اخبار داغ

صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج؛ پشتیبانی برای راه‌اندازی مشاغل خانگی/ بانوانی که با کمک این صندوق‌ها نان‌آور خانواده شدند

صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج؛ پشتیبانی برای راه‌اندازی مشاغل خانگی/ بانوانی که با کمک این صندوق‌ها نان‌آور خانواده شدند
صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی بسیج که با محوریت مردم اداره می‌شود پشتیبانی برای راه‌اندازی و توسعه مشاغل خرد خانگی در شهرها و روستاها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اشتغال و داشتن منبع درآمد ثابت اولویت اول هر فرد برای اداره زندگی و رفع نیازها است. منظور از شاغل بودن حتما داشتن شغل‌های دولتی و کارمند بودن نیست بلکه هر فردی با توجه به توانایی جسمی و مالی، علاقه و پشتکاری که دارد می‌تواند برای خود و خانواده شغلی را ایجاد کرده و نان آور خانواده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

خراسان‌جنوبی استانی است که زنان پا به پای مردان برای کسب روزی حلال تلاش می‌کنند؛ از مشاغل خرد خانگی گرفته تا مسئولیت داشتن در پست‌های اداری و دولتی.

,

 زنان خراسان‌جنوبی نقش بسیار مهمی در بنیان مستحکم خانواده از تمامی جهات دارند و با همت مردانه خود مسئولیت زندگی حتی برخی زندگی‌های سخت را به دوش می‌کشند.

,

در کنار همت والای زنان روستایی و شهری خراسان جنوبی، بسیج سازندگی به عنوان نهاد پشتیبانی که خود بر محور مردم مداری کار می‌کند حضور دارد تا فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی در نقاط روستایی و شهرهای کوچک، نگرانی برای ادامه کار و بازار فروش محصولات خود نداشته باشند.

,

یکی از اقدامات بسیار خوبی که در زمینه اقتصادی با همکاری بسیج سازندگی در استان خراسان‌جنوبی انجام شده تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج است. مردم در شهر و روستاهای استان با عضویت در این صندوق‌ها و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌توانند شغلی هر چند کوچک برای خود راه‌اندازی کرده و به مرور زمان توسعه دهند.

,

عضویت در صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج و تشکیل شرکت تعاونی برای فروش تولیدات، بهترین راه برای کسب درآمد زنان و رسیدگی به سایر امورات زندگی در کنار کار کردن است.

,

, ,

بانوان آرین‌شهر با عضویت در صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج و سرمایه‌گذاری‌های اندک ماهیانه توانسته‌اند برای خود مشاغل خرد خانگی ایجاد کرده و تولیداتی که در زمینه‌های مختلف دارند را به فروش برسانند.

,

فاطمه تخم‌افشان یکی از اعضای صندوق قرض‌الحسنه بسیج آرین‌شهر که در زمینه گلیم‌بافی مشغول به کار است در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل صندوق قرض‌الحسنه بسیج در آرین‌شهر، خودم و همسرم عضو صندوق شدیم.

,

وی افزود: مدت بسیار زیادی است که به کار گلیم بافی با نخ و پارچه مشغول هستم.

,

این فعال عرصه گلیم‌بافی بیان کرد: پیگیر و در نوبت دریافت تسهیلات از صندوق قرض‌الحسنه بسیج برای خرید دستگاه و توسعه کارم هستم.

,

تخم‌افشان به افزایش هزینه مواد اولیه مورد نیاز برای بافت گلیم‌ اشاره کرد و گفت: با تسهیلاتی که از صندوق قرض‌الحسنه بسیج دریافت کنم می‌توانم مواد اولیه مورد نیاز را تامین کنم.

,

, ,

دریافت راحت تسهیلات از صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج 

, دریافت راحت تسهیلات از صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج , دریافت راحت تسهیلات از صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج ,

وی تشکیل و عضویت در صندوق قرض‌الحسنه بسیج را اقدام خوبی در آرین شهر دانست و گفت: شرایط دریافت تسهیلات از این صندوق بسیار راحت‌تر از دریافت تسهیلات از بانک‌ها است.

,

این فعال عرصه گلیم‌بافی گفت: مدت زمان بافت گلیم بسته به ابعاد و طرح تفاوت دارد.

,

عضویت در صندوق قرض‌الحسنه بسیج ارزشمند است

, عضویت در صندوق قرض‌الحسنه بسیج ارزشمند است, عضویت در صندوق قرض‌الحسنه بسیج ارزشمند است,

فاطمه زراعتکارمقدم یکی دیگر از بانوان عضو صندوق قرض‌الحسنه بسیج آرین شهر است که در زمینه پخت نان محلی فعالیت دارد.

,

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گفت: از ابتدای تشکیل صندوق قرض‌الحسنه بسیج عضو صندوق هستم.

,

زراعتکارمقدم با بیان این‌که پخت نان کار هر روز من است که در خانه انجام می‌دهم، بیان کرد: روزانه با توجه به سفارشاتی که دارم نان را پخت کرده و برای ارائه به مشتریان بسته‌بندی می‌کنم.

,

, ,

وی افزود: در حال حاضر یک تنور گازی دارم و به تنهایی مشغول به پخت نان محلی هستم.

,

زراعتکارمقدم عنوان کرد: در نوبت دریافت تسهیلات از صندوق قرض‌الحسنه بسیج برای خرید دستگاه خمیرگیری هستم.

,

وی بیان کرد: حدود دو سال می‌شود در بحث پخت نان محلی فعالیت دارم و از زمانی‌که عضو صندوق قرض‌الحسنه بسیج شدم به واسطه معرفی و اطلاع رسانی در بحث پخت نان به اعضای صندوق و سایر افراد، تعداد مشتری‌هایم افزایش داشته است.

,

زراعتکارمقدم اظهار کرد: عضویت در صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج برای توسعه مشاغل خرد خانگی بسیار با ارزش است و شرایط دریافت تسهیلات از صندوق‌هایی که با کمک مردم سرمایه‌گذاری شده بسیار راحت است. 

,

زراعتکارمقدم پخت نان را یک منبع درآمد و کمک خرج خانواده دانست و افزود: با توجه به افزایش قیمت‌های موجود، نمی‌توان زندگی کرد و لازم است در کنار کارهای خانه‌داری از توانایی‌هایی که داریم و با حمایت‌هایی که می‌شود برای کسب درآمد استفاده و تلاش کرد.

,

مریم لاخی سرگروه یکی از گروه‌های اعضای صندوق قرض‌الحسنه بسیج آرین‌شهر نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: صندوق قرض‌الحسنه بسیج آرین‌شهر از بهمن ماه سال گذشته راه‌اندازی شده است.

,

وی افزود: این صندوق بیش از 14 گروه و 200 عضو دارد.

,

این سرگروه بیان کرد: راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه بسیج برای ایجاد مشاغل خرد خانگی زودبازده و عام‌المنفعه و توسعه مشاغل خانگی موجود نقش بسیار مهمی دارد.

,

لاخی خاطرنشان کرد: رضایت و استقبال اعضا از شرایط دریافت تسهیلات از صندوق بسیج بسیار خوب است و پس از برپایی نمایشگاهی از تولیدات بانوان و حضور سردار حزنی دبیرقرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در این نمایشگاه، افراد بسیار زیادی مایل به عضوشدن در صندوق قرض‌الحسنه بسیج  بودند.

,

نمونه بارز بانکداری اسلامی/ فعالیت بیش از 400 صندوق در خراسان‌جنوبی

, نمونه بارز بانکداری اسلامی/ فعالیت بیش از 400 صندوق در خراسان‌جنوبی, نمونه بارز بانکداری اسلامی/ فعالیت بیش از 400 صندوق در خراسان‌جنوبی,

سردار محمد زهرایی مسئول رئیس سازمان سازندگی کشور نیز در خصوص صندوق‌های قرض الحسنه بسیجیان، گفت: 23 هزار صندوق قرض‌الحسنه در کشور وجود دارد و این صندوق‌ها نمونه بارز بانکداری اسلامی، گره‌گشایی و اشتغال است.

,

به گفته مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیش از 400 صندوق مردمی قرض‌الحسنه در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کند.

,

بنابراین گزارش؛ راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی بسیج که با کمک مردم سرمایه‌گذاری می‌شود می‌تواند برای راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی و کسب درآمد به ویژه در نقاط روستایی خراسان‌جنوبی تأثیر بسزایی داشته باشد و از همه مهم‌تر شرایطی برای بازار فروش تولیدات روستایی که شاید معرفی و عرضه آن توسط تولیدکننده‌ها امکان نداشته باشد، فراهم کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه