اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خبر داد؛

اکران فیلم‌های جشنواره فجر با ۳۰ درصد ظرفیت سالن در سمنان/ تلاش برای کسب عنوان پایتخت کتاب‌خوانی کشور

اکران فیلم‌های جشنواره فجر با ۳۰ درصد ظرفیت سالن در سمنان/ تلاش برای کسب عنوان پایتخت کتاب‌خوانی کشور
فرشید فلاح لاله زاری با اشاره به برنامه های فرهنگی استان سمنان گفت: با یک برنامه‌ریزی درست و برای ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی استان سمنان در سطح ملی برنامه‌ریزی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشید فلاح لاله زاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست صمیمی با خبرنگاران مرآت با اشاره به تقویم فعالیت فرهنگی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ گفت: مجموعه فعالیت های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد مانند فعالیت سینماها، چاپخانه ها، ناشران و ‌‌‌... که به صورت روتین هرساله برنامه ریزی می شد در سال جاری و سالهای آینده نیز اجرا خواهد شد اما با برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری فعالیت های فرهنگی استان کاملا به روزرسانی شده و در سطح ملی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

فلاح با بیان اینکه آخرین برنامه اجرا شده به میزبانی سمنان در حال برگزاری ست افزود: دبیرخانه جشنواره قرآنی آیات با هدف ارتقاء محتوای دینی و قرآنی در فضای مجازی با همکاری حوزه های علمیه با ۸۰ میلیون جایزه پیش بینی شده افتتاح و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به دومین جشنواره در استان سمنان گفت: دومین جشنواره برنامه ریزی شده در استان سمنان جشنواره هنرهای مفهومی آهوان با مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در مرحله فراخوان آثار قرار داشته و در روز های پایانی خودش نزدیک می شود.

,

وی درباره جشنواره سوم با نام پویش مهر محرم اظهار کرد: جشنواره مهر محرم با هدف جمع آوری آثار مربوط به محرم، فیلم ها و عکس های محرم و صفر، عاشورا، تاسوعا و اربعین برگزار شده که تا پایان سال جاری اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

,

فلاح از ورود استان سمنان به رقابت پایتخت کتاب نیز خبر داد، و افزود: فستیوال وزارت ارشاد با نام پایتخت کتاب با هدف ترویج کتابخوانی و انتخاب یک شهر به‌عنوان پایتخت کتاب در حال پیگیریست که استان سمنان با تمام قدرت و با اجرای ۲۰ طرح نوآورانه مانند نصب دستگاه کتابخانه دیجیتال "نامک" در سطح شهر به دنبال کسب افتخار پایتخت کتاب ایران است.

,

وی در توضیح طرح کتابخانه هایی با نام گنجینه بعنوان ششمین برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های این نهاد فرهنگی کنگره نکوداشت مرجع بزرگ تقلید شیعیان آیت الله شاهرودی ست که در سطح بین الملل در حال اجراست و آئین نکوداشت این مرجع بزرگ شیعه تیر ماه ۱۴۰۰ در قم برگزار خواهد شد و  پیش نشست هایی نیز در شهر های مشهد، شاهرود، بغداد، نجف و... برگزار خواهد شد.

,

کلنگ‌زنی پروژه بزرگ تالار مرکزی سمنان در دهه‌فجر

, کلنگ‌زنی پروژه بزرگ تالار مرکزی سمنان در دهه‌فجر, کلنگ‌زنی پروژه بزرگ تالار مرکزی سمنان در دهه‌فجر,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به مهمترین عملیات عمرانی سال جاری اشاره  و تصریح کرد: پروژه مجتمع بزرگ فرهنگی هنری سمنان و فاز اول این مجموعه فرهنگی بزرگ با عنوان تالار مرکزی با ظرفیت یکهزار نفر و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دهه فجر  کلنگ زنی می شود و ان شاء الله سمنان به پایگاه تولیدات محتوایی دینی و فضای مجازی کشور مبدل خواهد شد‌.

,

اکران فیلم‌های جشنواره فجر با ۳۰ درصد ظرفیت سالن در سمنان

, اکران فیلم‌های جشنواره فجر با ۳۰ درصد ظرفیت سالن در سمنان, اکران فیلم‌های جشنواره فجر با ۳۰ درصد ظرفیت سالن در سمنان,

فلاح با اشاره به جشنواره فیلم فجر افزود: سینماهای منتخب سطح استان باظرفیت یک سوم تا سقف ۱۰۰ نفر در حال اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر بوده و با حضور نماینده مرکز بهداشت با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری ست و ما میزبان مردم عزیز هم استانی خواهیم بود.

,

وی درباره مشکلات هنرمندان در ایام کرونا گفت: در بین تمام اصناف و گروه های مختلف به حوزه فرهنگ ظلم بسیار گسترده ای شده است و هنرمندان در ایام کرونا نیز دچار مشکلات بسیار عدیده ای شده اند.

,

مدیرکل ارشاد خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگ و ارشاد استان یکی از وظایف خود را مساعدت هنرمندان می داند و در یک ساله اخیر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا تقدیم کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه