اخبار داغ

یادداشت؛

کارنامه سیاه و عملیات روانی دولت غربگرا در شبکه‌های اجتماعی

کارنامه سیاه و عملیات روانی دولت غربگرا در شبکه‌های اجتماعی
جاده واقعا لغزنده است؛ دولت غربگرا، کارنامه سیاهی از خود برجای گذاشته و برای استمرار حیات خویش، چاره‌ای جز عملیات روانی و دمیدن در گسل‌ها و ایجاد دوقطبی‌های کاذب ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "عبدالله علوی" کارشناس فضای مجازی یادداشت اختصاصی برای "تیتریک" را با سخنی از رهبر انقلاب امام خامنه ای مدظله العالی آغاز کرد: "اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, .",

وی در ادامه نوشت: همه ما بارها این سخن حکیمانه را شنیده‌ایم اما کمتر به عمق آن توجه کرده‌ایم که چرا اهمیت فضای مجازی در جایگاه اهمیت انقلاب اسلامی قرار دارد و اساساً اهمیت حفظ انقلاب اسلامی چقدر است که امام راحل می فرماید حفظ نظام از اوجب واجبات است...؟!

, !,

حقیقت این است که آن‌چه در این مقام، مناط و محور حکم قرار دارد، جایگاه و ارزش ولایت الهی در جامعه دینی است. ولایت به فرموده رهبر انقلاب، به اتحاد و انسجام داخلی حول محور حاکم عدل و ولی امر تبیین می‌شود.

, . ,

حفظ انقلاب اسلامی، از آن جهت واجب‌ترین اعمال است که محور جریان ولایت الهی از طریق اتحاد همگانی ذیلِ ولی امر است. از این نکته می توان به راز بیان مقام ولایت پی برد که معظم‌له، فضای مجازی را محیط اتحاد و انسجام کلان اجتماعی تلقی می کنند که اگر به دست دشمن بیفتد به ضد خود تبدیل شده و تبدیل به فضای افتراق، دوقطبی و دودستگی و فتنه می‌شود.

, .,

اخراج جبهه استکبار از محیط مجازی کشور از اهم ارکان حفظ انقلاب است، اما روش و شیوه این کار نیاز به هوشمندی بسیار زیاد و مشورت پذیری بالایی دارد.

, .,

در واپسین ماه های مانده به انتخابات 1400 که برای کشور و انقلاب بسیار حیاتی و تعیین کننده است، باید برای بی اثر کردن ماشین جنگ شناختی دشمن در اینستاگرام و توئیتر، فکر اساسی کرد.

, .,

قدر مسلم تمام اقداماتی که در فضای عدم شفافیت گفتمان انقلاب اسلامی در مواجهه با فضای مجازی منجر به ایجاد دوقطبی در کشور شود و بازی تمام باخته حریف را تبدیل به پیروزی بزرگ برای او کند، محکوم و مردود است!

, !,

از همه دلسوزان به آینده انقلاب اسلامی تقاضا می کنم با احتیاط بیشتری حرکت کنند. جاده واقعا لغزنده است. دولت غرب گرا، کارنامه سیاهی از خود برجای گذاشته و برای استمرار حیات خویش، چاره ای جز عملیات روانی و دمیدن در گسل ها و ایجاد دوقطبی های کاذب ندارد. باید هوشیار بود و برای او این فرصت را ایجاد نکرد و از تجربه انتخابات 96 درس گرفت.

, .,

پافشاری بر اقدام قانونی برای انسداد اینستاگرام فاسد، در شرایطی که پیوست رسانه ای و گفتمانی آن آماده نشده، امری خطرناک و فرصت ساز برای جبهه مقابل است. اینستاگرام را باید طور دیگری به زمین زد. نیاز به طراحی های آفندی و پدافندی محکم و آینده پژوهانه در این خصوص داریم.

, . ,

دوستان انقلاب بیندیشند چگونه و با چه طرح و عملیاتی می توان تا قبل از انتخابات 1400، جریان کلان مردمی تنفر از اینستاگرام را ایجاد کرد. چگونه می توانیم لجن زار اینستاگرام را به رخ مردم کوچه و بازار بکشیم و قیامتی از فریاد و انزجار بر پا کنیم؟ چگونه شکایت های مردمی را به تب اول جامعه تبدیل کنیم؟ و سوالات دیگر...

, ...,

به عنوان پیشنهاد، به نظر می‌رسد استراتژی اعتبار زدایی از اینستاگرام با استفاده بهینه و علمی از شکایت‌های مردمی و سناریونویسی برای این کار با تولید مجموعه مستندات تأثیرگذار، راهبرد مناسبی برای زمین زدن اینستاگرام باشد. در این راهبرد هوشمندانه، هر چند تا روز انتخابات، اینستاگرام، فیلتر نمی‌شود و فضای دوقطبی مابعد آن پررنگ نمی‌شود، اما اعتبار آن در افکار عمومی کاهش می‌یابد و مرجعیت آن منفعل می‌شود و حتی ممکن است بر اساس نظرسنجی های منابع اطلاعاتی، اقدام قانونی به فیلترینگ اینستاگرام را هم قبل از انتخابات کلید زد و به نتیجه رساند.

, .,

باید یک جمع مشورتی با استفاده از منابع دقیق اطلاعاتی تشکیل داد و سلسله عملیات های آفندی - پدافندی را طراحی و اجرا نمود و این امری ممکن و میسر است.

, .,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه