اخبار داغ

اعتباراتی که به اصلی‌ترین مرکز تأمین گوشت خراسان رضوی نرسید؛

کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه در گیرودار بروکراسی‌های اداری

کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه در گیرودار بروکراسی‌های اداری
میدان دام تربت حیدریه یکی از سه بارانداز اصلی میادین دام کشور و به عنوان اصلی‌ترین مرکز تامین گوشت قرمز مشهد و خراسان رضوی به شمار می‌رود اما پروژه کشتارگاه صنعتی آن با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سال گذشته در گزارشی با عنوان بزرگترین بازار دام شرق کشور کشتارگاه صنعتی ندارد به بررسی فقدان کشتارگاه صنعتی در بزرگترین بازار دام شرق کشور پرداختیم و به مشکلات بهداشتی در کشتارگاه سنتی این شهرستان نیز اشاره کردیم.

حالا به گفته فرماندار تربت حیدریه، هنوز برخی از این مشکلات رفع نشده و وی مهلت شش ماهه برای راه اندازی کشتارگاه صنعتی ناتمام تربت حیدریه تعیین کرده و از آن طرف مالک کشتارگاه صنعتی از وجود بروکراسی های اداری در بانک و دریافت نکردن تسهیلات در طول این چند سال گلایه مند است.

تربت حیدریه یکی از سه مرکز بزرگ خرید و فروش دام در کشور به شمار می آید و دام این شهرستان حتی به کشورهای همجوار نیز صادر می شود.

این شهرستان با برخورداری از ۳۱۲ هزار راس دام سبک و ۱۶۰هزار راس دام سنگین یکی از بزرگ ترین بار اندازهای دام در شرق کشور و تامین کننده گوشت منطقه است.

روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ راس و در سال های گذشته در روزهای خاص تا ۷۰۰ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه سنتی آن ذبح و به بازار عرضه شده است. تربت حیدریه بزرگ ترین بازار دام شرق کشور را در اختیار دارد و با آن که حدود شش سال از کلنگ زنی ساخت آن می‌گذردخبری از افتتاح اش نیست.

به گفته فرماندار تربت حیدریه، ساخت کشتارگاه صنعتی در تربت حیدریه با توجه به ظرفیت بالای منطقه و برخورداری از چندین واحد دامپروری بزرگ یکی از نیاز‌های ضروری منطقه است و باید امیدوار باشیم تا با تعامل سهامداران بتوانیم کشتارگاه نیمه صنعتی دام را راه اندازی کنیم.

هم اکنون در کشتارگاه سنتی تربت حیدریه روزانه ۲۰۰ راس دام سبک کشتار می‌شود و این شهرستان دارای ۲۹۵ هزار راس دام سبک و ۱۳ هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, بزرگترین بازار دام شرق کشور کشتارگاه صنعتی ندارد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حل مشکلات بهداشتی کشتارگاه سنتی در اولویت

, حل مشکلات بهداشتی کشتارگاه سنتی در اولویت,

رستمی با بیان این که تحویل فراورده های پروتئینی سالم و بهداشتی یکی از اولویت های مهم در سبد غذایی مردم است، خاطر نشان کرد: کشتارگاه سنتی تربت حیدریه دارای برخی مشکلات بهداشتی است که به منظور تداوم فعالیت آن، حل این مشکلات باید در اولویت قرار گیرد.

,

وی افزود: این کشتارگاه باید تمام موارد بهداشتی و زیست محیطی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی و محیط زیست را رعایت کند و به استانداردهای مناسب برسد، بنابراین لازم است متولی آن به سرعت برای رفع نواقص آن اقدام کند.

,

فرصت ۶ ماهه برای راه اندازی کشتارگاه صنعتی

, فرصت ۶ ماهه برای راه اندازی کشتارگاه صنعتی,

رستمی در خصوص کشتارگاه صنعتی در حال احداث تصریح کرد: با توجه به این که تمامی موانع و مشکلات این پروژه از جمله مسائل مالکیتی و تسهیلات مورد نیاز رفع شده، لازم است مجریان طرح در شش ماه آینده این پروژه را افتتاح کنند در غیر این صورت مجوز دیگری صادر خواهد شد.

,

زیرساخت ها آماده است،۱۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است

, زیرساخت ها آماده است،۱۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است,

رئیس هیئت مدیره و مالک کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه در گفت وگو با خبرنگار ما خاطر نشان کرد: سازه کشتارگاه تقریبا به صورت کامل ساخته شده و تمام زیرساخت ها اعم از گاز، برق و آب برای راه اندازی این پروژه آماده است.

,

حسین قویدل افزود:۶۰ درصد پروژه به اتمام رسیده و اکنون برای تکمیل ۴۰ درصد دیگر به حدود ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

,

روند بروکراسی بانک و افزایش هزینه ها علت تاخیر در افتتاح

, روند بروکراسی بانک و افزایش هزینه ها علت تاخیر در افتتاح,

قویدل معتقد است که اگر روند کند بروکراسی های اداری و مشکلات مربوط به دریافت تسهیلات بانکی حل شود با افزایش هزینه های مصالح و ساخت، کار خیلی سخت است‌ و باید ۵۰ میلیارد دیگر را خودش برای تکمیل ساختمان و راه اندازی کشتارگاه صنعتی تامین کند.

,

مالک کشتارگاه صنعتی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل تصفیه خانه کشتارگاه نیاز دارد تا بتواند روند کشتار دام در کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه را آغاز کند.

,

وی از کندی روند دریافت تسهیلات بانکی گلایه‌مند است و گفت: دو سال است که قرار است از محل اشتغال روستایی وامی به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال دریافت کنم اما هنوز به رغم پیگیری های زیاد این اتفاق رخ نداده است.

,

گفتنی است کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه در حاشیه جاده کمربندی تربت حیدریه به مشهد و در نزدیکی بازار دام این شهرستان احداث شده است.

,

گلایه از روند طولانی مدت دریافت تسهیلات

, گلایه از روند طولانی مدت دریافت تسهیلات,

قویدل افزود: از سال ۹۷ پیگیر دریافت تسهیلاتی ۲۵ میلیارد ریالی بودیم که به دلیل نبود بودجه و اعتبارات بانکی به نتیجه ای نرسید و از ابتدای سال ۹۸ این مبلغ وام را به ۵۰ میلیارد ریال رساندیم و با پیگیری های فراوان پرونده به دست کارشناس مربوط رسید و در یک روند زمان بر که یک سال طول کشید.

,

وی بیان کرد:اسفند ۹۸ در نامه ای بانک کشاورزی مشهد به مدیر عامل خود در تهران اعلام کرد که ما آماده پرداخت این تسهیلات به شرکت نعیم گستر هستیم و پرونده آن تکمیل شده اما دوباره به کمبود اعتبارات برخوردیم و خرداد ۹۹ مجدد این موضوع از طریق بانک کشاورزی پیگیری و تیرماه در نامه هایی اعلام شد که سند مربوط ۲۰ سانتی متر عقب نشینی دارد و نامه ای از شورای روستا مبنی بر موافقت آن ها بیاورید.

,

قویدل ادامه داد: تا این کارها را انجام دادیم زمان گذشت و اما دو ماهی است که همه کارها تمام شده و حالا نامه داده اند که باید موافقت کارگروه استان گرفته شود تا ما بتوانیم این وام را به شما بدهیم، متاسفانه این روند طولانی مدت وجود دارد و سوال ما این است که چرا همان ابتدا این موارد را به ما نگفته اند!؟

,

وی در خصوص صحبت های فرماندار تربت حیدریه و تعیین مهلت شش ماهه برای افتتاح کشتارگاه صنعتی گفت: کشتارگاه را به شخص دیگری واگذار نمی کنند و آقای فرماندار در جلسه ای به ما گفتند که سعی کنید در شش ماه آینده کشتارگاه صنعتی افتتاح شود.

,

مالک کشتارگاه نیمه تمام صنعتی تربت حیدریه افزود: منظور وی این بوده که آمادگی برای اعطای مجوز دیگری هم به متقاضیان برای راه اندازی کشتارگاه شماره2 صنعتی وجود دارد.

,

از عملکرد ضعیف برخی بانک ها گلایه مندیم

, از عملکرد ضعیف برخی بانک ها گلایه مندیم,

فرماندار تربت حیدریه از عملکرد ضعیف برخی بانک ها در جذب تسهیلات اشتغال زایی گلایه مند است و گفت: روسای بانک ها در چارچوب قانون، باید نهایت انعطاف و تسهیل گری را داشته باشند.

,

علی رستمی افزود: در حالی که ظرفیت ها و فرصت های خوبی در سطح شهرستان برای ایجاد اشتغال خرد و پایدار وجود دارد، متاسفانه با وجود تخصیص اعتبارات،بانک ها با افراد معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی همکاری لازم را ندارند.

,

وی خاطر نشان کرد: خواستار حمایت ویژه بانک‌های تربت حیدریه از کارآفرینان و تولید کنندگان هستیم چرا که بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی با دریافت تسهیلات می توانند فعالیت‌ خود را در شهرستان توسعه دهند که این کار زمینه ساز تحقق رونق تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه