اخبار داغ

در ستاد کرونای استان قزوین با حضور وزیر بهداشت عنوان شد؛

شناسایی ۷ مورد جدید کرونای انگلیسی در آبیک/ سهمیه واکسن استان قزوین افزایش یابد

شناسایی ۷ مورد جدید کرونای انگلیسی در آبیک/ سهمیه واکسن استان قزوین افزایش یابد
هدایت الله جمالی ‌پور، استاندار قزوین خطاب به وزیر بهداشت گفت: از وزیر بهداشت درخواست افزایش سهمیه واکسن کرونا به استان قزوین را داریم؛ چراکه شیوع ویروس جهش یافته ما را نگران‌تر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور ظهر امروز(دوشنبه) در ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت و جمعی دیگر از مسئولان استانی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی در کنترل شیوع کرونا توسط قرارگاه شهید سلیمانی و سایر نیروها انجام شده است؛ چراکه استان قزوین در شاهراه ارتباطی استان‌های دیگر قرار دارد و ترددهای بسیاری به صورت روزانه در آن صورت می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: باتوجه به اینکه وضعیت استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است، با تلاش کادر درمان مسائل مربوط به کرونا کنترل شده است و وضعیت استان نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین امروز در همدلی و همزبانی در سطح کشور نمونه بوده و تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا بسیج شده است؛ در مجموعه شورای تامین استان نیز همدلی مناسبی را شاهدیم که حوادث آبان ماه گویای این همدلی است.

جمالی‌پور گفت: شرایط حاکم امروز در حوزه کرونا در استان نتیجه همدلی مردم است و این امر نشان می‌دهد که مردم در صورت نیاز می‌توانند همکاری لازم را داشته باشند.

وی اذعان کرد: رنگ‌بندی ویروس کرونا نباید ما را لحظه‌ای از توجه به آن غافل کند؛ ما نگران ویروس جهش یافته در استان هستیم و از مردم درخواست داریم این مسئله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار شیوع کرونا را کاهش داد

استاندار قزوین تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد تقریبا ۲۲۲نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده و میزان آن کاهش یافته است و این امر نشان می‌دهد هراندازه پروتکل‌ها را رعایت کنیم میزان شیوع آن قطعا کاهش می‌یابد.

جمالی‌پور ادامه داد: همدلی در راس وجود دارد و آن را به خوبی توسط مقام معظم رهبری در رعایت پروتکل‌ها می‌توان مشاهده کرد؛ لذا درخواست داریم پیشگیری در استان به عنوان یک اولویت قرار بگیرد.

وی یادآور شد: انجام واکسیناسیون در کشور شروع شده است و امیدواریم واکسن ایرانی به زودی تولید شود؛ نگاه ما در حوزه پیشگیری یک نگاه جدی است و تمام ظرفیت‌ها را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت قرار دادیم تا از شیوع کرونا پیشگیری شود.

استاندار قزوین اذعان کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه درمانی برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و در حوزه حمایتی انجام شده و ستاد کمک‌های مومنانه در استان شکل گرفته است.

شرایط قزوین در حوزه درمان مناسب نیست

جمالی‌پور ابراز کرد: در حوزه درمان شرایط مناسبی را در استان نداریم و بسیاری از مراکز درمانی بیش از ۷۰سال از عمرشان می‌گذرد و از وزیر بهداشت درخواست داریم یک تصمیم مناسب برای این موضوع گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در بیمارستان‌های استان قزوین با چالش جدی روبه‌رو هستیم و انتظار ما حمایت از حوزه درمان است، ادامه داد: بیمارستان آبیک راه‌اندازی شده اما پروژه الحاقی آن انجام نشده و فاقد تجهیزات مناسب و نیروهای متخصص است؛ بیمارستان شهید رحیمیان نیز نیازمند توجه جدی است و از وزیر بهداشت انتظار داریم یاری‌گر ما در استان باشند.

استاندار قزوین گفت: از وزیر بهداشت درخواست افزایش سهمیه اختصاصی واکسن کرونا به استان قزوین را داریم؛ چراکه شیوع ویروس جهش یافته ما را نگران‌تر کرده است.

جمالی‌پور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید اقلام بهداشتی گفت: ۸ میلیون و ۶۶۰ لیتر الکل در استان تولید و شش میلیون لیتر به استان‌های دیگر ارسال شده است؛ ۲۸۰ لیتر مواد ضدعفونی با  فعالیت۱۴ واحد تولید شده و ۱۰۰ میلیون ماسک در استان تولید شده است.

شناسایی ۷ مورد جدید کرونای انگلیسی در آبیک

پیمان نامدار،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: از مردم تشکر می‌کنیم که با همکاری‌های صورت گرفته توسط آن‌ها امروز توانستیم در شرایط پایدار شیوع کرونا در استان قرار بگیریم.

وی افزود: با افزایش شیوع کرونا، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شکل گرفت و در راستای آن، بالغ بر ۶۳جلسه و۹۰۴مصوبه منعقد شد که بالغ بر ۹۵درصد آن اجرایی شده است و قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا نیز در این راستا شکل گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: شرایط استان قزوین در شیوع کرونا در بهمن ماه نسبت به سایر استان‌ها تقریبا شرایط پایداری است و شیب ملایمی را در هفته گذشته شاهد بودیم؛ تعداد بستری‌ها به تعداد ۲۲۴نفر و تعداد بیمار بستری در بخش آی‌سی‌ یو شامل ۶۸نفر است.

نامدار بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴هزار و ۶۷۱نفر از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که میزان تخت‌های آی‌ سی یو استان به ۵۰درصد افزایش یافته که شامل ۱۴۳تخت است؛ اکنون درصد اشغال تخت‌های دولتی شامل ۶۱درصد و تخت بخش خصوصی شامل ۲۰درصد است.

افزایش پذیرش‌های روزانه بیمار در استان

وی عنوان کرد: در ۲۴گذشته سه فوتی مثبت قطعی و هزار و ۲۹۴نفر فوتی را از ابتدای شیوع کرونا در استان شاهد بودیم؛ به جز شهرستان آوج که در وضعیت آبی قرار دارد نیز پنج شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارند و ۱۰۶هزار و ۸۰۰تست تا به امروز انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد تست‌های انجام شده در حوزه کرونا اذعان کرد: درصد تست‌های مثبت رپید به حدود ۵ درصد و درصد تست‌های مثبت پی.سی.آر به ۷ درصد رسیده است؛ تعداد پلمب واحدهای صنفی ۲ هزار و ۳۳ مورد و بازدید کلی از اصناف شامل ۲۰۰ هزار مورد است.

نامدار اضافه کرد: رشد روزانه بیماری به کاهش منطقی رسیده اما از ۱۰ بهمن ماه تا به امروز یک خیز نسبی در پذیرش‌های روزانه ایجاد شده است؛ بعد از پیک دوم، تعداد بیماران بدحال در حال افزایش و تعداد مرخصی‌ها در حال کاهش است؛ با این وجود در هفته گذشته ۵ الی ۶ روز بدون فوتی قطعی را در استان شاهد بودیم.

وی گفت: شهرستان‌های دارای بیشترین بستری شامل قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بوئین‌زهرا و بیشترین میانگین سنی مربوط به ۳۰ تا ۵۰ سال بوده است و ۸۰ درصد فوتی‌ها بالای ۶۰ سال است. در شهرستان البرز میزان فوتی و موارد مثبت افزایشی بوده اما برای سایر شهرستان‌ها فقط بستری‌ها افزایشی شده است.

افزایش موارد سرپایی و بستری از روزهای گذشته در قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: موارد سرپایی و بستری از روزهای گذشته در حال افزایش است؛ عدم استفاده از ماسک افزایش یافته و این شرایط به یک زنگ خطر تبدیل شده است.

نامدار مطرح کرد: حضور در مراسم‌ها طی سه هفته اخیر افزایش قابل توجهی داشته است؛ حضور در بازار نیز افزایش یافته است و عوامل خطر در عدم استفاده از ماسک، حضور در بازارها از جمله موارد عامل افزایش در شیوع کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه حضور افراد در عروسی‌ها طی سه هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته، کارگران و کارمندان بیشترین میزان ابتلا را در سطح استان داشتند؛ اما همچنان خانم‌های خانه‌دار،کارگران و بازنشسته‌ها بیشترین آمار مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول اذعان کرد: از تمام رهگیری‌هایی که انجام شده پنج مورد جدید کووید ۱۹ را در بین اعضای خانواده و دو مورد تست مثبت در روستای حسین‌آباد آبیک و در مجموع هفت مورد ویروس جهش یافته در این شهرستان شناسایی شده است و تمام تلاش همکاران علوم پزشکی در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس است.

نامدار تصریح کرد: این افراد در قرنطینه کامل قرار دارند و مراحل درمان آن‌ها به طور جدی پیگیری می‌شود؛ مجتمع محل سکونت فرد متوفی در شهر آبیک و روستای حسین‌آباد به طور کامل در قرنطینه و ساکنین این مناطق در ایزوله هستند تا از شیوع ویروس جهش یافته به کل استان جلوگیری شود.

ارائه اقدامات جهادی در ۵۳محله قزوین

حجت الاسلام محمدجواد زهرایی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، ظهر امروز(دوشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی به صورت مشترک با مجموعه سپاه و کمیته گروه‌های جهادی با هدف کمک رسانی به افراد نیازمند انجام شده است.

وی افزود: بخش ویژه طرح شهید سلیمانی با عنوان «سلام همسایه» اجرایی شد که با هدف کمک به نظام سلامت کشور از محلات پشتیبانی می‌کند تا به آسیب شناسی مناطق بپردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: این طرح اجرایی شد تا وحدت رویه شکل گیرد و از موازی کاری دور شود؛ چراکه ماموریت‌های ویژه این طرح شامل شناسایی، پیشگیری و درمان است.

زهرایی تاکید کرد: اولین قدم این طرح با محوریت شناسایی افراد درگیر با کرونا، خانواده‌های آسیب دیده و پرخطر برداشته شد و در مراحل بعدی اولین گام شناسایی بود که با همکاری علوم پزشکی انجام شد.

این مقام مسئول گفت: پس از شناسایی افراد، همیار مربوطه تعیین می‌شد تا با فرد درگیر با این ویروس ارتباط بگیرد و برای کمک رسانی از طریق خدمات پشتیبانی غیرتخصصی مثل رسیدگی به خانه فرد قرنطینه شده بپردازد.

وی اضافه کرد: مشاوره روانشناسی و کمک در زمینه معیشت افراد انجام شد و در آخرین قدم بحث بهبودی و اتمام رسیدگی بود تا اعلام شود فرد درگیر با ویروس در سلامت کامل قرار دارد.

طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا بی‌نظیر عمل کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین همدلی ویژه‌ای وجود دارد و استانداری کمیته گروه‌های جهادی را به سازمان تبلیغات واگذار کرد تا طرح شهید سلیمانی به صورت گسترده انجام شود و با علوم پزشکی ارتباط بگیرد که همچنین در این روند ستاد اجرایی، حوزه علمیه، مساجد و صدا و سیما کمک ویژه‌ای کردند.

زهرایی بیان کرد: در مراحل بعدی 53محله از قزوین مشخص و محدوده تعیین شد تا مدیر مربوطه محله با گروه‌های درمانی ارتباط بگیرند که طی این ارتباط، اهداف عملیات پیگیری می‌شود؛ قرارگاه مشترک شورای مرکزی دارای دو بخش اتاق وضعیت و طراحی و کمیته مدیریت است که علاوه بر بررسی وضعیت، روزانه 30نفر از طلبه‌ها در بیمارستان‌ها برای کمک رسانی مستقر می‌شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این طرح شش مرتبه باز طراحی نسبت به وضعیت ایجاد شده و در بخش کمیته سلامت مرکز غربالگری سیار و ثابت اجرایی شد تا با هماهنگی علوم پزشکی و کمیته مواسات که عمده فعالیت‌ها برای افراد درگیر با کرونا و در معرض خطر هستند، انجام شود.

وی افزود: در این طرح به محلاتی که افراد بسیاری با وضع معیشتی سختی زندگی می‌کنند، مراجعه می‌کنیم تا با حساب‌رسی دفتری نیز کسانی که درگیر کرونا هستند یا اجاره عقب افتاده دارند به آن‌ها کمک کنیم.

زهرایی در پایان تاکید کرد: کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی شکل داده شده تا در تاریخ ثبت شود که در این برهه از زمان توسط این طرح فعالیت‌های ویژه و خاصی انجام و ثبت شده است.

انتهای پیام/

,

وی افزود: باتوجه به اینکه وضعیت استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است، با تلاش کادر درمان مسائل مربوط به کرونا کنترل شده است و وضعیت استان نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد.

,

استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین امروز در همدلی و همزبانی در سطح کشور نمونه بوده و تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا بسیج شده است؛ در مجموعه شورای تامین استان نیز همدلی مناسبی را شاهدیم که حوادث آبان ماه گویای این همدلی است.

,

جمالی‌پور گفت: شرایط حاکم امروز در حوزه کرونا در استان نتیجه همدلی مردم است و این امر نشان می‌دهد که مردم در صورت نیاز می‌توانند همکاری لازم را داشته باشند.

,

وی اذعان کرد: رنگ‌بندی ویروس کرونا نباید ما را لحظه‌ای از توجه به آن غافل کند؛ ما نگران ویروس جهش یافته در استان هستیم و از مردم درخواست داریم این مسئله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

,

رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار شیوع کرونا را کاهش داد

, رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار شیوع کرونا را کاهش داد, رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار شیوع کرونا را کاهش داد,

استاندار قزوین تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد تقریبا ۲۲۲نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده و میزان آن کاهش یافته است و این امر نشان می‌دهد هراندازه پروتکل‌ها را رعایت کنیم میزان شیوع آن قطعا کاهش می‌یابد.

,

جمالی‌پور ادامه داد: همدلی در راس وجود دارد و آن را به خوبی توسط مقام معظم رهبری در رعایت پروتکل‌ها می‌توان مشاهده کرد؛ لذا درخواست داریم پیشگیری در استان به عنوان یک اولویت قرار بگیرد.

,

وی یادآور شد: انجام واکسیناسیون در کشور شروع شده است و امیدواریم واکسن ایرانی به زودی تولید شود؛ نگاه ما در حوزه پیشگیری یک نگاه جدی است و تمام ظرفیت‌ها را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت قرار دادیم تا از شیوع کرونا پیشگیری شود.

,

استاندار قزوین اذعان کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه درمانی برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و در حوزه حمایتی انجام شده و ستاد کمک‌های مومنانه در استان شکل گرفته است.

,

, ,

شرایط قزوین در حوزه درمان مناسب نیست

, شرایط قزوین در حوزه درمان مناسب نیست, شرایط قزوین در حوزه درمان مناسب نیست,

جمالی‌پور ابراز کرد: در حوزه درمان شرایط مناسبی را در استان نداریم و بسیاری از مراکز درمانی بیش از ۷۰سال از عمرشان می‌گذرد و از وزیر بهداشت درخواست داریم یک تصمیم مناسب برای این موضوع گرفته شود.

,

وی با اشاره به اینکه ما امروز در بیمارستان‌های استان قزوین با چالش جدی روبه‌رو هستیم و انتظار ما حمایت از حوزه درمان است، ادامه داد: بیمارستان آبیک راه‌اندازی شده اما پروژه الحاقی آن انجام نشده و فاقد تجهیزات مناسب و نیروهای متخصص است؛ بیمارستان شهید رحیمیان نیز نیازمند توجه جدی است و از وزیر بهداشت انتظار داریم یاری‌گر ما در استان باشند.

,

استاندار قزوین گفت: از وزیر بهداشت درخواست افزایش سهمیه اختصاصی واکسن کرونا به استان قزوین را داریم؛ چراکه شیوع ویروس جهش یافته ما را نگران‌تر کرده است.

,

جمالی‌پور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید اقلام بهداشتی گفت: ۸ میلیون و ۶۶۰ لیتر الکل در استان تولید و شش میلیون لیتر به استان‌های دیگر ارسال شده است؛ ۲۸۰ لیتر مواد ضدعفونی با  فعالیت۱۴ واحد تولید شده و ۱۰۰ میلیون ماسک در استان تولید شده است.

,

شناسایی ۷ مورد جدید کرونای انگلیسی در آبیک

, شناسایی ۷ مورد جدید کرونای انگلیسی در آبیک, شناسایی ۷ مورد جدید کرونای انگلیسی در آبیک,

پیمان نامدار،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: از مردم تشکر می‌کنیم که با همکاری‌های صورت گرفته توسط آن‌ها امروز توانستیم در شرایط پایدار شیوع کرونا در استان قرار بگیریم.

,

وی افزود: با افزایش شیوع کرونا، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شکل گرفت و در راستای آن، بالغ بر ۶۳جلسه و۹۰۴مصوبه منعقد شد که بالغ بر ۹۵درصد آن اجرایی شده است و قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا نیز در این راستا شکل گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: شرایط استان قزوین در شیوع کرونا در بهمن ماه نسبت به سایر استان‌ها تقریبا شرایط پایداری است و شیب ملایمی را در هفته گذشته شاهد بودیم؛ تعداد بستری‌ها به تعداد ۲۲۴نفر و تعداد بیمار بستری در بخش آی‌سی‌ یو شامل ۶۸نفر است.

نامدار بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴هزار و ۶۷۱نفر از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که میزان تخت‌های آی‌ سی یو استان به ۵۰درصد افزایش یافته که شامل ۱۴۳تخت است؛ اکنون درصد اشغال تخت‌های دولتی شامل ۶۱درصد و تخت بخش خصوصی شامل ۲۰درصد است.

افزایش پذیرش‌های روزانه بیمار در استان

وی عنوان کرد: در ۲۴گذشته سه فوتی مثبت قطعی و هزار و ۲۹۴نفر فوتی را از ابتدای شیوع کرونا در استان شاهد بودیم؛ به جز شهرستان آوج که در وضعیت آبی قرار دارد نیز پنج شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارند و ۱۰۶هزار و ۸۰۰تست تا به امروز انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد تست‌های انجام شده در حوزه کرونا اذعان کرد: درصد تست‌های مثبت رپید به حدود ۵ درصد و درصد تست‌های مثبت پی.سی.آر به ۷ درصد رسیده است؛ تعداد پلمب واحدهای صنفی ۲ هزار و ۳۳ مورد و بازدید کلی از اصناف شامل ۲۰۰ هزار مورد است.

نامدار اضافه کرد: رشد روزانه بیماری به کاهش منطقی رسیده اما از ۱۰ بهمن ماه تا به امروز یک خیز نسبی در پذیرش‌های روزانه ایجاد شده است؛ بعد از پیک دوم، تعداد بیماران بدحال در حال افزایش و تعداد مرخصی‌ها در حال کاهش است؛ با این وجود در هفته گذشته ۵ الی ۶ روز بدون فوتی قطعی را در استان شاهد بودیم.

وی گفت: شهرستان‌های دارای بیشترین بستری شامل قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بوئین‌زهرا و بیشترین میانگین سنی مربوط به ۳۰ تا ۵۰ سال بوده است و ۸۰ درصد فوتی‌ها بالای ۶۰ سال است. در شهرستان البرز میزان فوتی و موارد مثبت افزایشی بوده اما برای سایر شهرستان‌ها فقط بستری‌ها افزایشی شده است.

افزایش موارد سرپایی و بستری از روزهای گذشته در قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: موارد سرپایی و بستری از روزهای گذشته در حال افزایش است؛ عدم استفاده از ماسک افزایش یافته و این شرایط به یک زنگ خطر تبدیل شده است.

نامدار مطرح کرد: حضور در مراسم‌ها طی سه هفته اخیر افزایش قابل توجهی داشته است؛ حضور در بازار نیز افزایش یافته است و عوامل خطر در عدم استفاده از ماسک، حضور در بازارها از جمله موارد عامل افزایش در شیوع کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه حضور افراد در عروسی‌ها طی سه هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته، کارگران و کارمندان بیشترین میزان ابتلا را در سطح استان داشتند؛ اما همچنان خانم‌های خانه‌دار،کارگران و بازنشسته‌ها بیشترین آمار مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول اذعان کرد: از تمام رهگیری‌هایی که انجام شده پنج مورد جدید کووید ۱۹ را در بین اعضای خانواده و دو مورد تست مثبت در روستای حسین‌آباد آبیک و در مجموع هفت مورد ویروس جهش یافته در این شهرستان شناسایی شده است و تمام تلاش همکاران علوم پزشکی در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس است.

,

وی افزود: با افزایش شیوع کرونا، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شکل گرفت و در راستای آن، بالغ بر ۶۳جلسه و۹۰۴مصوبه منعقد شد که بالغ بر ۹۵درصد آن اجرایی شده است و قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا نیز در این راستا شکل گرفت.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: شرایط استان قزوین در شیوع کرونا در بهمن ماه نسبت به سایر استان‌ها تقریبا شرایط پایداری است و شیب ملایمی را در هفته گذشته شاهد بودیم؛ تعداد بستری‌ها به تعداد ۲۲۴نفر و تعداد بیمار بستری در بخش آی‌سی‌ یو شامل ۶۸نفر است.

,

نامدار بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴هزار و ۶۷۱نفر از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که میزان تخت‌های آی‌ سی یو استان به ۵۰درصد افزایش یافته که شامل ۱۴۳تخت است؛ اکنون درصد اشغال تخت‌های دولتی شامل ۶۱درصد و تخت بخش خصوصی شامل ۲۰درصد است.

,

افزایش پذیرش‌های روزانه بیمار در استان

, افزایش پذیرش‌های روزانه بیمار در استان, افزایش پذیرش‌های روزانه بیمار در استان,

وی عنوان کرد: در ۲۴گذشته سه فوتی مثبت قطعی و هزار و ۲۹۴نفر فوتی را از ابتدای شیوع کرونا در استان شاهد بودیم؛ به جز شهرستان آوج که در وضعیت آبی قرار دارد نیز پنج شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارند و ۱۰۶هزار و ۸۰۰تست تا به امروز انجام شده است.

,

این مقام مسئول با اشاره به تعداد تست‌های انجام شده در حوزه کرونا اذعان کرد: درصد تست‌های مثبت رپید به حدود ۵ درصد و درصد تست‌های مثبت پی.سی.آر به ۷ درصد رسیده است؛ تعداد پلمب واحدهای صنفی ۲ هزار و ۳۳ مورد و بازدید کلی از اصناف شامل ۲۰۰ هزار مورد است.

,

نامدار اضافه کرد: رشد روزانه بیماری به کاهش منطقی رسیده اما از ۱۰ بهمن ماه تا به امروز یک خیز نسبی در پذیرش‌های روزانه ایجاد شده است؛ بعد از پیک دوم، تعداد بیماران بدحال در حال افزایش و تعداد مرخصی‌ها در حال کاهش است؛ با این وجود در هفته گذشته ۵ الی ۶ روز بدون فوتی قطعی را در استان شاهد بودیم.

,

وی گفت: شهرستان‌های دارای بیشترین بستری شامل قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بوئین‌زهرا و بیشترین میانگین سنی مربوط به ۳۰ تا ۵۰ سال بوده است و ۸۰ درصد فوتی‌ها بالای ۶۰ سال است. در شهرستان البرز میزان فوتی و موارد مثبت افزایشی بوده اما برای سایر شهرستان‌ها فقط بستری‌ها افزایشی شده است.

,

, ,

افزایش موارد سرپایی و بستری از روزهای گذشته در قزوین

, افزایش موارد سرپایی و بستری از روزهای گذشته در قزوین, افزایش موارد سرپایی و بستری از روزهای گذشته در قزوین,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: موارد سرپایی و بستری از روزهای گذشته در حال افزایش است؛ عدم استفاده از ماسک افزایش یافته و این شرایط به یک زنگ خطر تبدیل شده است.

,

نامدار مطرح کرد: حضور در مراسم‌ها طی سه هفته اخیر افزایش قابل توجهی داشته است؛ حضور در بازار نیز افزایش یافته است و عوامل خطر در عدم استفاده از ماسک، حضور در بازارها از جمله موارد عامل افزایش در شیوع کرونا بوده است.

,

وی با بیان اینکه حضور افراد در عروسی‌ها طی سه هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته، کارگران و کارمندان بیشترین میزان ابتلا را در سطح استان داشتند؛ اما همچنان خانم‌های خانه‌دار،کارگران و بازنشسته‌ها بیشترین آمار مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: از تمام رهگیری‌هایی که انجام شده پنج مورد جدید کووید ۱۹ را در بین اعضای خانواده و دو مورد تست مثبت در روستای حسین‌آباد آبیک و در مجموع هفت مورد ویروس جهش یافته در این شهرستان شناسایی شده است و تمام تلاش همکاران علوم پزشکی در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس است.

,

نامدار تصریح کرد: این افراد در قرنطینه کامل قرار دارند و مراحل درمان آن‌ها به طور جدی پیگیری می‌شود؛ مجتمع محل سکونت فرد متوفی در شهر آبیک و روستای حسین‌آباد به طور کامل در قرنطینه و ساکنین این مناطق در ایزوله هستند تا از شیوع ویروس جهش یافته به کل استان جلوگیری شود.

,

ارائه اقدامات جهادی در ۵۳محله قزوین

, ارائه اقدامات جهادی در ۵۳محله قزوین, ارائه اقدامات جهادی در ۵۳محله قزوین,

حجت الاسلام محمدجواد زهرایی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، ظهر امروز(دوشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی به صورت مشترک با مجموعه سپاه و کمیته گروه‌های جهادی با هدف کمک رسانی به افراد نیازمند انجام شده است.

,

وی افزود: بخش ویژه طرح شهید سلیمانی با عنوان «سلام همسایه» اجرایی شد که با هدف کمک به نظام سلامت کشور از محلات پشتیبانی می‌کند تا به آسیب شناسی مناطق بپردازد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: این طرح اجرایی شد تا وحدت رویه شکل گیرد و از موازی کاری دور شود؛ چراکه ماموریت‌های ویژه این طرح شامل شناسایی، پیشگیری و درمان است.

,

زهرایی تاکید کرد: اولین قدم این طرح با محوریت شناسایی افراد درگیر با کرونا، خانواده‌های آسیب دیده و پرخطر برداشته شد و در مراحل بعدی اولین گام شناسایی بود که با همکاری علوم پزشکی انجام شد.

,

این مقام مسئول گفت: پس از شناسایی افراد، همیار مربوطه تعیین می‌شد تا با فرد درگیر با این ویروس ارتباط بگیرد و برای کمک رسانی از طریق خدمات پشتیبانی غیرتخصصی مثل رسیدگی به خانه فرد قرنطینه شده بپردازد.

,

وی اضافه کرد: مشاوره روانشناسی و کمک در زمینه معیشت افراد انجام شد و در آخرین قدم بحث بهبودی و اتمام رسیدگی بود تا اعلام شود فرد درگیر با ویروس در سلامت کامل قرار دارد.

,

طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا بی‌نظیر عمل کرد

, طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا بی‌نظیر عمل کرد,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین همدلی ویژه‌ای وجود دارد و استانداری کمیته گروه‌های جهادی را به سازمان تبلیغات واگذار کرد تا طرح شهید سلیمانی به صورت گسترده انجام شود و با علوم پزشکی ارتباط بگیرد که همچنین در این روند ستاد اجرایی، حوزه علمیه، مساجد و صدا و سیما کمک ویژه‌ای کردند.

,

زهرایی بیان کرد: در مراحل بعدی 53محله از قزوین مشخص و محدوده تعیین شد تا مدیر مربوطه محله با گروه‌های درمانی ارتباط بگیرند که طی این ارتباط، اهداف عملیات پیگیری می‌شود؛ قرارگاه مشترک شورای مرکزی دارای دو بخش اتاق وضعیت و طراحی و کمیته مدیریت است که علاوه بر بررسی وضعیت، روزانه 30نفر از طلبه‌ها در بیمارستان‌ها برای کمک رسانی مستقر می‌شدند.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در این طرح شش مرتبه باز طراحی نسبت به وضعیت ایجاد شده و در بخش کمیته سلامت مرکز غربالگری سیار و ثابت اجرایی شد تا با هماهنگی علوم پزشکی و کمیته مواسات که عمده فعالیت‌ها برای افراد درگیر با کرونا و در معرض خطر هستند، انجام شود.

,

وی افزود: در این طرح به محلاتی که افراد بسیاری با وضع معیشتی سختی زندگی می‌کنند، مراجعه می‌کنیم تا با حساب‌رسی دفتری نیز کسانی که درگیر کرونا هستند یا اجاره عقب افتاده دارند به آن‌ها کمک کنیم.

,

زهرایی در پایان تاکید کرد: کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی شکل داده شده تا در تاریخ ثبت شود که در این برهه از زمان توسط این طرح فعالیت‌های ویژه و خاصی انجام و ثبت شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه