اخبار داغ

یادداشت؛

نتایج مقاومت ایران و انفعال آمریکا در پی کاهش تعهدات برجامی

نتایج مقاومت ایران و انفعال آمریکا در پی کاهش تعهدات برجامی
قانون مجلس برای لغو تحریم‌ها بر خلاف روند سابق، آمریکا و اروپا را در موضع اتهام و انفعال و پاسخگویی قرار داده است و افزایش اقتدار کشور در سطح منطقه‌ای نشان داد که مقاومت ملت ایران دشمن را ناکام خواهد گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در موضوع برجام وزرای خارجه سه کشور اروپایی، اخیرا بیانیه طلبکارانه‌ای منتشر کردند که توقف اجرای پروتکل الحاقی را اقدامی خطرناک و ناقض برجام نامیدند و همچنین وزیر خارجه آمریکا نیز اشاره دارد که تمامی تحریم ها علیه ایران به قوت خودش باقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

اخیرا بر اساس طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی زمان اجرای بند ششم یعنی توقف نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی مورد توجه بود که انجام شد و باتوجه به نامه مهم بیش از 3 هزار نفر از اساتید و مدرسان دانشگاه که در این مورد دغدغه داشتند که دشمن در پی لفاظی های دیپلماتیک است و مسئولان دچار خطای محاسباتی نشوند.

,

خروج آمریکا از برجام عملا باعث بازگشت و توسعه تحریم ها علیه ایران شده است، تا حدی که در روند واردات غذا و دارو اختلال ایجاد کرد که مجموعا شامل بیش از 1500 مورد تحریم می شود.

,

با این اقدام عملا به سوی جاده یکطرفه انجام تعهدات ایران حرکت کردند و بر آن اصرار دارند لذا اجرای توقف داوطلبانه پروتکل الحاقی اقدامی جبرانی است و در پاسخ به این واقعیت است که کشورمان از برجام هیچ منفعتی نبرده بلکه خسارت دیده است.

,

توقف اجرای پروتکل الحاقی نه به معنای خروج از برجام بلکه بر اساس بندی از همین توافقات است که ایران پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت سال گذشته پس از مدتی برنامه کاهش تعهدات برجامی را کلید زده است، طی سه مرحله شامل گام های پنجگانه کاهش تعهدات، فعال شدن ظرفیت‌های غنی‌سازی، کاهش دسترسی بازرسان آژانس و توقف داوطلبانه پروتکل الحاقی بود و اجرایی شد، با این حال ایران از برجام خارج نشده و عضوی از برجام محسوب می شود.

,

همان گونه که قبلا نیز تأکید شده بود هر وقت آمریکایی ها و سایر اعضای برجام به اجرای تعهدات خودشان بازگردند و تحریم ها را بدون قید و شرط بردارند تمام اقدامات جبرانی ایران از جمله توقف اجرای پروتکل الحاقی قابل بازگشت به شرایط قبلی است.

,

در یک جمع بندی باید اشاره کرد که قانون مجلس برای لغو تحریم‌ها بر خلاف روند سابق، آمریکا و اروپا را در موضع اتهام و انفعال و پاسخگویی قرار داده است و اگرچه به دشمنان و غربی ها بر اساس تجربه تاریخ نباید اعتماد کرد و همبستگی عقیدتی و هویتی نظام اسلامی با مردم و حافظه تاریخی ملت ایران در عدم اعتماد به دشمن و افزایش اقتدار کشور در سطح منطقه ای و ماهیت در حال تغییر نظام بین الملل از تک قطبی به چند قطبی نشان می دهد که مقاومت ملت ایران دشمن را ناکام خواهد گذاشت.

,

دموکرات ها هر وقت در آمریکا حاکم شدند در مسائل انتخاباتی ایران بی تفاوت نبودند و در پی تقویت جریان غربگرای داخلی هستند لذا ممکن است دست به حرکات نمایشی همچون لغو برخی تحریم ها به صورت نمایشی برای بزک کردن آن توسط غربگرایان بزنند.

,

تا زمان انتخابات شرایط ویژه ای از نظر جنگ ادراکی و شناختی وجود خواهد داشت که با استفاده از ابزار رسانه و نفوذی ها در پی تغییر در رویکرد فکری مردم و اثرگذاری بر صحنه انتخابات هستند.

,

سید جلال امینی، کارشناس مسائل سیاسی 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه