اخبار داغ

محمد عبدالسلام در توئیتر نوشت؛

استقبال انصارالله از تصمیم دولت بایدن برای توقف حمایت از جنگ یمن

استقبال انصارالله از تصمیم دولت بایدن برای توقف حمایت از جنگ یمن
جنبش انصارالله یمن در واکنش به تصمیم دولت جدید آمریکا برای توقف حمایت از عربستان و امارات در جنگ علیه یمن، این اقدام را مقدمه ای برای پایان جنگ توصیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عبدالسلام ، سخنگوی رسمی و رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله در مذاکرات صلح یمن، در حساب توئیتری خود نوشت، راه واقعی برقراری صلح در یمن توقف تجاوزات و رفع محاصره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی اشاره به اینکه "گزینه تجاوز و محاصره در برابر مقاومت افسانه ای مردم یمن به شکستی مفتضحانه انجامید" عنوان داشت: "آنچه ما همیشه بر آن تأکید می کنیم این است که صلح واقعی قبل از پایان تجاوزات و لغو محاصره نخواهد بود."
,
 
,
وی افزود: "موشک های یمن قادر به دفاع از آن و متوقف کردن کامل تجاوزات و محاصره است."
,
 
,
در همین راستا ، خبرگزاری فرانسه به نقل از حمید عاصم ،از رهبران انصارالله گزارش داد تصمیم دولت بایدن برای پایان دادن به حمایت کشورش از عملیات نظامی در یمن می تواند گامی در جهت پایان دادن به درگیری باشد.
,
 
,
وی اظهار داشت که "امیدوار است این مقدمه ای برای تصمیم گیری در مورد توقف جنگ با یمن باشد."
,
 
,
عاصم ابراز امیدواری کرد که "این تصمیم همچنین مقدمه ای برای موضع گیری قوی در شورای امنیت به نفع متوقف ساختن تجاوز باشد" و خاطرنشان کرد که "در این مورد خوش بین است".
,
 
,
پنجشنبه رییس جمهوری آمریکا رسماً اعلام کرد که دولت بایدن پشتیبانی نظامی از جنگ یمن را متوقف می کند.
,
 
,
وی اعلام کرد که ایالات متحده پشتیبانی خود را از عملیات ائتلاف عربی به رهبری سعودی در یمن متوقف می کند اما بایدن متعهد شد که به حمایت از عربستان در دفاع از اراضی آن ادامه خواهد داد.
,
 
,
رئیس جمهور ایالات متحده همچنین متعهد شده که کشورش تلاش های خود را برای دستیابی به حل و فصل صلح آمیز بحران یمن تشدید خواهد کرد.
,
 
,
انتهای پیام/ 
 منبع: ایسنا به نقل از المسیره
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه