اخبار داغ

ترکیه همچنان از دریافت جنگنده F۳۵ محروم می‌ماند

ترکیه همچنان از دریافت جنگنده F۳۵ محروم می‌ماند
ظاهرا موضع دولت جدید امریکا در خصوص این موضوع تفاوتی با کابینه ترامپ نداشته و پنتاگون همچنان بر لغو خرید سامانه پدافندی اس۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه تاکید دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نظر می‌رسد کابینه جو بایدن رییس جمهور جدید امریکا تصمیمی برای لغو دستور دونالد ترامپ در خصوص منع صادرات جنگنده نسل پنجم F۳۵ به ترکیه ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
منابع نزدیک به کاخ سفید گزارش میدهند علی رغم لغو یا بازنگری برخی تصمیمات دولت قبلی امریکا توسط جو بایدن در هفته‌های اخیر، نظیر قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای عربی نظیر عربستان و امارات یا مسئله ادامه حمایت از جنگ یمن، وی تصمیمی برای بازنگری در ممنوعیت صادرات جنگنده‌های اف۳۵ به ترکیه ندارد.
,
 
,
کشور ترکیه که از نخستین شرکای طرح جنگنده مشترک اف۳۵ محسوب میشد و برخی از قطعات این جنگنده نیز در خاک این کشور تولید میشود، از سال ۲۰۱۹ به دلیل اصرار دولت بر خرید سامانه پدافندی S۴۰۰ از روسیه و مخالفت شدید پنتاگون با این موضوع از برنامه تجهیز کشورهای متحد امریکا به این جنگنده اخراج شد.
,
 
,
بنا بر گزارش defenseone ظاهرا موضع دولت جدید امریکا در خصوص این موضوع تفاوتی با کابینه ترامپ نداشته و پنتاگون همچنان بر لغو خرید سامانه پدافندی اس۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه تاکید دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه