اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک جهادگر سلامت مطرح شد؛

ترس فامیل و اطرافیان به خاطر خدمتم در بیمارستان کرونایی‌‌ها/ مردم از مرگ می‌ترسند اما دورهمی‌ها را تعطیل نمی‌کنند!

ترس فامیل و اطرافیان به خاطر خدمتم در بیمارستان کرونایی‌‌ها/ مردم از مرگ می‌ترسند اما دورهمی‌ها را تعطیل نمی‌کنند!
محمد باقر اکبرزاده گفت: اعتقاد مردم بر این است که کرونا برابر با مرگ است؛ غافل از آنکه کرونا را می‌توانیم حیاتی دوباره تلقی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد باقر اکبر زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه هر فرد در زندگی خود مقاطع مختلفی را تجربه می‌کند، گفت: یکی از مهمترین دوران‌های زندگی جنگی است که در مقطعی از زندگی انسان رخ می‌دهد، گفت: این جنگ می‌تواند جنگ مرزی، اقتصادی، فرهنگی باشد و در شرایط کنونی که ویروس منحوس کرونا وجود دارد، در جنگ بهداشت فردی و اجتماعی قرار داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه افرادی که برایشان مقدور است، در این جنگ شرکت کنند تا بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه پیدا کنیم، ادامه داد: یکی از دلایلی که بسیاری از افراد و مشتاقان را به میدان جنگ می‌کشاند، همتی است که آنان می توانند در این میدان به خوبی از خود نشان دهند.

,

این جهادگر جبهه سلامت در خصوص فعالیت های خود در عرصه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا ابراز کرد: توفیقی بود که در بخش عفونی بیمارستان افضلی پور در ببخش بیماربَری، خدماتی و همراهی بیماران کرونایی در حد توان و وظیفه خود فعالیت کنم؛ همچنین در زمینه تدفین بیماران کرونایی که یک واجب شرعی است، تا آنجا که وسعت و توان داشتم شرکت کرده ام.

,

حجت الاسلام اکبر زاده با بیان اینکه انجام این فعالیت ها، آثار معنوی بر زندگی شخصی و اجتماعی هر فرد خواهد گذاشت، تصریح کرد: انجام کار در این عرصه موجب ایجاد وجدانی آرام و با طمأنینه خواهد شد؛ چرا که برخی واقعا دل مرده هستند و فردی که دل مرده باشد، قطعا آسایش وجدانی ندارد و نسبت به بهداشت اجتماعی و فردی جامعه نیز دقت نخواهد داشت.

,

وی افزود: زمانی که فرد دقت نداشته باشد، کناره گیری خواهد کرد و وقتی که کناره گیری کند، کرونا را برای برخی عذاب می پندارد؛ غافل از اینکه این مسئله نعمت و میدان آزمایش انسان است که در این میدان آدمی می تواند وجدان خود را آرامش دهد.

,

این جهادگر جبهه سلامت در خصوص نحوه برخورد نزدیکان و خانواده نسبت به حضور در بیمارستان افراد مبتلا به بیماری کرونا بیان کرد: با توجه به بینشی که در سطح جامعه حاکم است، برخورد صحیحی با من صورت نگرفته است؛ به یاد می‌آورم اقوام و آشنایان درجه یک با من تماس می‌گرفتند و من را تهدید می‌کردند که نباید با آنان رفت و آمد داشته باشم.

,

, ,

حجت الاسلام اکبر زاده ادامه داد: در محل کار و محلی که تبلیغ انجام می‌دهم نیز تهدیداتی نسبت به من در این زمینه شد؛ چرا که اعتقاد مردم بر این است که ابتلا به کرونا برابر با مرگ خواهد بود؛ غافل از آنکه کرونا را می توانیم حیاتی دوباره تلقی کنیم؛ فلذا از کسانی که صاحب بیان هستند و می توانند بر اعتقادات مردم اثر بگذارند خواستارم که با بیان مطالبی اعتقاد مردم را نسبت به این مسئله متفاوت کنند.

,

وی با اشاره به اینکه رئیس یکی از بیمارستان های شهر کرمان عنوان می کرد که از مهمترین عواملی که منجر به مرگ افراد مبتلا به کرونا می شود، عدم اعتماد به نفس است، اظهار کرد: اگر ما در منزل بنشینیم و اعتماد به نفس نداشته باشیم و مدام تلقین منفی داشته باشیم؛ خواه ناخواه دچار بیماری و امراض خواهیم شد.

,

این جهادگر جبهه سلامت خاطر نشان کرد: مردم می دانند که ویروس کرونا خطرناک است، اما به این مسئله معتقد نیستند؛ چرا که اگر معتقد بودند، گعده‌ها را برگزار نمی‌کردندو به سفرهای غیرضروری نمی‌رفتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه