اخبار داغ

ورزش بر سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشورها تأثیرگذار است؛

اوجاقی: برگزاری سایر رویدادهای ورزشی به موفقیت توکیو در اجرای المپیک بستگی دارد/ چند تیم ملی آماده در ووشوی ایران داریم

اوجاقی: برگزاری سایر رویدادهای ورزشی به موفقیت توکیو در اجرای المپیک بستگی دارد/ چند تیم ملی آماده در ووشوی ایران داریم
نایب‌رئیس فدراسیون ووشو گفت: اگر المپیک با تمهیدات ژاپن و IOC به‌خوبی برگزار شود، سایر رویدادها هم شانس بالایی برای برگزاری را دارند اما اگر مشکلی پیش بیاید، شرایط تغییر خواهد کرد.
[

حسین اوجاقی، نایب‌رئیس فدراسیون ووشو و سرمربی تیم ملی ووشو ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون برگزاری مسابقات لیگ برتر ووشو اظهار داشت: لیگ ووشو با حضور ۱۰ تیم و در ۲ گروهی ۵ تیمی برگزار شد که درنهایت عوامل اجرایی از نحوه برگزاری و مدیریت این لیگ رضایت خاطر داشتند. سطح رقابت‌ها و نحوه اجرای آن در حد مسابقات قهرمانی جهان بالا بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او صحبت‌هایش را درباره رویدادهای آتی فدراسیون جهانی ووشو این‌گونه ادامه داد: فعلاً درباره رویدادهای ووشو سال ۲۰۲۱ به فدراسیون‌های ملی چیزی ابلاغ نشده و وقتی هم که خبری از رویداد بین‌المللی نیست، برگزاری اردوهای تیم ملی ووشو دلیلی ندارد. تنها قرار است که مسابقات یونیورسیاد در سال آتی برگزار شود که مربوط به فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی‌ست و به فدراسیون ووشو مربوط نمی‌شود.

,

نایب‌رئیس فدراسیون ووشو در خصوص استعدادیابی و آینده‌سازی تیم‌های ملی ووشو عنوان کرد: جوانان خوبی را در عرصه ملی داریم و خیلی از قهرمان‌های ما پشت اسامی دیگر می‌مانند. ما نه‌تنها تیم‌های ملی الف و ب، بلکه تیم‌های بیش‌تری هم داریم و سال گذشته پیش از شیوع کرونا در ۳ رویداد بین‌المللی، ۳ تیم ملی متفاوت را به مسابقات اعزام کردیم. در هر وزن جهانی و آسیایی تقریباً ۳ یا ۴ نفر ووشوکار جوان و خوب داریم که پشتوانه ووشوی ما هستند.

,

, ,

حسین اوجاقی با اشاره به عدم وجود برنامه‌ مسابقات توسط فدراسیون جهانی ووشو بیان داشت: سلامتی ورزشکاران از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و اکثر رشته‌هایی هم که مسابقات‌شان برگزار می‌شود، در جهت انتخابی المپیک توکیوست. ووشو ورزش المپیکی نیست و نیازی به برگزاری مسابقات انتخابی هم ندارد، از طرفی تمام نگاه‌‎ها به المپیک سال آتی است که درباره برگزاری یا عدم برگزاری آن همواره اطلاعات ضدونقیضی به گوش می‌رسد.

,

وی همچنین افزود: تصمیم برای برگزاری رقابت‌های بین‌المللی ووشو در سال آتی، بسیار کلان است و باید توسط فدراسیون جهانی و به اتفاق نظرات کنفدراسیون‌های قاره‌ای اتخاذ شود. البته که میزبان مسابقات هم مهم است و مانند کشور هند که با شیوع کرونا از میزانی مسابقات آسیایی سرباز زد، می‌تواند نقش به‌سزایی در رویدادهای ووشو داشته باشد.

,

نایب‌رئیس فدراسیون ووشو در مورد تاثیر برگزاری مسابقات المپیک توکیو بر سایر رشته‌ها نیز گفت: همه چیز در شرایط فعلی بستگی به شیوع ویروس کرونا و نحوه برگزاری رویداد توکیو دارد. اگر المپیک با تمهیدات ژاپن و IOC به‌خوبی برگزار شود، سایر رویدادها هم قابلیت برگزاری را دارند اما اگر مشکلی پیش آمد، شرایط تغییر خواهد کرد.

, IOC,

, ,

سرمربی تیم ملی ساندا درباره علت حضور ورزشکاران رزمی‌کار در رشته‌هایی مانند MMA تصریح کرد: فکر می‌کنم باید در ورزش چنان غنی عمل کنیم که ورزشکاران از لحاظ مالی کاملاً تامین باشند و برای پول مجبور نشوند به مسابقات آزاد رو بیاورند. سیاست، اقتصاد، فرهنگ و جامعه ما متأثر از ورزش ماست و ورزش هم از این عوامل تأثیر می‌گیرد. کشورهایی با بهترین سرانه اقتصاد و قوی‌ترین سیاست، ورزش خوبی هم دارند و این موارد با یک‌دیگر روابط متقابلی دارند.

, MMA,

حسین اوجاقی نهایتاً اذعان داشت: ضمن این‌که مسئولین باید به ورز‌ش‌کاران رسیدگی مالی، معنوی و روانی خوبی داشته باشند، خود این ورزش‌کاران و مربیان‌شان هم باید ارزش خود و شأن ورزش خود را حفظ کنند و نباید اعتبار و ارزش خود و ورزش ایران را زیرسوال ببرند. از آن‌جا که سازمان‌های مسابقات آزاد بسیار زیادند، ورزش‌کاران ما هرکجا که بروند یدک‌کش نام و پرچم ایران خواهند بود و بنابراین باید ارزش کشورمان در هر شرایطی حفظ شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه