اخبار داغ

با هدف توسعه رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد؛

توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در سایه انقلاب اسلامی/ بهره‌مندی روستاییان از امکانات زیرساختی و ارتباطی

توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در سایه انقلاب اسلامی/ بهره‌مندی روستاییان از امکانات زیرساختی و ارتباطی
این روزها زیرساخت‌های اولیه در نواحی روستایی به همت نظام اسلامی، شرایط رشد و توسعه خوبی را برای روستا‌ها فراهم کرده است و برخورداری جمع قابل توجه روستاییان از امکانات زیرساختی و ارتباطی در زمان حاضر را می‌توان ارمغانی از انقلاب اسلامی با هدف توسعه رفاه اجتماعی به شمار آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازاروم نیوز، توسعه زیربنایی و زیرساختی روستاها گامی بلند و محوری در راستای محرومیت‌زدایی است که در چهار دهه اخیر به برکت انقلاب اسلامی به خوبی تحقق پیدا کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

این درحالی است که در چهل سال منتهی به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در دوران حکومت طاغوت، پیشرفت‌ حتی در سطح شهرها محسوس نبوده و روستاها هم با وجود تعداد زیاد و درصد جمعیتی بیشتر، از کمترین امکانات بی بهره بودند.

,

روستاها که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مناطق به شدت محروم کشور به شمار می‌رفتند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال تأکید حضرت امام خمینی (ره) برای عمران و آبادانی روستاها، زدودن فقر و محرومیت از چهره روستاهای کشور در اولویت مسوولان قرار گرفت تا امکانات رفاهی شهرها و روستاهای کشور را به یک سطح یکسان برسانند.

,

بی‌شک انقلاب اسلامی در طول دهه‌های گذشته برکت‌های بسیاری برای ملت ایران به خصوص روستاییان به ارمغان آورده که ایجاد تحول در شبکه‌های برق‌رسانی، گازرسانی، ارتباطی و امکانات زیرساختی در آبادی‌های کوچک و بزرگ و دور و نزدیک این سرزمین از جمله آنهاست؛ شبکه‌ای که زیربنای توسعه روستایی و تامین‌کننده رفاه ساکنان این مناطق است.

,

«حسن آباجالو» ساکن روستای «آباجالوی سفلی» ارومیه به نبود برق و گاز در روستاها گفت: اوایل انقلاب برای تامین روشنایی و همچنین گرم کردن منزل مجبور بودیم از چراغ‌های نفتی و کرسی‌های ذغالی استفاده کنیم و به دلیل نبود برق و گاز، آسایش در زندگی روستایی وجود نداشت.

,

«رضا آباجالو» یکی دیگر از روستاییان «آباجالوی سفلی» در خصوص بهره‌مندی روستاها از نعمت برق و گاز گفت: در ابتدای انقلاب ما دانش‌آموز بودیم و در زیر نور چراغ نفتی درس می‌خواندیم، اما اکنون رسانه‌های مختلف و اینترنت و بخاری‌های گازسوز در خدمت ما قرار دارد و این از برکات انقلاب اسلامی است.

,

گازرسانی به روستاهای یکی از برکات انقلاب اسلامی برای توسعه رفاه اجتماعی در بین تمام آحاد جامعه است و انقلاب اسلامی توانسته در اجرای عدالت اجتماعی با توسعه زیرساختی در بخش گازرسانی بر این ادعا جامه عمل بپوشاند.

,

, ,


بهره‌مندی ۱۳۰۰ روستای آذربایجان‌غربی از گاز

,
, بهره‌مندی ۱۳۰۰ روستای آذربایجان‌غربی از گاز,

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی به گازرسانی روستایی به عنوان یکی از دستاوردها و عملکردهای مطلوب شرکت گاز استان اشاره کرد و اظهار داشت: یک‌هزار و ۳۰۰ روستای این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

,

شیخی افزود: با این آمار برخورداری خانوار روستایی از گاز طبیعی ۷۳ درصد است.

,

اما در کنار شبکه گاز، مردم روستا در دوران قبل از انقلاب از نبود برق رنج می‌بردند و شب‌های خود را با نور چراغ‌های نفتی سر می‌کردند که این بخش نیز باز هم مورد توجه مسوولان انقلاب اسلامی قرار گرفته و توسعه شبکه برق رسانی را نیز در اولویت برنامه‌های خود گذاشتند به طوری که بر اساس برخی آمارها حتی روستاهای با ۱۰ خانوار نیز به شبکه برق متصل می‌شوند.

, اما در کنار شبکه گاز، مردم روستا در دوران قبل از انقلاب از نبود برق رنج می‌بردند و شب‌های خود را با نور چراغ‌های نفتی سر می‌کردند که این بخش نیز باز هم مورد توجه مسوولان انقلاب اسلامی قرار گرفته و توسعه شبکه برق رسانی را نیز در اولویت برنامه‌های خود گذاشتند به طوری که بر اساس برخی آمارها حتی روستاهای با ۱۰ خانوار نیز به شبکه برق متصل می‌شوند.,

, ,

اتصال ۲۸۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه برق

, اتصال ۲۸۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه برق,

اکبر حسن‌ بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی هم با تاکید بر اینکه تعداد روستاهای برقدار این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۰ برابر شده، گفت: در سال ۱۳۵۷ تنها ۹۶ روستا در آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار بود و این رقم در حال حاضر به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا رسیده است.

,

حسن‌ بگلو افزود: در حال حاضر جمعیت ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹.۹۸ درصد روستاهای آذربایجان‌غربی که از مناطق کوهستانی و سخت‌گذر کشور به شمار می‌رود، از نعمت برق برخوردار هستند.

,

وی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۹۱۱ هزار مشترک شهری و بیش از ۳۲۶ هزارمشترک روستایی در آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند که این تعداد نسبت به سال ۱۳۵۷ حدود ۱۵ برابر شده است؛ تعداد پست‌های توزیع برق این استان نیز طی ۴۰ سال گذشته بیش از ۳۰ برابر شده و به بیش از ۱۹ هزار پست رسیده است.

,

اما جدای از توسعه امکانات زیرساختی و رفاهی برق و گاز، به برکت انقلاب اسلامی ایران منازل مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی مقاوم‌سازی‌ و بهسازی شده است.

, اما جدای از توسعه امکانات زیرساختی و رفاهی برق و گاز، به برکت انقلاب اسلامی ایران منازل مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی مقاوم‌سازی‌ و بهسازی شده است.,


,
, ,

مقاوم سازی ۸۷ هزار مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی

, مقاوم سازی ۸۷ هزار مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی,

محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: ۸۷ هزار واحد مسکن روستایی طی سال‌های پس از انقلاب در آذربایجان‌غربی مقاوم شده‌است.

,

بدلی افزود: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سالانه ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم می‌شود تا تمام واحدهای موجود زیر پوشش قرار گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون طرح هادی روستایی نیز در ۷۱۸ روستای آذربایجان‌غربی اجرایی شده، ادامه داد: این طرح برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

,

در کنار همه امکانات در روستاها، توسعه ارتباطی نیز در سال‌های پس از انقلاب نه تنها در شهرها، بلکه در روستاها نیز رواج یافته و مردم روستا نیز می‌توانند از شبکه ارتباطی و اینترنتی بهره لازم را ببرند.

, در کنار همه امکانات در روستاها، توسعه ارتباطی نیز در سال‌های پس از انقلاب نه تنها در شهرها، بلکه در روستاها نیز رواج یافته و مردم روستا نیز می‌توانند از شبکه ارتباطی و اینترنتی بهره لازم را ببرند.,

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده است که در جهت توسعه و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

, زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده است که در جهت توسعه و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.,

, ,

اتصال ۷۵ درصد روستاهای آذربایجان‌غربی به اینترنت

, اتصال ۷۵ درصد روستاهای آذربایجان‌غربی به اینترنت,

قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: وزارت ارتباطات، توسعه اینترنت روستایی را در ۲ حوزه اینترنت ثابت و سیار پیگیری می کند که در بخش اینترنت ثابت ارتقای ۷۵۶ روستا به اپراتور روستایی”‌های وب” ابلاغ شده است.

,

جلیلی‌نژاد افزود: در صورت تامین تجهیزات تا اردیبهشت سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان شامل ۲ هزار و ۲۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت و ثابت مجهز می‌شوند.

,

وی اضافه کرد: همچنین در بخش اینترنت سیار روستایی، توسعه ۷۳۷ روستای این استان در حال انجام است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تاکنون اتصال اینترنت بیش از ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برقرار شده است و تامین اینترنت مابقی روستاها در اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه