اخبار داغ

کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد؛

مدیریت صحیح هزینه‌ها در گرو شفافیت و قناعت/ در مسائل مالی باید تعارف را کنار گذاشت

مدیریت صحیح هزینه‌ها در گرو شفافیت و قناعت/ در مسائل مالی باید تعارف را کنار گذاشت
احمد رحیمی گفت: موضوعات دوستانه‌ای که در آن مناسبات خاص ملاحظاتی یا عشق، ناراحتی و احساس مثبت وجود دارد باید کاملاً منفک از موضوعات مالی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مددکار اجتماعی خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" این گونه بیان کرد: هر چیزی حساب و کتابی دارد یعنی موضوعات دوستانه، موضوعات ارتباطی که در آن مناسبات خاص ملاحظاتی یا عشق، ارق، ناراحتی و احساس مثبت هست باید کاملاً منفک از موضوعات مالی، حقوقی و موضوعاتی که درمورد دین است باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

احمد رحیمی گفت: پس با این تأکیدات مثبت، شفاف سازی می کند و می گوید که ای دوست، برادر من، ای شهروند مسائل واقعی را از مسائل عاطفی جدا کن. یعنی اگر ما باهم به سفر، گلگشت و یا یک کمپی می رویم در این سفر کوتاه قرار است حساب هایی را انجام دهیم و به قول معروف مادر خرج داشته باشیم کسی که مدیریت خوبی دارد این کار را به عهده می گیرد.

,

وی افزود: منابع مالی و مخارج را براساس آن عقل معاش و هزینه ها را در جایی که نیاز باشد خرج می کند و حسابدار خوبی است و آن حساب را فارغ از آن چیزی که چرا به من کمتر رسید، اینکه من این را نمی خواستم، تو داداش من هستی چرا داری حساب می کنی، اینکه تعارف کنیم و بگوییم که نمی خواهم این پول را بگیرم یا اصلاً این هدیه ای برای شما بود؛ این گونه هدیه دادن قلاب ذهنی وعاطفی ناخودآگاهی به نام تعارف و خجالت را که در آن ترس و اندکی هم زجر وجود دارد را بین دو خانواده یا دو نفر ایجاد می کند.

,

ایشان ادامه داد: به همین جهت شفاف سازی بهترین چیز است و دلیل اینکه این جمله قشنگ آمده هم همین است که وقتی سر حساب و کتاب هستیم، زمانی که کسی پولی را به ما می دهد حتی اگر پدر یا عزیزان ما باشند؛ باید آن را در مقابل آن شخص بشماری که حساب شفاف شود. هم پوشی مسائل حقوقی از مسائل عاطفی جدا شود مثل اینکه اول ازدواج جوگیر شویم و بگوییم 2000 سکه مهریه می دهم در صورتی که فقط یک هفته است که شما وارد یک رابطه شده اید. جوگیر نشوید که برای مهریه یک چیز عجیب را قرار دهید و بعد دچار چالش شوید.

,

این کارشناس در پایان خاطر نشان کرد: سخن کوتاه کنم که همه چیز شفاف و طبق برنامه معقول باشد، مسائل عاطفی، برادری، ارق، همبستگی خویشاوندی و فامیلی در رفت و آمدها و ارتباطات سر جای خودش باشد اما مسائلی که در یک شراکت یا یک موضوع مشترک پیش می بریم باید از شفافیت معقولی برخوردار شود که از دعوا، مسائل، حرف و حدیث های که بعدها ممکن است ایجاد شود پیشگیری کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه