اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناسان سیاسی مطرح شد؛

اعتراضات مردم یک هزارم توهین‌های دولت به مردم است/ جوسازی؛ راهکاری برای پوشاندن کم‌کاری‌‌ها و تخلفات مسئولان

اعتراضات مردم یک هزارم توهین‌های دولت به مردم است/ جوسازی؛ راهکاری برای پوشاندن کم‌کاری‌‌ها و تخلفات مسئولان
در ماجرای اتفاق ناپسند و غیرقابل دفاع شعار عده‌ای معدود علیه رئیس جمهور در یک شهرستان، دولت خواستار برخورد قاطع با شعار دهندگان شده است؛ همچنین برخی کارشناسان مسائل سیاسی با محکوم کردن توهین به مسئولان،‌ معتقدند اعتراضات مردم یک هزارم توهین‌های دولت به مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، انتشار فیلمی از توهین عده‌ای موتورسوار در راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان واکنش‌هایی را از سوی دولت برانگیخته است و طی روزهای گذشته به کرات از قوه قضایی درخواست شده تا با توهین‌کنندگان به رئیس جمهور برخورد قضایی شود. ولی سوالی که پیش می‌آید این است که آیا فقط توهین مردم به مسئولان مستوجب قهر و برخورد است یا اینکه منتقدان به عملکرد دولت‌ها که به دلیل نقدهایشان سال‌هاست مورد هتاکی و توهین از سوی رئیس جمهور و وزرایش قرار گرفته‌اند هم می‌توانند از این امکان استفاده کنند؟!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اعتراضات مردم یک هزارم توهین های دولت به مردم است

, اعتراضات مردم یک هزارم توهین های دولت به مردم است, اعتراضات مردم یک هزارم توهین های دولت به مردم است,

محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره موضوع توهین به رئیس جمهور گفت: در ۸ سال مدیریت رئیس جمهور هزاران مشکل واقعی وجود دارد و اگر به لزوم پیگیری این تخلف توجه شود ابتدا باید مشکلات اولویت بندی و سپس به یک توهین توسط چند نفر رسیدگی شود.

,

کوشکی با بیان اینکه هزاران میلیارد تومان واگذاری های غیرقانونی در کشور صورت گرفته خاطر نشان کرد: دولت با جوسازی و سوار شدن بر موج توهین چند جوان در گوشه ای از مملکت به دنبال کنار گذاشتن مشکلات اساسی و پوشاندن تخلفات خود در عرصه های مختلف نباشد.

,

, ,

وی با اشاره به توهین های دولت به انقلاب، مردم و اصحاب رسانه تصریح کرد: اهانت های دولت به مردم و انقلاب هزار برابر اعتراض مردم بوده و ۸ سال انقلاب، مردم و اصحاب رسانه در مقاطع مختلف مورد حمله و توهین دولت و رئیس جمهور قرار گرفته اند اما حالا دولت با تمرکز بر روی صحبت های چند نفر به دنبال جوسازی است.

,

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اولویت بندی مشکلات افزود: در بدنه دولت هزاران اشتباه و تخلف نظیر تخلفات بورس، گرانی ها، واگذاری ها و... وجود دارد و باید با اولویت بندی به این مشکلات توجه شود تا در آینده به توهین چند جوان هم رسیدگی لازم صورت گیرد.

موضع گیری بابت توهین یا تسویه حساب

,
,
, موضع گیری بابت توهین یا تسویه حساب, موضع گیری بابت توهین یا تسویه حساب,

سید ابراهیم علوی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به توهین های صورت گرفته به رئیس جمهور و موضع گیری دولت، گفت: این حرکت، غیر قابل دفاع و نادرست است و همه افراد باید طبق شعار ولایت مداری عمل کرده و تابع ولایت باشند.

,

, ,

این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: جبهه گیری های اینچنینی در حال حاضر بیشتر  به حاشیه کشاندن مراسم 22 بهمن و تسویه حساب از قشر مذهبی جامعه است و همه افرادی که اکنون در مورد موضوع مورد بحث موضع گیری کرده اند در مواقع دیگر مثل توهین به اسلام، ائمه ،رهبری و سایر مقدسات ساکت هستند و موضعی ندارند.

,

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی نیز در انجام گرفتن این وقایع موثر است، اظهار کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی و کم کاری دولت در خدمت به مردم موجب این اتفاقات می شود و افرادی که موضع گیری کرده اند شاید لازم باشد گاهی مورد مسائل اقتصادی و فشار معیشت بر مردم هم نگاهی کنند.

,

علوی در ادامه تاکید کرد: درهر حال حرکات و توهین‌های صورت گرفته غیرقابل دفاع است و لازمه ولایت مداری، ولایت‌پذیری است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه هتک حرمت مسئولین نباید صورت بگیرید مردم از اینگونه حرکات میبایست حذر کرده و برای برخی افراد دست آویز ایجاد نکند

,

جز آقای رئیس جمهور هیچکس حق توهین ندارد!

, جز آقای رئیس جمهور هیچکس حق توهین ندارد!, جز آقای رئیس جمهور هیچکس حق توهین ندارد!,

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت با کنایه به پیگیری همه جانبه دولت در جریان راهپیمایی اصفهان گفت: هیچکس حق توهین به رئیس جمهور را ندارد و فقط رئیس جمهور حق توهین دارد و می‌تواند منتقدین خود را به جهنم حواله دهد.

, مرآت ,

قدیری با بیانی کنایه آمیز درباره اختیارات رئیس جمهور افزود: فقط شخص رئیس جمهور است که حق دروغ گفتن، دادن وعده های غلط و بی اعتبار، تفسیر غلط از عاشورا و سیره پیامبر اسلام و گرفتن درس مذاکره با دشمن و تحویل کلید بیت المال به برادر خود و برادر معاون اول خود را دارد.

,



,
,
, ,

وی با اشاره به خسته شدن مردم از توهین ها و دروغ های رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم ایران از شخص آقای رئیس جمهور توهین ها و دروغ های بسیاری شنیده اند و آسی شده اند پس اگر بنا به محاکمه باشد باید در وهله اول رئیس جمهور مجازات شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رفتار دولت در بزرگ نمائی این موضوع فرار رو به جلوست تصریح کرد: دولت آقای روحانی در ۸ سال مسولیت خود هم دروغ گفته و هم توهین کرده و این جوسازی اخیر برای پاک کرد صورت مسئله و فرار رو به جلوست.

قدیری با اشاره به وعده های دروغین دولت گفت: دولت وعده های بسیاری به مردم داده و ادعای تحقق تمام وعده های دولت در ۷ سال و نیم گذشته یک دروغ بزرگ و توهین به شعور مردم است.

,
,
,

وی در توصیه‌ای به رئیس جمهور در روزهای پایانی مسئولیت خود بیان کرد: در ایام باقی مانده مسئولیت مهم ریاست جمهوری بجای تمرکز بر موضوعات متفرقه تمرکزی شدید بر معیشت مردم و رفع مشکلات آنان داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه