اخبار داغ

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ ۱۰ ابزار برتر آن در سال ۲۰۲۰

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ ۱۰ ابزار برتر آن در سال ۲۰۲۰
قطعا امروزه شما هم با عبارت بازاریابی دیجیتالی مواجه شده و از خود پرسیده اید که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی و یا هرچه شما آن را بنامید، این روزها بازار بسیار گرمی‌ دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که دیجیتال مارکتینگ چیست و ۱۰ ابزار برتر آن را نیز در سال ۲۰۲۰ معرفی خواهیم نمود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همانطور که می‌دانید استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و شرکت‌هایی که از آن‌ها به عنوان شرکت طراحی سایت یاد می‌شود نیز بسیار رونق گرفته‌اند، این امر بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با کسب‌وکارها تأثیر گسترده‌ای گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شرکت طراحی سایت,

اما به راستی بازاریابی دیجیتال چیست؟ به طور ساده بازاریابی دیجیتال شاخه‌های گوناگونی دارد هدف همه آن‌ها راهی برای ارتباط با مشتری بالقوه و تأثیرگذاری بر روی آن‌ها است. اما تفاوت بارز آن با انواع دیگر بازاریابی این است که شما با مشتریان خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار می‌کنید و بر آنها تأثیر می‌گذارید. به عنوان مثال خدمات سئو سایت یکی از موثرترین ابزارها در بازاریابی دیجیتالی می‌باشد.

, خدمات سئو,

Digital Marketing چیست؟

, Digital Marketing چیست؟,

 

,

, ,

بازاریابی دیجیتالی به هرگونه تلاش یا منبع بازاریابی آنلاین اشاره دارد. بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات گوگل همه نمونه‌های بسیار عالی از بازاریابی دیجیتالی هستند. در واقع این روش‌ها به معرفی محصولات و خدمات شرکت شما کمک می‌کنند و مشتریان را متقاعد به خرید می‌کنند.

, تبلیغات گوگل,

بازاریابی دیجیتال یک گزینه عالی برای هر شغلی است. از بازاریابی دیجیتال برای کمک به رشد انواع مشاغل استفاده می‌شود.

,

بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت، دستگاه‌های تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و کانال‌های دیگر برای دسترسی به مصرف‌کنندگان است. برخی از کارشناسان بازاریابی، بازاریابی دیجیتال را اقدامی‌کاملاً جدید می‌دانند که نیاز به روشی جدید برای نزدیک‌شدن به مشتریان و روش‌های جدید درک رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی دارد. 

,

 ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

,  ابزارهای دیجیتال مارکتینگ,

 

,

, ,

با توجه به اهمیت بازاریابی دیجیتالی در ادامه برخی از متداول‌ترین روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال آورده شده است که مشاغل مختلف برای جذب آنلاین افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند.

,

۱. MailChimp

, ۱. MailChimp,

بیش از ٪۸۰ از شرکت‌های B2B و B2C از فناوری بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید هنگام راه‌اندازی کسب‌و‌کار، در ابتدا بیش از ۲۰۰۰ مشترک نخواهید داشت. به همین دلیل، می‌توانید در ابتدای کار با استفاده از ابزار MailChimp  تبلیغات ایمیلی خود را آغاز نمایید. 

,

۲. HubSpot

, ۲. HubSpot,

وقتی صحبت از بازاریابی، فروش و نرم افزار CRM می‌شود، HubSpot یکی از گزینه‌های برتر می‌باشد. hubspot یک گزینه عالی برای کسانی است که کسب‌و‌کار خود را به تازگی شروع می‌کنند.

,

۳. ترلو

, ۳. ترلو,

برای کسانی که تازه وارد بازاریابی محتوا می‌شوند، یک ابزار عالی برای سازماندهی امور تیمی‌است که می‌تواند به شما و تیم بازاریابی آنلاین شما کمک قابل توجهی کند. Trello ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا پروژه‌ها را مدیریت کرده و با تیم خود در ارتباط باشید. به عنوان مثال، می‌توانید پست‌های وبلاگ را قبل از انتشار در Trello به اشتراک بگذارید. این کار به دیگر اعضای تیم شما این فرصت را می‌دهد تا موارد را مرور کنند و یا روی آن تغییراتی ایجاد کنند.

,

 ۴. Hootsuite

,  ۴. Hootsuite,

هیچ کس نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند که رسانه‌های اجتماعی، صرف نظر از اندازه، سابقه و صنعت، سهم بزرگی در موفقیت هر شرکت دارند. در نتیجه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای پیشرفت در این دوره دیجیتالی ضروری است. ابزاری مانند Hootsuite به شما این امکان را می‌دهد که پست‌های شبکه‌های اجتماعی را از قبل برنامه‌ریزی کنید، بنابراین در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند.

,

۵. تجزیه و تحلیل ترافیک توسط گوگل آنالیتیکس

, ۵. تجزیه و تحلیل ترافیک توسط گوگل آنالیتیکس,

به عنوان یکی از برترین ابزارهای رایگان آنالیتیکس از همان ابتدا باید بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد. فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا کد آنالیتیکس را به وب‌سایت خود اضافه کنید . این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که هر اقدامی ‌توسط هر بازدیدکننده‌ای را ردیابی کنید.

,

۶. KISSmetrics

, ۶. KISSmetrics,

با استفاده از این ابزار عالی، می‌توانید عملکرد بازاریابی دیجیتال خود را پیگیری، تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی کنید. در همه کمپین‌ها، اعم از تلفن همراه و وب‌سایت، می‌توانید اعمال کاربران خود را زیر نظر بگیرید. با استفاده از KISSmetrics، در تمام کمپین‌های خود به راحتی می‌توانید ببینید چه ابزاری به درستی کار می‌کند و چه مواردی برای بازاریابی شما مفید نیستند.

,

۷. Followerwonk

, ۷. Followerwonk,

اگرچه این ابزار یک روش عالی برای جذب مخاطبان و ارسال ترافیک به وب‌سایت شما است، اما تنها در صورت داشتن یک برنامه‌ریزی جامع، استفاده از آن به نفع شما خواهد بود. ابزارهایی مانند Followerwonk به شما در بهبود استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کمک نموده و برای اموری مانند کاوش در داده‌ها و تجزیه و تحلیل توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی طراحی شده اند.

,

۸. All in One SEO Pack

, ۸. All in One SEO Pack,

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، نباید در نصب افزونه All in One SEO Pack تردید کنید. بخش عمده‌ای از استراتژی بازاریابی آنلاین شما باید مبتنی بر بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) باشد و این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که  تصمیمات درستی در مورد محتوای خود و جذابیت آن برای موتورهای جستجو بگیرید.

,

۹. BuzzSumo

, ۹. BuzzSumo,

زمانی که کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی می‌کنید، به راحتی می‌توان گفت که شما تنها یک یا دو مورد راجع به صنعت و رقبای اصلی خود می‌دانید. اما، اگر بیشتر به جستجو بپردازید، متوجه خواهید شد که داده‌های اضافی وجود دارد که می‌توانید به نفع خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید رقابت خود را بهتر درک کنید یا اگر می‌خواهید بدانید که چه نوع محتوایی در موتورهای جستجو و مخاطبان شما بهترین عملکرد را دارد، حتما ابزار BuzzSumo را امتحان کنید. 

,

۱۰. Crazy Egg

, ۱۰. Crazy Egg,

برای ایجاد تغییرات در وب‌سایت و اطمینان از این که نتایج بهتری ایجاد کنید می‌توانید از Crazy Egg استفاده کنید. این ابزار یکی از بهترین ابزاهایی است که به شما کمک می‌کند متوجه شوید بازدیدکنندگان وب‌سایت از محتوای سایت شما راضی هستند یا خیر، بنابراین می‌توانید فروش و سود خود را به حداکثر برسانید، لذا برای این کار، شما باید Crazy Egg را امتحان کنید. Crazy egg  یکی از آن ابزارهایی است که ممکن است ندانید چقدر به آن نیاز دارید، مگر اینکه یکبار از آن استفاده کنید. 

,

کلام آخر

, کلام آخر,

طبق شورای CMO، ٪۶۰ از وقت بازاریابان به فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال اختصاص یافته است. عضو شدن در این گروه به معنای داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب است. این استراتژی شامل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی از طریق ایمیل و ایجاد محتوای سازگار و ارزشمندی که به طور واقعی نیازهای مخاطبان شما را برطرف می‌کند.

,

برای اطمینان از موفقیت در برنامه بازاریابی آنلاین، می‌بایست از ابزارهای مناسب در زمان مناسب نیز استفاده نمایید. همکاران متخصص وب‌رمز در  این خصوص در خدمت شما هستند و امیدواریم که بتوانیم موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ را برای شما به ارمغان بیاوریم.

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه