اخبار داغ

در پی گلایه های مکرر مردمی مطرح شد؛

کام تلخ مردم درگز از قیمت‌‌های بالای شیرینی/ هیچ یک از اصناف حق افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات را ندارند

کام تلخ مردم درگز از قیمت‌‌های بالای شیرینی/ هیچ یک از اصناف حق افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات را ندارند
برخی از قنادان درگزی علی رغم وجود نرخنامه مصوب، شیرینی را به قیمت های بالاتر ارائه می کنند و همین مساله باعث به وجود آمدن گلایه های زیادی شده است. مردم انتظار دارند در این حوزه نظارت بیشتری صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ قنادی و شیرینی پزی یکی از مشاغل و اصنافی است که مردم در طول سال و در مراسمات و مناسبت های مختلف با آن سر و کار داشته و به نوعی یکی از محبوب ترین و جذابترین خوراکی ها در بین عموم مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

اما در این میان و با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر مردم، تنظیم قیمت ها در این صنف باید به گونه ای باشد که نه صاحب صنف دچار ضرر و زیان شده و مجبور شود کسب و کار خود را تعطیل کند و نه اینکه فشار این گرانی روی دوش مشتری افتاده و مردم متضرر شوند.

,

درگز یکی از شهرستانهایی است که علی رغم داشتن جمعیت کم و فضای کوچک شهری، قیمت برخی محصولات در آن با قیمت شهرهای بزرگ برابری می کند و گاهی اوقات حتی قیمتها بیشتر از سایر شهرهای بزرگ کشور است؛ شیرینی یکی از همین موارد است که قیمت بالای آن سبب اعتراض بخشی از شهروندان درگزی شده است.

,

 

,

مهرداد حسینی یکی از شهروندان درگزی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز گلایه از تفاوت قیمت مندرج بر روی نرخنامه مصوب با قیمت ارائه شده توسط برخی فروشندگان گفت: اگر قیمت شیرینی های درگز را با شهرهای همجوار مثل قوچان مقایسه کنید خواهید دید حتی شیرینی فروشی های بزرگ و معتبر آن شهرها شیرینی را بر اساس نرخنامه مصوب ارائه می کنند که بعضی خیلی ارزان تر از درگز است.

,

وی افزود: اما متاسفانه در شهر ما با وجود نرخنامه مصوب، برخی فروشندگان به بهانه گران شدن مواد اولیه قنادی، شیرینی را با هر قیمتی که دوست داشته باشند به مردم ارائه می کنند؛ باید شیرینی فروشی های درگز جانب انصاف را رعایت کرده و برابر همان نرخنامه مصوب، محصولات خود را به فروش برسانند.

,

 

,

سید حامد خوانساری از دیگر شهروندان درگزی به خبرنگار ما گفت: طبق نرخنامه مصوب شیرینی خامه ای باید به قیمت کیلویی 20 هزار تومان فروخته شود اما برخی شیرینی فروشی ها 30 هزار تومان و برخی دیگر که به قول خود، خامه طبیعی و درجه یک مصرف می کنند تا نزدیک به 40 هزار تومان هم  محصولات خود را ارائه می کنند و گویا هیچ نظارتی بر روی قیمت ها وجود ندارد.

,

وی افزود: خوب است که یک نظارت جدی و تنظیم قیمت مجدد اتفاق بیفتد تا افراد به خود اجازه ندهند به بهانه گران شدن کالاها و خدمات، قیمت ها را بالاتر از مبلغ مصوب ارائه کنند.

,

این همشهری درگزی تاکید کرد: صرف جریمه کردن صنف متخلف هم شاید آنچنان دردی را دوا نکند چون مبلغ جریمه به حساب خزانه دولت واریز می شود و ادامه روال گران فروشی توسط صنف متخلف، باعث می شود فقط هزینه اضافی از جیب مردم خارج شود.

,

 

,

سعید ایمانی رئیس اداره صمت درگز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نرخنامه قنادان در مرداد ماه سال جاری با توجه به فرایند قانونی ابلاغ شد، اما از آن زمان تاکنون مواد اولیه از جمله آرد و روغن و شکر افزایش قیمت داشته است. در همین راستا از اتحادیه صنفی مربوطه خواسته ایم که در کمیته نرخ گذاری آنالیزی انجام داده و نرخ واقعی بر مبنای هزینه های صورت گرفته را ارائه کنند تا نه فروشنده ضرر کند و نه احجافی در حق مصرف کننده شود.

,

وی افزود: معمولا برای صنف صنعت از جمله قنادان مواد اولیه سهمیه ای تخصیص داده می شود که ما در چند مرحله روغن و شکر را به تناسب تولید و مصرف بین قنادان توزیع کردیم اما به سهمیه شکر فعلی با توجه به اینکه سابق بر این قیمت 7 هزار تومانی داشته و اکنون قیمت آن بالاتر از 11 هزار تومان است استقبالی صورت نمی گیرد.

,

رئیس اداره صمت درگز خاطرنشان کرد: از اصناف عزیزی که به مردم خدمات ارائه می کنند انتظار داریم جوانب حق و انصاف را رعایت کنند، از مردم هم خواستار این هستیم که به عنوان بهترین ناظر، کمک حال ما بوده و هر گونه تخلف از قوانین و مواردی همچون گرانفروشی، کم فروشی و ... را به بازرسی این اداره گزارش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه