اخبار داغ

نماینده دامغان در مجلس مطرح کرد؛

بیش از ۱۵۰ هزار شکایت از رییس جمهور/ هیئت رئیسه طرح سؤال از رییس جمهور را اعلام وصول کند

بیش از ۱۵۰ هزار شکایت از رییس جمهور/ هیئت رئیسه طرح سؤال از رییس جمهور را اعلام وصول کند
علیزاده گفت: شکایات زیادی توسط مردم و نمایندگان مجلس از رییس جمهور وجود دارد و رییس جمهور وظیفه دارد پاسخگو باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به دو مسئولیت قانون گذار بودن و نظارت مجلس گفت: در بحث قانون مجلس کمیسیونی به نام اصل ۹۰ وجود دارد  که هرکسی میتواند شکایات خود را از هر شخصی به این کمیسیون اعلام کند که اخیرا بیش از ۱۵۰ هزار شکایت از آقای رئیس جمهور به این کمیسیون آورده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرآت,

علیزاده درباره پیگیری شکایات صورت گرفته از رئیس جمهور بیان کرد: پس از بررسی این شکایات و حضور نمایندگان رییس جمهور در کمیسیون و پاسخگویی آنان، شکایاتی که پاسخ درست و قانع کننده به آن داده نشده جمع بندی و به قوه قضاییه ارسال خواهد شد و برخورد قانونی و قضایی در آن بخش اتفاق خواهد افتاد.

,

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی، مجلس در صورت بروز عمل خلاف قانون میتواند از وزرا و رییس جمهور شکایت کند که بر اساس این ماده هم چندین شکایت از شخص رییس جمهور در مجلس وجود دارد و ریاست جمهور موظف است جهت توضیح به مجلس مراجعه کند و در صورت قانع نشدن نمایندگان این شکایات به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.

,

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی درباره بحث سوال از رییس جمهور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اختیارات نمایندگان مجلس جهت نظارت بر قوه مجریه طرح سوال از رییس جمهور است که چندین سوال صورت گرفته اما به دلایل نامشخص هیئت رییسه مجلس اعلام وصول نکرده و مورد اعتراض نمایندگان واقع شده است.

,

علیزاده با اشاره به طرح استیضاح و اعلام عدم کفایت رییس جمهور تصریح کرد: این طرح یکی از اختیارات نمایندگان مجلس است که در حال حاضر با بررسی و نظر اکثریت نمایندگان در روز های پایانی دولت، استیضاح نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و اقدامی در این بحث صورت نخواهد گرفت.

,

وی در پایان درباره توهین رییس جمهور به منتقدان و مردم گفت: در بحث توهین رییس جمهور به منتقدان، مجلس بعنوان مدعی العموم اختیار پیگیری این موضوع را ندارد و دادستان کشور جایگاه مدعی العموم را داشته و بر اساس اختیار خود و صلاحدید میتواند به این موضوع وارد شده و اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه