اخبار داغ

امام جمعه نهبندان مطرح کرد؛

اتفاقات اخیر آمریکا؛ میخی بر تابوت لیبرال دموکراسی غربی/ غربگرایان از افول آمریکا درس عبرت بگیرند

اتفاقات اخیر آمریکا؛ میخی بر تابوت لیبرال دموکراسی غربی/ غربگرایان از افول آمریکا درس عبرت بگیرند
حجت‌الاسلام خزاعی با بیان این‌که آن‌چه در آمریکا اتفاق افتاد، میخی بر تابوت لیبرال دموکراسی غربی که خیلی آن را ادعا می‌کنند، بود گفت: این‌که آمریکا روزی با چالش مواجه شود از خیلی وقت‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد اتفاقات روزهای اخیر در آمریکا، اظهار کرد: آن‌چه در آمریکا اتفاق افتاد و افول قدرت آمریکا را نزدیک کرد، اقدامی بود که قبلا نیز از طرف تحلیل‌گران قابل پیش‌بینی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: آنچه در آمریکا اتفاق افتاد میخی بر تابوت لیبرال دموکراسی غربی که خیلی آن را ادعا می‌کنند، بود. این مسئله از خیلی وقت‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود این‌که آمریکا روزی با چالش مواجه خواهد شد چراکه اینها از واژه‌های دموکراسی، آزادی و حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کنند و خودشان هیچ پایبندی به آزادی، حقوق بشر و رای مردم ندارند.

,

امام جمعه نهبندان بیان کرد: وقوع این اتفاقات از خیلی وقت قبل در آمریکا قابل پیش‌بینی بود و این اتفاقات آغازی برای افول آمریکا شد.

,

افول قدرت آمریکا با ریاست جمهوری ترامپ

, افول قدرت آمریکا با ریاست جمهوری ترامپ, افول قدرت آمریکا با ریاست جمهوری ترامپ,

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: فرد احمقی که به نام ترامپ در راس حکومت آمریکا قرار گرفت افول آمریکا را محقق ساخت.

,

وی اظهار کرد: دولت‌مردان آمریکا به حقوق بشر شهروندان، رای مردم، قوانین انتخابات و ... پایبند نیستند.

,

امام جمعه نهبندان در خصوص ادعای آمریکا در خصوص کدخدایی دنیا گفت: آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند ادعای رهبری و کدخدایی دهکده جهانی را داشته باشد چراکه آنها با توجه به حالت استکباری که دارند پایبند به قوانین، تعامل و ارتباط متقابل با سایر کشورهای دنیا نیستند.

,

حجت‌الاسلام خزاعی تصریح کرد: آمریکا با خوی و نگاه استکباری به تمام قضایا نگاه کرده و می‌خواهد که تمام دولت‌ها و ملت‌ها مطیع آن‌ها باشند درحالی‌که این امر امکان پذیر نیست چراکه ملت‌ها بیدار شدند.

,

وی با تاکید بر این‌که امروز حتی مردم آمریکا بیدار شدند، تصریح کرد: آنچه طی روزهای گذشته در آمریکا اتفاق افتاد و شهروندان آمریکا نسبت به هیئت حاکمه این کشور اعتراض دارند، دلیلی بر عدم توانایی رهبری دنیا توسط آمریکا است.

,

امام جمعه نهبندان گفت: آمریکایی که در کشور خود مشکلات داخلی زیادی دارد چطور می‌تواند با کشورهای دیگر تعامل برقرار کرده و داعیه کدخدایی دنیا را داشته باشد؟

,

حجت‌الاسلام خزاعی افزود: مقام معظم رهبری بارها بیان کردند که غربی‌ها قابل اعتماد نیستند، به غربی‌ها توجه نکنید، حل مشکلات کشور ایران با همکاری و تعامل داخلی قابل حل است اما متاسفانه گوش شنوایی در این خصوص وجود نداشت.

,

شرمساری غربگرایان از اعتماد به آمریکا

, شرمساری غربگرایان از اعتماد به آمریکا, شرمساری غربگرایان از اعتماد به آمریکا,

وی با تاکید بر این‌که دولتمردان کشور ما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که اعتماد به غرب نتیجه‌ای ندارد، بیان کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر برای غربگرایان حالت شرمساری به وجود آمده باشد و باید از گذشته درس عبرت و تجربه بگیرند.

,

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: اکنون که باطن آمریکا برای همه حتی افرادی که نسبت به آمریکا تخیلاتی داشته و فکر می‌کردند آمریکا قابل مذاکره است، مشخص شده اگر جلوی ضرر را از همین جا هم بگیرند و راه گذشته را نروند، فایده است.

,

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: در حال حاضر آمریکا به تمام کشورها احتیاج دارد نه‌این‌که سایر کشورها نیازمند آمریکا باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر مذاکره مجدد با آمریکا انجام شود قطعا آمریکا برای تطهیر وجهه خود سوءاستفاده خواهد کرد.

,

امام جمعه نهبندان بیان کرد: آن‌چه برای آمریکا اتفاق افتاد، کشورهای هم‌پیمان به خصوص کشورهای غربی که بسیار زیاد دنباله‌رو آمریکا بودند احساس شرمندگی کردند.

,

حجت‌الاسلام خزاعی تصریح کرد: حتی تحلیلگران و رؤسای اندیشکده‌های آمریکایی گفتند اگر بخواهیم تاریخی برای آمریکا بنویسیم آن تاریخ "پسا آمریکا" خواهد بود و از روز چهارشنبه و قضایایی که در کنگره به وجود آمد، است. به گفته تحلیلگران می‌شود تاریخ جدیدی به نام تاریخ پساآمریکا برای آمریکایی که دیگر وجود نخواهد داشت و خودش را به افول نزدیکتر کرده، نوشت.

,

وی گفت: اتفاقات اخیر در آمریکا می‌تواند درس عبرت و تجربه‌ای برای افرادی که می‌خواهند با آمریکای اینچنینی مذاکره داشته باشند، بشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه