اخبار داغ

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تأکید کرد؛

حل مشکلات معیشتی مرزنشینان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی

حل مشکلات معیشتی مرزنشینان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی
حسین جلالی گفت: دولت می تواند برنامه های اقتصادی بومی که ناظر به اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات مردم است را در مناطق مرزی اجرا و بخش خصوصی را نیز فعال کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به حوادث رخ داده در شهرستان سراوان و با تأکید بر اینکه توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم یکی از وظایف اصلی دولتمردان است، گفت: متأسفانه دولت در این زمینه اهتمام جدی ندارد و در بخشی از استان کردستان، معضل کوله بری و در استان سیستان و بلوچستان معضل قاچاق سوخت را شاهد هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه حل مشکلات معیشتی مردم در پرتو اقتصاد مقاومتی محقق می شود، عنوان کرد: سواحل دریا مکران در استان سیستان و بلوچستان، ظرفیتی بسیار مناسب برای ایجاد بازارچه های مرزی و اشتغال خوب برای مردم است؛ اما این در حالی است که دولت متأسفانه مسیری بر خلاف حل مشکلات معیشتی مردم انتخاب کرده است.

,

وی با بیان اینکه آمریکایی ها ما را در چهارچوبی به نام برجام قرار دادند تا ما را از چند جهت عدم شکل گیری اقتصاد مقاومتی، سیستم بانکی، فروش نفت و ... مدیریت کنند، ابراز کرد: ما می توانیم کشور را با اقتصاد منهای نفت اداره کنیم.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه حق مرز نشینان این نیست که مشکلاتی را داشته باشند، اظهار کرد: چند صد کیلومتر مرز آبی داریم که هر کیلومتر آن می تواند مولد ثروت در زمینه آبزیان و بازارچه های مرزی باشد و دولت با رویکرد اقتصاد مقاومتی می تواند مسائل معیشتی و اقتصادی مردم را حل کند.

,

حجت الاسلام جلالی با طرح این سوال که چه اندازه از سواحل مکران استان سیستان و بلوچستان استفاده کرده ایم، تصریح کرد: باید برای این ظرفیت عظیم، برنامه ریزی انجام شود و این در حالی است که دولت متأسفانه برنامه ای را دراین زمینه اتخاذ نکرده است.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: زمانی که برنامه ای در منطقه از سوی دولت برای معیشت مردم در نظر گرفته نشود، مردم نیز خود برنامه هایی را تعریف می کنند که مطابق با ساختار و چهارچوب نظام نیست و این برنامه ها موجب تنش می شود.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: جا دارد که دولت برنامه های اقتصادی بومی که ناظر به اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات مردم است را در مناطق مرزی اجرا و بخش خصوصی را نیز فعال کند؛ دولت می تواند از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق مرز نشین دعوت کند تا مردم منطقه را از سختی و مشکلات نجات دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه