اخبار داغ

مدیر امور اراضی کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد؛

فعالیت ۱۱ هزار دفتر مشاور املاک غیرمجاز در اطراف مشهد

فعالیت ۱۱ هزار دفتر مشاور املاک غیرمجاز در اطراف مشهد
قوسیان گفت: عدم نظارت بر فعالیت دفاتر املاک موجب شده تا بستر خرید و فروش اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده در ۱۱ هزار دفتر مشاور املاک غیرقانونی در اطراف مشهد فراهم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا قوسیان، مدیر امور اراضی کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با نقش موثر دفاتر مشاور املاک غیرمجاز در افزایش آمار تغییر کاربری اراضی کشاورزی در اطراف شهر مشهد اظهار کرد: دفاتر مشاوره املاک بهترین پوشش برای سرمایه‌گذاران متخلف و زمین‌خواران در حوزه اراضی کشاورزی است چرا که برای عرضه زمین‌های کشاورزی مشاع مستلزم جلب اعتماد خریداران است.

وی افزود: هیچ‌گونه نظارتی بر فعالیت مشاورین املاک در شهر مشهد وجود ندارد، چراکه با اینکه مدت زیادی از پرده‌برداری زمین‌های ۲ میلیون تومانی شهر جدید گلبهار می‌گذرد ولی همواره تبلیغ زمین‌های مذکور در دفاتر مشاوره املاک مشاهده می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه نبض بازار ملک و زمین در دست دلالان و افراد افراد واسطه در دفاتر املاک است خاطر نشان کرد: ۱۱ هزار مشاور املاک غیرقانونی در اطراف مشهد بدون مجوز و اخذ تأییدیه‌های لازم از اتاق اصناف در حال فعالیت هستند و هیچ‌کدام از این دفاتر صلاحیت ارائه مشاوره به افراد را ندارند چرا که دچار تعارض منافع می‌شوند.

وی در ادامه افزود: عدم صداقت این افراد در ارائه مشاوره‌ خرید زمین به مردم، موجب رشد و پیشرفت آسیب‌رسانی به اراضی کشاورزی استان به‌خصوص در اطراف شهرستان مشهد می‌شود.

قوسیان اسناد مشاع و سهمی را قاتل زمین‌های کشاورزی اطراف مشهد دانست و گفت: بیشترین تغییر کاربری‌ها و قطعه‌بندی اراضی کشاورزی جهت ساخت ویلا تحت عنوان سند‌های تک‌برگی مشاع صورت می‌گیرد.

وی افزود: تنها ۲۳ درصد از اراضی خارج از محدوده روستا‌ها سند مفروزی ۶ دانگ و ۲۵ درصد سطح اراضی کشاورزی استان سند مشاع قانونی و معتبر دارند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ورود کارشناسان خبره دادستانی با گرید ثبتی به حوزه نقل‌وانتقالات اراضی در محدوده روستا‌های اطراف مشهد را‌ ضروری خواند و گفت: عامه مردم نمی‌توانند سند‌های تقلبی را شناسایی کنند و این در صورتی است که نیمی از سند‌های ارائه‌شده در بنگاه‌های معاملاتی برای فروش زمین‌های کشاورزی روستایی جعلی و تقلبی هستند.

وی افزود: کمربندی باغچه ـ مشهد جولانگاه زمین‌خواران در پوشش مشاورین املاک است که موازی با اقدام قلع‌ و قمع تغییر کاربری‌ها توسط جهاد کشاورزی، این افراد سودجو در حال قطعه‌بندی و فروش اراضی کشاورزی هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه