اخبار داغ

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

فعالیت ۳۰۰ موسسه قرآنی در استان کرمان/ شورای فرهنگ عمومی باید برای قرآنی کردن جامعه اقدام کند

فعالیت ۳۰۰ موسسه قرآنی در استان کرمان/ شورای فرهنگ عمومی باید برای قرآنی کردن جامعه اقدام کند
مهدی اخوان صباغ گفت: سازمان درالقرآن کریم ۱۴ هزار مؤسسه و خانه قرآنی در سطح کشور دارد که ۳۰۰ مورد آن در این استان است و هیچ یک از این مؤسسات رابطه سازمانی و مالی با ما ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ ظهر امروز در دیدار با استاندار کرمان با اشاره به اینکه کاروان قرآنی انقلاب با توجه به شهادت سردار سلیمانی از سال گذشته حرکت خود را به مناسبت ایام الله دهه فجر از استان کرمان آغاز می کند، گفت: سال گذشته این برنامه از مزار شهید قاسم و امسال با توجه به شرایط کرونا به صورت محدود از بیت الزهرا(س) آغاز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور با اشاره به اینکه این سازمان از قدیمی ترین سازمان هایی است که اتفاقات خوبی را پس از انقلاب رقم زده است، اظهار کرد: اما تا نقطه مطلوب قرآنی فاصله داریم زیرا قرآن در جامعه قرائت، تلاوت و حفظ شده اما جامعه هنوز قرآنی نیست.

,

وی ادامه داد: این در حالی است که می توان فضای جامعه را با قرآن متحول کرد زیرا امام راحل فرمودند انقلاب کردیم تا احکام قرآن در جامعه پیاده شود و مقام معظم رهبری هم فرمودند قواعد زندگی را باید از قرآن کریم استخراج کرد.

,

حجت الاسلام اخوان صباغ بیان کرد: ۹۸ درصد مردم کشور تقدس قرآن را قبول و به آن التزام هم دارند اما تنها ۱۰ درصد روزانه یک صفحه قرآن می خوانند لذا این فاصله باید درست شود و در شورای فرهنگ عمومی باید کاری کرد.

,

وی با بیان اینکه سازمان درالقرآن کریم ۱۴ هزار مؤسسه و خانه قرآنی در سطح کشور دارد که ۳۰۰ مورد آن در این استان است، تصریح کرد: هیچ یک از این مؤسسات رابطه سازمانی و مالی با ما ندارند.

,

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور با اشاره به اینکه در تنها موضوع فرهنگی که مقام معظم رهبری کمیت مشخص کردند، تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن کریم است، اظهار کرد: برای این امر حداقل باید ۴۰ میلیون نفر قرآن خوان داشته باشیم که از میان آنان ۱۰ میلیون نفر حافظ شوند و این مدیریت می خواهد.

,

وی با تأکید بر لزوم توجه همزمان به قرآن و عترت و اشاره به اینکه باید کار اساسی تری در این باره انجام شود، ابراز کرد: سازمان تا حالا بیشتر تخصصی کار کرده؛ پرورش داور و تربیت مربی و... اما الان باید ببینیم برای اینکه قرآن در فضای گفتمان ساز جامعه و لایه های جامعه نفوذ کند، چه باید کرد.

,

حجت الاسلام اخوان صباغ در پایان خاطر نشان کرد: در همین باره با استفاده از توصیه های مقام معظم رهبری قرآنی کردن مساجد و توجه به جلسات خانگی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به آسیب دیدن مؤسسات از حیث مالی در دوره کرونا از استاندار کرمان درخواست کرد وام کم بهره به ۸۰ مؤسسه قرآنی واجد شرایط در استان کرمان تعلق بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه