اخبار داغ

پس از هشت سال؛

ارتش سوریه در شهر «طفس» در استان درعا مستقر شد

ارتش سوریه در شهر «طفس» در استان درعا مستقر شد
پس از اینکه تروریست‌های جبهه النصره شهر طفس را در سال 2013 اشغال کردند و شماری از آنان، مرکز این شهر را اشغال کرده بودند، ارتش سوریه در این شهر مستقر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع حاضر در استان درعا واقع در جنوب سوریه خبر داد که نیروهای ارتش سوریه وارد شهر «طفس» شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای پلیس نظامی روسیه نیز در جریان ورود به طفس، همراه ارتش سوریه بوده‌اند و در نزدیکی بیمارستان ملی و شورای شهر طفس مستقر شده‌اند.

,

وی خبر داد، قرار است به زودی استقرار ارتش سوریه در طفس به صورت کامل انجام گیرد و مؤسسات دولتی نیز به صورت تدریجی فعالیت خود را مجددا آغاز کنند.

,

عناصر تروریستی جبهه النصره سال 2013 طفس را اشغال کرده بودند. پس از آزادسازی غرب درعا که هم مرز با جولان اشغالی است، در آن زمان، توافق مصالحه‌ای بین دولت سوریه و تروریست‌ها صورت گرفت.

,

بر اساس این توافق، تروریست‌ها باید طفس را به مقصد ادلب ترک می‌کردند. برخی از آنان نیز پذیرفتند که به شرط خلع سلاح، در این شهر بمانند. شماری از آنان اما کاملا این توافق را رد کردند و مرکز شهر را از آن زمان در اشغال خود داشتند.

,

منبع مذکور ادامه داد، پس از نشست افراد سرشناس استان درعا با ارتش سوریه و نیروهای روس، این افراد متعهد شدند که ثبات در طفس برقرار شود، هیچ حادثه امنیتی رخ ندهد و تروریست‌ها نیز سلاح‌های خود را تحویل دهند.

,

به گفته وی، یگان‌های مهندسی ارتش سوریه عملیات پاکسازی و مین‌روبی را در مزارع اطراف طفس آغاز کردند و قرار است ادارات دولتی نیز فعالیت خود را آغاز کنند.

,

طفس موقعیت راهبردی دارد؛ زیرا در شرق خط حائل بین ارتش‌های سوریه و رژیم صهیونیستی در جولان قرار دارد و از سمت غرب، بر بزرگراه «دمشق-امان» معروف به «ام-5» مشرف است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه