اخبار داغ

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ماهیت انقلاب اسلامی ایران صددرصد مردمی است/ تقوا؛ عامل پیروزی و تداوم انقلاب

ماهیت انقلاب اسلامی ایران صددرصد مردمی است/ تقوا؛ عامل پیروزی و تداوم انقلاب
آیت الله حسینی گفت: ماهیت انقلاب اسلامی ایران صددرصد مردمی است و این ویژگی سبب تداوم و استمرار این انقلاب در طول چهل و دو سال گذشته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، آیت الله حسینی بوشهری در مراسم جشن انقلاب در رشت، اظهار کرد: خداوند در قرآن ۳ نعمت الهی را دفع خطر دشمن، آزادی و امداد های غیبی نام می برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ماهیتی صد در صد مردمی داشته و دارد در خصوص نقش مردم علاوه بر امدادهای غیبی، دفع خطر دشمن از ناحیه خدا، نعمت آزادی در پرتو این انقلاب بزرگ و تاریخی، اظهار کرد: در این ۴۲ سال انقلاب اسلامی دشمنان خواب هایی دیدند اما ما اجازه نداده ایم این خواب ها تعبیر شود.

,

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن نقشه هایی طراحی کرد و برنامه ریزی هایی کرده بود که مردم اجازه ندادند این نقشه ها و برنامه ها عملی شود، افزود: دنیای استکبار و جبهه طاغوت، دین و معنویت را نمی خواستند.

,

آیت الله بوشهری افزود: خطر دفع دشمن، نعمت آزادی و امدادهای غیبی الهی سه مؤلفه‌ای است که تحقق کامل آن‌ها را در روزگار پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی شاهد بودیم.

,

وی به ماجرای طبس، جنگ احزاب و دیگر توطئه‌های آمریکایی‌ها علیه انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمنان هشت سال جنگ را به مردم ایران اسلامی تحمیل کردند اما خداوند متعال با امدادهای غیبی جلوی نقشه‌های شوم دشمن را گرفت و همه آن‌ها را به زباله‌دان تاریخ فرستاد.

,

آیت الله بوشهری با بیان اینکه نثار ۸هزار شهید در دوران جنگ تحمیلی و ۶۳شهید در دوران انقلاب از افتخارات مردم گیلان است، گفت: همه ما برای صیانت از این فداکاری‌ها باید تقوا، پرهیزکاری، خداترسی و ایمان را در دستور کار خود قرار دهیم.

,

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تقوا عامل پیروزی انقلاب و تداوم استمرار آن بوده است، افزود: آغاز انقلاب اسلامی با توکل به خدا بود شروع شد و استمرار این مسیر تا ظهور امام عصر (عج) نیز با توکل به خدا و تقوا ادامه خواهد یافت.

,

آیت الله بوشهری به ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) نیز اشاره کرد و گفت: کیسینجر یکی از مقامات آمریکایی درباره شخصیت امام خمینی می‌گوید: «ما “خمینی” را نشناختیم این فرد تمام برنامه‌های ما را برهم زد و فرصت تصمیم گیری را از ما گرفت مثل این بود که او مال این دنیا نیست و از جای دیگری الهام می‌گیرد.»

,

حسینی بوشهری با بیان اینکه ما در طول چهل و دو سال گذشته بارهای شاهد امدادهای غیبی خداوند و کمک برای رسیدن به اهدافمان با امکانات اندک و دشمنان فراوان بودیم، ادامه داد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با دستان خالی پیروز شدند و امروز شاهد بروز و ظهور حججی ها و سردار سلیمانی‌ها هستیم که حماسه آفریده و منطقه را در اختیار این انقلاب قرار داده و جبهه مقاومت را تشکیل دادند و این ویژگی‌های انقلاب است.

,

وی در ادامه به برخی ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ماهیت انقلاب اسلامی ایران صددرصد مردمی است و این ویژگی سبب تداوم و استمرار این انقلاب در طول چهل و دو سال گذشته شده است.

,

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان اینکه خداشناسی، پیامبر و امام شناسی، ولایت شناسی نیز جزء نعمت‌های الهی است، گفت: قبل و بعد از پیروزی انقلاب و در تمام چهل و دو سال گذشته بارها دشمنان برای نابودی این انقلاب و نظام دسیسه و توطئه چینی کرده اند که با همین نعمت‌های الهی بر آنها فائق شده ایم.

,

وی با اشاره به اینکه دنیای استکبار و کفر، اسلام و قرآن را نمی‌خواستند و به دنبال این بودند که به انقلاب و نظام آسیب زده و ملت ایران را در رسیدن اهداف شان ناکام بگذارند، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال یکسره کردن کار انقلاب و تبعید انقلابیون بودند اما به واسطه همین امدادهای عیبی نه در دوران انقلاب و نه بعد از آن موفق نشدند.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه