اخبار داغ

پنهانکاری های معاونت امور زنان و خانواده

پنهانکاری های معاونت امور زنان و خانواده
اواسط دی ماه لایحه کرامت زنان با پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده و بدون نظرخواهی دانشگاهیان، حوزویان، فعالان حوزه زنان و ...در هیئت دولت تصویب شد اما هیچ اطلاعی از جزئیات آن اطلاع رسانی نشده است و محتویات این لایحه را پوشانده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ توران ولی مراد، مدیر شبکه ایران زنان و شورای همکاری های زنان طی یادداشتی نوشت: حرف روشن و واضح است. معاونت امور زنان و خانواده به ظاهر طرح هایی را مصوب، اجرا نموده و آن را گزارش می دهد، ولی دقیق مشخص نیست که چه طرح هایی اجرا شده است؛ چرا که خبری از محتوای مصوبات، طرح ها  و همچنین گزارش ها نیست و این سوال مطرح است که آیا ما نا محرم هستیم؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اواسط دی ماه امسال خبری در خصوص تصویب لایحه کرامت زنان در هیئت دولت اطلاع رسانی شد و این در حالی است که ما اطلاعی از جزئیات این لایحه نداریم و بدیهی است که قبل از ارسال این لایحه برای تصویب در هیئت دولت، باید در فضای عمومی در اختیار صاحب نظران قرار می گرفت تا به غنای آن افزوده شود اما این گونه نشد و در کمال تعجب، محتویات این لایحه را پوشانده اند تا دیگران امکان دسترسی به جزئیات آن را نداشته باشند و بیش از 10 روز از تصویب  این لایحه می گذرد اما همچنان اطلاعی از جزئیات آن در اختیار ما نیست.
,
 
,
یقینا چنین لایحه هایی باید قبل از ارسال و تصویب در هیئت دولت، باید در اختیار عموم قرار می گرفت چرا که هر لایحه و طرحی بعد از تصویب، قرار است که در همین جامعه عملیاتی و اجرایی شود و نیاز است که نظرات مختلف را جهت تقویت خود با همه جانبه گری دریافت کند اما چرا معاونت امور زنان و خانواده پنهانکاری می کند؟ 
,
 
,
چنین لایحه ای باید در اختیار صاحب نظران،دانشگاهیان،حوزویان و فعالان حوزه زنان قرار بگیرد تا نظرات،انتقادات و پیشنهادات باعث قوت و قدرت و رفع نواقص آن شود اما چرا معاونت آن را در معرض اطلاع که دریافت نظرات و پیشنهادات را به دنبال دارد قرار نداده است؟
,
این که ادعا شود فلان نفر به مدت چندین ساعت این لایحه را بررسی کرده و نظر کارشناسان ارائه داده اند، کافی نیست و موضوع این است که همه نظرات کارشناسی از همه طیف های فکری باید دریافت شود. چرا لایحه به طور علنی و شفاف در اختیار عموم نیست تا نقد و نظرات و پیشنهادات را دریافت کند؟
,
 
,
این کار معاونت امور زنان و خانواده فقط با لایحه کرامت زنان نبوده، بلکه این الگوی کاری این معاونت در طول حیات دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.
,
 
,
چند سال است که میلیاردها تومان از بودجه کشور به اسم زنان و خانواده در طرحی به اسم گفت و گوی ملی خانواده خرج می شود ولی از محتوای طرح اطلاعی در دست نیست و این اشکال در کنار سایر اشکالات اساسی و اصولی اجرای طرح در معاونت است.
,
 
,
محتوای آن طرح چیست؟ اطلاعی در دسترس نیست؛ مگر نمی گویند که خانواده ها را آموزش می دهند؟ پس بهترین روش این است که محتوای طرح را در اختیار عموم قرار دهند تا مردم خودشان را در آن راستا تربیت کنند.
,
در خصوص شاخص های عدالت جنسیتی باید بگوییم که با این که معاونت طبق قانون ششم برنامه موظف بوده است شاخص ها را در ستاد ملی زن و خانواده مصوب کند  اما این کار را نکرده است! شاخص ها بدون این که در معرض اطلاع کارشناسان قرار گیرد با پنهانکاری در دبیرخانه ستاد تهیه شده و امضای اعضای ستاد را بدون حضور در جلسه رسمی ستاد جمع آوری کرده اند!  بعد همان را به اسم مصوبه ستادملی زنان و خانواده برای هیئت دولت مصوب کرده و بر اساس آن ها اقدام کرده اند! سوال روشن است. چرا شاخص های عدالت جنسیتی در اختیار کارشناسان نیست و به اصلاع رسانده نشده و نمی شود؟
,
 
,
این نمونه ها نشان از پنهانکاری مداوم معاونت امور زنان و خانواده دارد و مشخص نیست که چه کاری در این معاونت انجام می شود و فقط شاهد انتشار خبرهای در حد چند پاراگرافی در خروجی خبرگزاری ها و چند مصاحبه هستیم که مشخص نیست تا چه اندازه این اطلاع رسانی ها صحیح است و راهی برای تحلیل نیست چون"واقعیت" پنهان است.
,
 
,
سوال این است که چرا معاونت اموز زنان و خانواده به صورت پنهانی عمل می کند؟ سوال بدیهی تر از مجلس شورای اسلامی است که چرا بر اساس وظیفه خود که نظارت بر عملکرد دولت است با اقدام رسمی برای تحقیق و تفحص از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرده از پنهانکاری های معاونت برنمی دارد؟ معتقدم که این مقام و مسئولیت ها متعلق به مردم و بیت المال است و ارث پدری هیچ کسی نیست.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه