اخبار داغ

واکاوی جزئیات یک خبر؛

بالگرد اورژانس میانه کجا پرید؟/ تایید و تکذیب‌های مسئولین فعلی و سابق

بالگرد اورژانس میانه کجا پرید؟/ تایید و تکذیب‌های مسئولین فعلی و سابق
خبر انتقال بالگرد اورژانش هوایی میانه به استان گلستان در روزهای گذشته واکنش‌ مسئولین آذربایجان شرقی را در پی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در روزهای گذشته انتشار یک خبر در شهرستان میانه حواشی بسیاری به وجود آورده است. انتقال بالگرد اورژانس هوایی میانه به استان گلستان، مساله‌ای است که نماینده سابق میانه در صفحه توئیتر خود مطرح کرد و اعتراضاتی را در پی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

یعقوب شیویاری در توئیتی نوشت: اطلاع یافتم متاسفانه بالگرد اورژانس هوایی میانه به استان گلستان انتقال یافته است. این مهم برای میانه خسارت جبران ناپذیری را رقم خواهد زد. استقرار اورژانس هوایی در میانه با خون دل‌های فراوان و پیگیری‌های متعدد صورت گرفته بود. از مسئولین محترم به ویژه استاندار محترم پیگیر این مساله باشند.

,

رسانه‌های این شهرستان واکنش امام جمعه میانه را هم به این شکل منعکس کرده‌اند: هیچ مسئولی حق ندارد امکانات شهرستان میانه را به بهانه‌های واهی به شهر یا استان دیگر بفرستند.

,

این صحبت‌ها البته با تکذیب رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز مواجه شد. فرزاد رحمانی در واکنش به این ادعا ضمن تکذیب انتقال و اختصاص بالگرد اورژانس هوایی میانه به مکانی دیگر، گفته است: پایگاه اورژانس هوایی این شهرستان جزو پایگاه‌های مصوب کشوری است و حتی در برنامه توسعه آمده و اساسا امکان حذف این پایگاه ممکن نیست، بالگردهای اورژانس هوایی کشور از شرکت مربوطه مستقر در تهران اجاره گرفته می‌شود و شرکت، استقرار بالگردها را مشروط به احداث آشیانه کرده است.

,

وی با بیان اینکه امور مربوط به احداث آشیانه در میانه در حال انجام است،گفت: بخشی از اعتبارات این کار از طریق دانشگاه علوم پزشکی و استانداری تامین شده، اما با توجه به اینکه برای احداث آشیانه در شرایط کنونی حداقل ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، این اعتبار اختصاص یافته کافی نیست.

,

ظاهرا بالگرد‌های هوایی اورژانس از شرکت‌های خصوصی توسط وزارت بهداشت و درمان اجاره می‌شود و علی‌رغم اجاره این بالگرد برای شهرستان میانه و انجام چندین ماموریت در این شهرستان به دلیل عدم آشیانه دچار مشکل شده است و شرکت خصوصی در پی احقاق وعده‌ها برای ساخت آشیانه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه