اخبار داغ

در گفت‌وگو با دبیر هیئت تیراندازی استان مطرح شد؛

تنها هیئت ورزشی دارای ورزشکار المپیکی خراسان‌جنوبی فاقد سالن مناسب و استاندارد/ عدم‌ثبات مدیریت، ورزش استان را فلج کرد

تنها هیئت ورزشی دارای ورزشکار المپیکی خراسان‌جنوبی فاقد سالن مناسب و استاندارد/ عدم‌ثبات مدیریت، ورزش استان را فلج کرد
سلیمانی گفت: هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی علی‌رغم این‌که جزو برترین هیئت‌های ورزشی استان از نظر دارا بودن ورزشکار المپیکی، مدال‌آوری و افتخارآفرینی است اما از داشتن یک سالن ورزشی مناسب و استاندارد محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدناصر سلیمانی دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بعد از بیماری کرونا برای بیشتر رشته‌های ورزشی که برخوردی است، محدودیت‌هایی در برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های ورزشی اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی با بیان این‌که تیراندازی ورزش برخوردی نیست و فاصله‌گذاری اجتماعی در آن رعایت می‌شود، افزود: طی مدت زمانی‌که اجازه برگزاری دوره‌های تمرینی و آموزشی به صورت حضوری داده می‌شد تعدادی از ورزشکاران با اجازه خانواده در دوره‌ها برای تمرین و آموزش حضور پیدا می‌کردند.

,

دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تیراندازی ورزشی است که تمرین و آموزش باید مستمر و مداوم باشد و وقفه‌ای در آن به وجود نیاید.

,

قول مساعد مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی جهت تامین سالن مناسب برای تیراندازی و عدم‌موافقت زیرمجموعه

, قول مساعد مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی جهت تامین سالن مناسب برای تیراندازی و عدم‌موافقت زیرمجموعه, قول مساعد مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی جهت تامین سالن مناسب برای تیراندازی و عدم‌موافقت زیرمجموعه,

سلیمانی عنوان کرد: سالن تمرین و آموزش تیراندازی مرکز استان به لحاظ مکانی در زیرزمین است و از نظر تهویه مناسب نیست. به این دلیل درخواست سالن دیگری داشته و برای در نظر گرفتن سالن در مکان دیگر با مدیرکل ورزش و جوانان استان صحبت شده و مدیرکل نیز حدود ۶ ماه قبل قول مساعد برای در نظر گرفتن سالن در مکان مناسب را داده است اما به دلیل عدم موافقت زیرمجموعه، تاکنون این قول اجرایی نشده است.

,

وی در مورد فعالیت نجمه خدمتی ورزشکار تیرانداز المپیکی استان، اظهار کرد: در حال حاضر وی در اردوی تیم ملی است.

,

دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی ادامه داد: از ابتدای برگزاری اردوی تیم ملی، نجمه خدمتی در مسابقات آزاد و لیگ شرکت کرده و موفق به کسب مقام شده است.

,

, ,

کسب مقام سوم کشور توسط تیرانداز خراسان جنوبی

, کسب مقام سوم کشور توسط تیرانداز خراسان جنوبی, کسب مقام سوم کشور توسط تیرانداز خراسان جنوبی,

سلیمانی از برگزاری مسابقات آنلاین در تاریخ ۸ اسفند 1399 خبر داد و گفت: در مسابقات تیراندازی آنلاین کشوری که به صورت همزمان بین تمام هیئت‌ها و باشگاه‌های تیراندازی کشور به میزبانی استان تهران برگزار شد، شهرزاد سلیمانی از خراسان‌جنوبی رتبه سوم کشور در رشته تپانچه نوجوانان را به خود اختصاص داد.

,

وی بیان کرد: در این مسابقات بیش از ۴۰۰ تیرانداز در رشته‌های تفنگ و تپانچه ۱۰ متر از سطح کشور طی یکروز با یکدیگر رقابت کردند.

,

ارتقای جایگاه هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی طی دو سال گذشته

, ارتقای جایگاه هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی طی دو سال گذشته, ارتقای جایگاه هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی طی دو سال گذشته,

دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی در مورد جایگاه هیئت تیراندازی استان خراسان‌جنوبی در کشور، افزود: طی دو سال گذشته جایگاه هیئت تیراندازی استان ۶ رتبه ارتقا یافته و از جایگاه ۱۹ کشور به ۱۳ رسیده است.

,

سلیمانی در مورد مشکلات هیئت تیراندازی استان، گفت: هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی علی‌رغم این‌که جزو برترین هیئت‌های ورزشی استان از نظر دارا بودن ورزشکار المپیکی، مدال‌آوری و افتخارآفرینی است اما از داشتن یک سالن ورزشی مناسب و استاندارد محروم است.

,

وی ادامه داد: مشکل دیگر هیئت تیراندازی استان، نداشتن ابزار مناسب و بروز است.

,

دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: بیش از ۱۰ سال می‌شود که هیچ سلاحی وارد هیئت تیراندازی استان نشده است.

,

۹ شهرستان خراسان‌جنوبی فاقد هرگونه ابزار حرفه‌ای تیراندازی

, ۹ شهرستان خراسان‌جنوبی فاقد هرگونه ابزار حرفه‌ای تیراندازی, ۹ شهرستان خراسان‌جنوبی فاقد هرگونه ابزار حرفه‌ای تیراندازی,

سلیمانی اظهار کرد: وضعیت هیئت‌های تیراندازی شهرستان‌ها نیز از نظر ابزار اصلا خوب نیست و در ۹ شهرستان استان هیچ گونه ابزار حرفه‌ای برای تیراندازی نداریم و عملا ورزشکاران این شهرستان‌ها از گردونه رقابت حذف می‌شوند چراکه وقتی ابزار مناسب نباشد امکان پرداختن حرفه‌ای به ورزش تیراندازی وجود ندارد.

,

وی خاطرنشان کرد: ابزار ورزش تیراندازی همه وارداتی و گران قیمت است و این مسئله هیئت تیراندازی در سراسر کشور و خراسان‌جنوبی را بیش از همه‌جا تحت فشار قرار داده است.

,

دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی گفت: در استان‌های دیگر حداقل سالی یک ابزار به دارایی هیئت تیراندازی افزوده می‌شود اما در خراسان‌جنوبی متاسفانه کسی نظر به تامین ابزار مناسب برای هیئت تیراندازی ندارد.

,

, ,

بیش از ۳۰۰ ورزش کار در رشته تیراندازی

, بیش از ۳۰۰ ورزش کار در رشته تیراندازی, بیش از ۳۰۰ ورزش کار در رشته تیراندازی,

سلیمانی بیان کرد: ورزشکاران سازمان یافته یا بیمه شده هیئت تیراندازی استان به بیش از ۳۰۰ نفر می‌رسند.

,

وی به افتخارآفرینان هیئت تیراندازی استان اشاره کرد و افزود: به جز نجمه خدمتی که ورزشکار المپیکی است، هیئت تیراندازی استان دارای قهرمانان کشوری است؛ در سال گذشته در مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی، ورزشکار خانمی از شهرستان طبس موفق به کسب رتبه کشوری شده است.

,

بی‌توجهی به مشکلات و دغدغه هیئت‌های ورزشی

, بی‌توجهی به مشکلات و دغدغه هیئت‌های ورزشی, بی‌توجهی به مشکلات و دغدغه هیئت‌های ورزشی,

دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی به دغدغه و مشکلات مسئولان هیئت‌های ورزشی استان به ویژه هیئت تیراندازی اشاره کرد و گفت: در مناسبت‌های مختلف از دهه فجر گرفته تا هفته دولت و سایر مناسبت‌ها همیشه آوای گلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌ توسط مسئولان کشوری و استانی به گوش می‌رسد اما خبری از توجه به مشکلات و رفع کمبودهای هیئت‌های ورزشی نیست.

,

سلیمانی به اهمیت ورزش تیراندازی و توصیه پیامبراسلام(ص) بر آموزش تیراندازی به فرزندان اشاره کرد و افزود: هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی تنها هیئتی است که دارای ورزشکار المپیکی است اما از داشتن یک سالن استاندارد و مناسب و ابزار حرفه‌ای محروم است. با این شرایط افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها با چه توجیه و تفکری انجام می‌شود، نمی‌دانم.

,

وی تصریح کرد: آیا هیچ وقت به فکر مدیرکل ورزش و جوانان استان، استاندار خراسان‌جنوبی و وزیر ورزش نرسیده که به جای کلنگ‌زنی پروژه‌هایی که در هر مناسبتی انجام می‌شود، کلنگ احداث سالنی مناسب و استاندارد برای هیئت تیراندازی به زمین زده شود؟

,

دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: سیاست‌ها و تفکراتی که پشت پروژه‌های کلنگ‌زنی و افتتاح در حوزه ورزش انجام می‌شود برای هیئت تیراندازی استان با توجه به داشتن مشکلات، قابل درک نیست.

,

سلیمانی به یکی دیگر از مشکلات اشاره کرد و گفت: یک پایگاه قهرمانی در استان داریم و به هر هیئت اعلام می‌شود که قهرمانان کشوری را برای استفاده از وسایل بدن‌سازی معرفی کند اما وقتی قهرمانان را معرفی می‌کنیم، عنوان می‌شود که قهرمانان برای استفاده از وسایل باید مربی داشته باشند چون اگر مربی نباشد ورزشکاران نمی‌توانند استفاده از وسایل را مدیریت کرده، به خودشان آسیب می‌رسانند و مشکل ایجاد می‌شود.

,

وی ادامه داد: مسئله قابل توجه اینجاست که همین وسایل بدن‌سازی در ایستگاه‌های سلامت شهری، بوستان‌های سطح شهرها و برخی از روستاها برای استفاده مردم گذاشته شده و معلوم نیست استفاده می‌شود یا نه؟ اگر استفاده هم شود، مربی بالای سر فرد نیست که مدیریت کند. سوال اینجاست که چرا وسایل بدن‌سازی در برخی از جاها بدون مربی مورد استفاده است اما برای استفاده قهرمان یک رشته ورزشی نیاز به مربی دارد؟

,

مدیریت ناصحیح هزینه‌های بیت المال

, مدیریت ناصحیح هزینه‌های بیت المال, مدیریت ناصحیح هزینه‌های بیت المال,

دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این گونه اقدامات، مدیریت ناصحیح هزینه‌های بیت المال است که خروجی آن به درد کشور و استان نمی‌خورد؛ این‌ها همه مشکلات حوزه ورزش و بی‌توجهی به هیئت‌ها است که کسی توجهی به آن ندارد. برای وسایلی که بسیار کم مورد استفاده است هزینه می‌شود اما برای تهیه یک سلاح، اعتباری موجود نیست.

,

سلیمانی به سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان‌جنوبی اشاره و بیان کرد: طبق شنیده‌ها قرار است وزیر ورزش و جوانان برای چهارمین بار طی یک سال و نیم گذشته به استان سفر کند اما نه‌تنها در سفر پیش‌رو بلکه در سفرهای قبل نیز هیچ برنامه‌ای برای نشست و بیان مشکلات هیئت‌های ورزشی با وزیر در نظر گرفته نشده است.

,

وی تصریح کرد: در اولین سفر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به خراسان‌جنوبی طی نامه‌ای مشکلات هیئت تیراندازی را به صورت مکتوب به دست معاونان وزیر رساندیم.

,

معنای سفر وزیر ورزش و جوانان به استان حل مشکلات حوزه ورزش نیست

, معنای سفر وزیر ورزش و جوانان به استان حل مشکلات حوزه ورزش نیست, معنای سفر وزیر ورزش و جوانان به استان حل مشکلات حوزه ورزش نیست,

دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که مشخص نیست نامه ما خوانده شد یا نه، اظهار کرد: مدتی بعد از سفر وزیر ورزش به استان به ما گفتند که معنای سفر وزیر ورزش و جوانان که وزیر معین اقتصاد مقاومتی خراسان‌جنوبی نیز است حل مشکلات حوزه ورزش نیست، بلکه این وزیر که به عنوان وزیر معین استان تعیین شده برای سرکشی و مدیریت تمام مواردی که به وی مربوط است به استان سفر می‌کند.

,

سلیمانی بیان کرد: در مجموع به عنوان دبیر هیئت تیراندازی مشکلات را به صورت کتبی به دست معاونان وزیر ورزش و جوانان رساندیم اما طی یکسال و نیمی که از اولین سفر وزیر ورزش و جوانان به استان می‌گذرد، هیچ ترتیب اثری به درخواست ما داده نشده است.

,

وی افزود: تاکنون مشکلات هیئت تیراندازی را به تمام مدیران کل ورزش و جوانان استان منعکس کردیم اما هیچ‌توجهی نشده است.

,

دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی تأکید کرد: یکی از دلایلی که باعث شده به مشکلات هیئت‌های ورزشی استان به ویژه تیراندازی رسیدگی و توجه نشود جابه‌جایی‌های بسیار زیاد مدیران کل ورزش و جوانان استان است. تا یک مدیری در جریان مشکلات و اقداماتی که باید انجام شود قرار می‌گیرد جابه‌جا شده و برنامه‌های مدیر قبلی را قبول نداشته، ادامه نمی‌دهد یا قول‌های داده شده مدیر قبل را رد می‌کند.

,

جابه‌جایی  ۸ مدیرکل ورزش و جوانان در خراسان‌جنوبی طی ۱۰ سال

, جابه‌جایی  ۸ مدیرکل ورزش و جوانان در خراسان‌جنوبی طی ۱۰ سال, جابه‌جایی  ۸ مدیرکل ورزش و جوانان در خراسان‌جنوبی طی ۱۰ سال,

سلیمانی خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سالی که به عنوان دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌جنوبی مشغول به فعالیت هستم، هشت مدیرکل ورزش و جوانان در استان جابه‌جا شدند که این یکی از دلایل فلج‌بودن ورزش استان و عدم‌ثبات مدیریت است.

,

وی با بیان این‌که تمامی مدیران کل ورزش و جوانان استان در جریان مشکلات هیئت تیراندازی استان بوده و هستند، خاطرنشان کرد: تیراندازی ورزشی است که بنیه دفاعی کشور را تقویت می‌کند و باید بیش از این در خراسان‌جنوبی به این رشته ورزشی توجه شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه