اخبار داغ

آقای جهرمی جرگلان را ببینید+ تصاویر

آقای جهرمی جرگلان را ببینید+ تصاویر
جرگلان، منطقه‌ای از توابع خراسان شمالی در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان، صدای محرومیت و کمبود همیشه از این منطقه به گوش می‌رسد اما اینبار کمبود نوعش با بقیه فرق دارد، اینبار صدای کمبود از حنجره دانش آموزان روستایی به گوش می رسد که می خواهند صدایشان را آقای وزیر بشنود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، دوماه قبل بود که مدیران کل مخابرات و فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان شمالی به همراه مسئولان بومی شهرستان رازوجرگلان در راز مرکز شهرستان جلسه ای جهت پیگیری مشکلات حوزه ارتباطات گذاشتند و قول ارتقا اینترنت ۸ روستای این شهرستان را تا پایان فصل پاییز ۹۹ را دادند که در بین آن اسم روستای پر جمعیت گرکز با سه هزار نفر جمعیت  و ۳۲۰ دانش آموز دیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

این خبر خوش باعث خوشحالی دانش آموزان این روستا و اهالی شد اما بعد از گذشت دوماه همچنان اینترنت این روستا به نسل های سه و چهار ارتقا پیدا نکرده و با شروع فصل بارش برف و تعطیلات کرونایی دانش آموزان مجبور برگزاری امتحانات بصورت مجازی و از منزل هستند که نبود اینترنت قوی آنان را  دچار مشکلات اساسی کره است .

,

امروز خبرنگار عصراترک به دعوت دانش آموزان روستاهای جرگلان همراه آنان شده تا با شنیدن و دیدن و به تصویر کشیدن این مشکل، آن را به گوش مسئولان برساند.

,

به همراه دانش آموزان از محله اتاقورت پایین به سمت اتاقورت بالا  راه افتادیم  یکی از دانش آموزان به یک نقطه در طبقه دوم یک منزل که دختر خانمی گوشی به دست در انجا ایستاده بود را نشان داد سینا به من توضیح داد که ببینید این خانم امسال باید دیپلم بگیرد همیشه در این نقطه است تا به اینترنت قویی وصل شود جلوتر رفتیم و با آن دختر خانم هم کلام شدیم .

,

نازنین گفت : من در کلاس دوازدهم تحصیل میکنم و به دلیل نبود اینترنت قوی دچار مشکلات اساسی شده ام .از زمانی که تعطیلات کرونایی شروع شد، به قول مادرم در همین ایوان طبقه دوم خانه ی مان  کاشته شدم و همه درس ها و امتحاناتم را سر پا و ایستاده داده ام .

,

نازنین افزود : شاید بگویید چرا در همین طبقه بالا به داخل خانه نمیروم ؟ دلیلش این است که وقتی داخل می شوم نت به کل قطع می شود و وقتی داخل خانه ایستاده بخواهم کار کنم نت سرعت پایینی دارد و برای دانلود ویدئو های درسی نیاز به نت قویی دارم که به همین خاطر در ایوان طبقه دوم خانه مان که اینترنت فورجی هست با گوشی کار میکنم .

,

نازنین این را هم اضافه کرد که به دلیل چند ساعت ماندن در ایوان خانه از ناحیه گوش و دندان دچار بیماری التهابی گوش و دندان  شده و کارش به دکتر و درمانگاه کشیده است .

,

بعد از صحبت با نازنین با دیگر بچه ها راهی مکان مورد نظر انها که نت قوی دارد شدیم . حسام که دانش اموز کلاس ششم است گفت در جاده گاهی نت فرجی است و من همیشه برای دانلود مطالب به کنار جاده  می آییم و وصل شده و مطالب شاد را دانلود می کنم که در کنار جاده نیز هر چه چقدر منتظر شدیم و به گوشی هایمان خیره شدیم به نت قوی وصل نشد .

,

کمی جلوتر یکی از خانم های روستا گفت، چند روزی است که خواهر بنده از روستای علی آباد مهمان ما است که تنها بخاطر وصل شدن به نت قویی و پیگیری درس و امتحاناتش مهمان ما شده است .

,

سینا گفت : من گاهی تا دوراهی روستای گرکز می روم و یا بالای کوه های اطراف روستا تا نت گوشیم وصل شود .

,

وی گفت از دوراهی گرکز به سمت یکه سعود اینترنت قووی می شود انگار من نیز باید به خانه اقواممان که در یکه سعود ساکن است، بروم و تا تمام شدن امتحانات آنجا بمانم .

,

 قبل از اینکه به دوراهی گرکز برسیم به سمت کوه راه مان را کج کردیم و کمی منتظر شدیم تا نت به فورجی متصل شود.

,

سینا گفت: من هر زمان که امتحان داشته باشم به این دو نقطه یعنی بالای کوه ها میروم یا به دوراهی گرکز می روم، اکنون که امتحانات ما شروع شده یک روز در میان به این جاها می آییم و بعد از دانلود کردن سوالات امتحانات دوباره به خانه بر می گردم که ۵۰۰ الی هزار متر فاصله دارد و زمان امتحانات ما ۶۰ دقیقه است که تا بروم و بنویسم و دوباره به این دو نقطه فروجی برگردم دیر می شود .

,

آیدین یکی دیگر از دانش اموزان است که او نیز گفت: تنها در ایوان خانه ما به نت قوی وصل می شویم که  با توجه به هوای سرد این روزها، نمی دانیم تای کی باید منتظر باشیم .

,

سر راه با دانش آموزان به سمت زاهدی، عضو شورای روستای گرکز رفتیم که در این باره گفت :بیشتر نقاط این روستا آنتن همراه اول برقرار است که نت ان ارتقا پیدا نکرده است و ایرانسل نیز پرش آنتن دارد و به کار اهالی روستا نمی آید.

,

وی افزود: حال جهت ارتقا نت قویی یا نت همراه اول را ارتقا دهند و یا برای انتن ایرانسل چاره ای بیندیشند .

,

گفتنی است بیش از پنجاه درصد دانش اموزان رازوجرگلان دسترسی به گوشی و اینترنت ندارند و ما بقی نیز با مشکل اینترنت ضعیف روبه رو هستند .

,

 

,

 

,


 

, ,
,

, ,

, ,

, ,


 

, ,
,

, ,

, ,

, , , , , , , ,

 

,

خبرنگار و عکاس: صاحب جمال رحیمی

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه