهارات اردوغان فقط از روی احساسات بود، تصریح کرد: اردوغان فقط خواست به آذربایجانی‌ها بگوید که من در خدمت شما بودم و هستم.

,

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است که به هیچ وجه نباید نگران باشیم زیرا اردوغان در وضعیتی نیست که بتواند برای ما تعیین تکلیف کند.

,

وی در پاسخ به اینکه آیا این اظهارات می‌تواند یکی از طراحی‌های رژیم صهیونیستی برای کم کردن موج فشار خشم و نفرت از این رژیم در بین همسایگان ایران باشد، ابراز کرد: از اسرائیل بعید نیست که با یک شیطنت بخواهد از اردوغان به عنوان یک مهره برای ایجاد تنش، استفاده کند و اردوغان هم متوجه نباشد.

,

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی افزود: اما آنچه که حداقل برای ما ثابت شده این است که اردوغان در موضع‌گیری‌اش نسبت به اسرائیل در منطقه و جهان، انسان ثابت‌عقیده‌ای نبوده و حساب‌شده هم عمل نمی‌کند همانطور که گاهی سخت بر علیه اسرائیل جبهه می‌گیرد اما در عمل به تحقق اهداف این رژیم، کمک می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه