اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

پروژه خودزنی اصلاحات برای آشوب در انتخابات/ رادیکال‌ها به دنبال حذف معتدل‌ها

پروژه خودزنی اصلاحات برای آشوب در انتخابات/ رادیکال‌ها به دنبال حذف معتدل‌ها
تشکیل نهاد اجماع ساز در جریان اصلاحات نتوانست خواسته تمام طیف های اصلاح طلب را برآورده کند از این رو دستاویزی شد تا رادیکال های اصلاحات مسیر حذف طیف میانه رو را در پیش بگیرند.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با نزدیک شدن به روزهای پایانی کار دولت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400، این روزها فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان به طور گسترده ای پررنگ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پروژه جدید اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حذف طیف میانه رو از گردونه رقابت ها و پیش قراولی تندروهای رادیکال در انتخابات است.

,

به نظر می رسد اصلاح طلبان تمایلی ندارند که در این دوره از انتخابات طیف میانه رو این جریان فرصت میدان داری پیدا کند، از این رو چهره هایی معتدل مانند محمدرضا عارف و رسول منتجب نیا را نسبت به هرگونه تحرک خودسرانه انتخابات منع کرده و به آنها هشدار دادند.

,

تندروهای اصلاحات معتقدند در صورتی که طیف میانه رو به عرصه رقابت های انتخاباتی و معرفی کاندیدا ورود پیدا کند، به دلیل نداشتن گزینه مناسب از یک کاندیدای ضعیف حمایت خواهد کرد که نتیجه آن شکست در انتخابات است از این رو باید فضا برای ورود تندروها و اصلاح طلب های ریشه دار که در فتنه 88 نیز نقش پررنگی داشتند فراهم شود.

,

بزرگان اصلاحات در گام اول برای عملیاتی کردن این پروژه «نهاد اجماع ساز اصلاحات» را تشکیل دادند که در راس آن به پیشنهاد محمد خاتمی، چهره هایی همچون بهزاد نبوی، حسین مرعشی، سید عبدالواحد موسوی لاری، محسن امین‌زاده حضور دارند.

,

, ,

تشکیل نهاد اجماع ساز اما به نظر می رسد نتوانسته خواسته همه طیف های اصلاح طلب را برآورده کند از این رو اردوگاه اصلاحات بعد از آغاز به کار نهاد اجماع ساز دچار چنددستگی و انشقاق شده است.

,

حاشیه های احزاب اصلاح طلب اما به اینجا ختم نشده و خیز برای حذف برخی گزینه ها از دبیر کلی نیز در راستای همین پروژه عملیاتی شده است.

,

رسول منتجب نیا دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی در اظهاراتی عنوان کرده که برخی قصد کودتا علیه وی در درون حزب مطبوعش را داشتند. وی در این باره از چهره ای به نام «ر.ب» نام برده و گفته است «متاسفانه این فرد را برای تخریب من تحریک کردند و به او گفتند که می خواهیم شما را به عنوان دبیر کل انتخاب کنیم».

,

البته منتجب نیا از عبارت شکست کودتا در حزب مطبوعش استفاده کرده و خبر از باندی داده است که برخی اعضای آن فریب خورده و برخی دیگر به دنبال شهرت و مقام هستند.

,

, ,

این پروژه اما به دنبال آن است که با ورود تندروهای اصلاحات به گردونه رقابت های انتخاباتی روند تندسازی فضای کشور را فراهم کرده و با حضور کاندیداهای حداکثری فضا را متلاطم کنند از سوی دیگر با معرفی کاندیداهای نمایشی فضا را برای آشوب انتخاباتی مهیا کند تا جایی که اگر طیفی از اصلاح طلبان خارج از نهاد اجماع ساز اقدام به معرفی کاندیدا کند، پروژه تخریب و له سازی حداکثری او کلید بخورد در نتیجه با اتخاذ مواضع ساختارشکنانه شورای نگهبان را وادار به رد صلاحیت کنند و پس از آن این اقدام را دستاویزی قرار داده تا کشور را به سمت دو قطبی شدن سوق دهند.

,

پیش بینی این جریان این است که با وجود نارضایتی مردم از فشارهای اقتصادی، بی ثباتی بازار و قیمت های افسارگسیخته بهانه مناسبی در دست است که با جلوداری تندروهای اصلاح طلب انتخابات دچار چالش شود و با عدم مشارکت در انتخابات چهره اپوزیسیون از خود به نمایش بگذارند تا در نهایت نظام را به یکدست سازی حاکمیت محکوم کنند.

,

اما این میان نکته حائز اهمیت فرار رو به جلو اصلاحات است، این جریان  پیش از آنکه خود را برای ورود به انتخابات آینده مهیا کند باید به پیشگاه مردم نسبت به عملکرد دولت مورد حمایتش پاسخگو باشد.

,

دولتی که با حمایت اصلاحات روی کار آمد و ضعف ها و بی تدبیری های قابل تاملی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی و تابلویی به نام برجام برجای گذاشت.

,

و نکته دیگر اینکه این جریان ثابت کرده است که در انتخابات یا تلاش می کند به پیروزی برسد و یا اگر پیروز نشد بازی را بر هم زده و فتنه گری می کند؛ این بار اما با دستاوردی که از دولت مورد حمایت اصلاحات در 8 سال گذشته بر جای ماند، اصلاحات خوب می داند که بین مردم اقبالی ندارد و چون از همین حالا خود را بازنده انتخابات می داند تمام انرژی خود را برای فتنه انگیزی و آشوب به کار بسته است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه