اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

تجمعات اعتراضی تعاونی علوم پزشکی زنجان توسط افراد غیرعضو، مدیریت می‌شود

تجمعات اعتراضی تعاونی علوم پزشکی زنجان توسط افراد غیرعضو، مدیریت می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در خصوص تجمعات اعتراضی مربوط به شرکت تعاونی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: این تجمعات توسط افرادی مدیریت می‌شود که عضو تعاونی نبوده و مشخص نیست که چه اهدافی را دنبال می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا یوسفی در هشتمین جلسه شورای مسکن استان زنجان با بیان اینکه زمین‌های تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان در مجموع 1500 واحد را شامل می‌شود، اظهار داشت: 260 واحد مربوط به تعاونی راه‌آهن بوده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به 1240 واحد باقی‌مانده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پروژه، سالیان سال (از سال 1381) تعطیل بود و به شکل اسکلت مانده بود با مساعدت استاندار، فعال شده و در حال اتمام است.

,

یوسفی با بیان اینکه اکثر واحدهای تعاونی علوم پزشکی زنجان آماده تحویل است، افزود: متاسفانه تعدادی که هم عضو شرکت تعاونی نبوده و هم قبلاً واحد دریافت کرده‌اند و شرکت تعاونی هیچ تعهدی نسبت به آن‌ها ندارد، تجمعات را مدیریت می‌کنند و مشخص نیست چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه عده‌ای بهانه کرده و می‌گویند که از اعضای ذی‌نفع در زمین‌های خارج از محدوده هستند، گفت: این در حالی است که هرگونه واگذاری زمین به شرکت‌های تعاونی مسکن ممنوع است اما تعدادی از تعاونی‌ها زمین‌هایی خارج از محدوده را خریده‌اند و امروز با مشکل قانونی مواجه شده‌اند که تعدادی از این زمین‌ها نیز مربوط به تعاونی علوم پزشکی است.

,

وی افزود: با وجود اینکه به این افراد و تعاونی گفته شده که زمین‌ها قابلیت واگذاری ندارند اما متاسفانه تجمعاتی انجام می‌شود ضمن اینکه برخی مشکلات تعاونی‌ها نیز به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباطی نداشته و مربوط به سایر شرکت‌های خدمات‌رسان است اما تا جایی که بتوانیم برای حل مشکل آن‌ها کمک می‌کنیم.

,

یوسفی با اشاره به پروژه 166 واحدی فراز مربوط به تعاونی فرهنگیان اظهار داشت: این پروژه از سال 1396 آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال آینده تحویل داده شود.

,

وی در خصوص پروژه 204 واحدی مجتمع باران مربوط به شرکت تعاونی آبفا نیز خاطرنشان کرد: هیات‌مدیره جدید این تعاونی آغاز به کار کرده و تعاونی، مشکل حقوقی داشت که نمی‌توانستند از منابع استفاده کنند اما با مساعدت بانک مسکن 20 میلیارد تومان، نقدینگی تامین شد مشروط به اینکه مجوز برداشت‌ها در اختیار هیات‌مدیره جدید باشد.

,

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به پایان فصل زمستان و آغاز فصل کاری، انتظار از مجموعه مدیران این است که به صورت عملیاتی نسبت به اجرای طرح اقدام ملی مسکن، رفع مشکلات تعاونی‌ها و سایر پروژه‌های عمرانی در سطح استان وارد میدان شوند.

,

وی با بیان اینکه ورود میدانی مدیران در بخش تولید سبب شد تا زنجان در این حوزه در سطح ملی مطرح شود و واحدهایی به بهره‌برداری برساند که بعضی از آن‌ها تا 70 درصد نیاز کشور را تامین می‌کنند، اظهار داشت: این واحدها به اندازه‌ای اهمیت داشتند که یک روز از برنامه رئیس‌جمهوری محترم برای افتتاح این واحدها اختصاص یافت.

,

حقیقی خاطرنشان کرد: این واحدها از سال 94 تا 97 دارای 30 درصد پیشرفت بودند و 70 درصد کار طی 2 سال گذشته انجام شد ضمن اینکه تسهیلات بانکی این واحدها نیز از 8094 میلیارد تومان به 16600 میلیارد تومان افزایش یافت.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه بعصی از کارها را از پشت میز نمی‌توان انجام داد، گفت: اگر در حوزه عمرانی نیز اقدامات میدانی و عملیاتی انجام شود مانند حوزه تولید، مطرح می‌شویم و توفیقاتی حاصل می‌شود.

,

وی با اشاره به کمیته‌های 4 گانه شورای مسکن استان اظهار داشت: علت به وجود آمدن مشکلات تعاونی‌ها و عدم تامین برخی نیازها در طرح اقدام ملی مسکن این است که جلسات این کمیته‌ها به طور منظم تشکیل نمی‌شود.

,

حقیقی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات کمیته‌ها و ورود میدانی مدیران به حل مشکلات خاطرنشان کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است اما با افرادی که بازار سیاه در حوزه مسکن ایجاد می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.

,

وی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز در حوزه تعاونی‌های مسکن به وجود آمده به دلیل همین تخلفات بوده و افراد فرصت‌طلب و سودجود عامل ایجاد تجمعات هستند.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه از همین ابتدای کار نباید اجازه سوءاستفاده به افراد سودجو داده شود، گفت: فساد و رانت از آنجایی آغاز می شود که در همان ابتدا یک فرد با دریافت مبلغ کمی، امتیاز خود را واگذار می‌کند و در ادامه مشکلات به وجود می‌آید در حالی که هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن این است که با ارائه تسهیلات و با هزینه پایین، واحدهایی برای مردم ساخته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه